2018. Február 19. Hétfő - Zsuzsanna

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2012-10-03 15:32 mazda-auto.hu részére

Utánanéztem és zzoli-nak abba a csőbe építetted a szenzort, ahová most mi. Találtam egy ide passzoló témát az amcsi fórumon: http://www.rx8club.com/do-yourself-forum-73/diy-lo-tek-pod-prosport-digital-gauges-188900/ De! ezen a képen a felsőben van az adapter, de az 34mm-es, mert nagyobb nem fér bele. http://www.rx8club.com/do-yourself-forum-73/diy-lo-tek-pod-prosport-digital-gauges-188900/ Mi pedig az ez alattiba tettük és oda a 38mm-es pont jó. Korábban Te is azt írtad, hogy 38 mm-es adapter kell, ezért is vettem ekkorát. :-) A gyári műszer eleve a motorból kifolyó vizet méri (/méregeti), ugye? Nem a motorba beáramló víz hőmérséklete a lényegesebb? Hiszen, ha az túl forró, akkor abból tudja az ember, hogy a motorban még forrób lesz, tehát "vegyél vissza" módba kell kapcsolni.

mazda-auto.hu | 2012-10-03 15:11 mazda-auto.hu részére

...tehát az alsó cső a már visszahűtött, vízhűtő utáni ág. Viszont a termosztát nyitásáig nem kering a víz a hűtőben, így épp csak áramlik a szenzorodhoz a melegebb víz.

mazda-auto.hu | 2012-10-03 15:09 corre78 részére

Reálisabb képet ad, ha a felső csőre van kötve a szenzor, mert akkor a motorból kijövő vízhőfokot látod. Az alsó csövön a már visszahűtőtt, illetve a termosztát nyitása előtt oda gyakorlatilag csak áramló (nem keringtetett) víz hőmérsékletét látod. A felső csőben a vízhőmérséklet sokáig nem változik a hidegindítás után, majd rögtön 80C fokra ugrik (termosztát nyitás után), és utána sem ingadozik olyan mértékben, mint a hűtő utáni ágban.

corre78 | 2012-10-03 08:33

Igen, legalábbis gondolom. Arraa csőre, amelyik az akkutartó tálca alatti fémmerevítő alatt megy. A fehér műanyag gyűrű és a motor közötti szakaszába raktuk az adaptert (38mm-es). Most reggel volt (+9 fok, párás/ködös), hogy leesett 40 fokra is (innen mér az óra, tehát lehet, hogy még ennyi fokos sem volt) pedig már vagy 10 percce járt a motor városban és 3-4 percig 40 fokon maradt (olyan volt, mintha nem is mérne a műszer), pedig az olaj 70-75 fok körül volt. Ha ez normális, akkor jó az, hogy 70-75 fokos olajhőnél odalépek rendesen a gázra, a motorra meg rá van engedve a 40 fokos víz? 20-25 perc után 86-87 fokon volt a víz. Elképzelhető, hogy ezután már átmelegszik a rendszer és többet nem esik le?

mazda-auto.hu | 2012-10-03 07:28 corre78 részére

A lenti (visszafolyó) csőre kötöttétek a szenzort? Akkor lehetséges.

corre78 | 2012-10-02 19:41

Szia István! Tegnap bekötöttük végre az adaptert a vízcsőbe. Normális az, hogy hidegindítás után 2-3 perc után 80 fokot mutat a műszer, majd 1-2 perccel később leesik 60 környékére, ott marad egy darabig, majd újra fel 80-90-re, aztán újra le és újra fel?

mazda-auto.hu | 2012-09-17 08:01 corre78 részére

Jól tudod, természetesen magasabb hőmérsékleten csökken a viszkozitás. Viszont a gyakori magas olajhőmérséklet csökkenti a motorolaj élettartamát, így fokozatosan nőhet a viszkozitása ahhoz képest, amilyen újkorában volt. Ráadásul magasabb hőmérsékleten könnyebben kipárolog az elsősorban rövid működési idők esetén motorolajban maradó benzin is.

corre78 | 2012-09-15 07:55

A magasabb hőmérsékleten sűrűsödik az olaj? Eddig úgy olvastam, hogy hígul. Elfelejtettem írni, hogy a katalizátor kiürítése előtt (de már tönkrement kat-nál) leszívtam kb 110 ml-t a nívópálca csövén keresztül, aminek következtében pontosan max vonalra ért le az olajszint.

mazda-auto.hu | 2012-09-13 08:09 corre78 részére

Valójában nincs túl sok logika benne. Az alapjárati fordulatszám esetleg emelkedhetett, de a maximális olajnyomás kizárólag akkor nőhetett azonos, vagy magasabb hőmérsékleten, ha vastagabb az olaj. Elképzelhető, hogy a katalizátor dugulás során magasabb volt az olajhőmérséklet, így esetleg sűrűsödött az olaj ebbena szakaszban. Hígabb olajjal kevesebb a szivattyúzási veszteség, viszont csökken az átlagos nyomás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó