2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ata555 | 2012-10-08 15:50 corre78 részére

Kornél! A motorból kilépő vízhőfokot kell mérned..a felső csőbe kell beépítened az adaptert. :)

mazda-auto.hu | 2012-10-05 14:27 corre78 részére

Rendben.

mazda-auto.hu | 2012-10-05 14:18 mazda-auto.hu részére

..mindegy mennyivel :-)

corre78 | 2012-10-05 11:02 mazda-auto.hu részére

Ok, köszi szépen! :-) Lehet a felső csőhöz meg odateszem a sohn tartály mérőjét, ami bár nem tűnik profinak, mégis 1-2 fok eltérésű/pontosságú mérést tesz lehetővé.

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:52 corre78 részére

Tudod, minden mennyivel, a győzelem számít! :-).

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:49 corre78 részére

Igen, ez a felső cső.

mazda-auto.hu | 2012-10-04 08:48 corre78 részére

Nem mondtam, hogy rossz az alsó csőben a szenzor, de az sem rossz, ha tudod, hogy hűtés előtt milyen hőmérsékletű víz hagyja el motort. Emlékeim szerint akkor még valóban az alsó csőbe került a szenzort, de azóta a felsőbe szerelem, mivel így jobbnak találom, illetve nem ingadozik annyira a hőmérséklet. Zolinak is bármikor át tudnám tenni a felsőbe, ha kéri. A motor vízhőfok szenzora a "motorban" méri a víz hőmérsékletét, tehát a a termosztát nyitásától függetlenül, a mindig keringtetett körben. A felső cső gyári fém toldója az akku mellett 35.5mm a szűkebb átmérőjű részén, de a két végén eléri a 37-38 mm-t. 36 és 38 mm-es adapter is használható. Az amerikai fórumozó srác szerint is kevés a 34mm-es adapter, a 38-asra viszont kicsit nehezebb ráhúzni a csöveket. A kűlső hőmérséklettől, illetve a klíma használatától is függ, mennyit hűl a vissza a víz a hűtőben, de mivel viszonylag gyorsan megfordul a körben, ezért vészjelzésnek ez sem rossz.

corre78 | 2012-10-03 16:12 corre78 részére

ja, A6-os Audi :-)

corre78 | 2012-10-03 16:01

Na még egy: Klímagáz is fel lett töltve újjal. Érdkes, hogy 7,5 év alatt 1/3-addal kevesebb volt bent (gyárilag 430 g, nekem 290 volt bent). Valószínűleg ezért éreztem meg a motoron, ha be volt kapcsolva a klíma. Mintha 10 lóval kevesebb lett volna olyankor.

corre78 | 2012-10-03 15:56

Érdekességképp: Ma egy Audi 3.0 TDI Quattro (2011-es modell, 245 LE) nem bírt lépést tartani :-) Igen, tudott róla, hogy versenyben van :-) Nem mondom, hogy tönkre vertem, de mégis több tartalékom volt. Ja, hétfőn bekerült egy KKS 200 cellás fémmagos sportkat is. Majdnem szégyenlem magam, olyan hangos a rendszer, hangosabb, mint üres katalizátorházzal.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó