2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2012-09-06 13:36 corre78 részére

Ja és tegnap délutánra már annyira elhalkult a kipuff dobom, hogy a gyári is hangosabb lett volna nála.

corre78 | 2012-09-06 13:34 mazda-auto.hu részére

És amig nem derült fény az eltömődésra, addig semmiképpen sem tudott monolit port/részecskéket beszívni a motor "motorfék"-üzemben a kipuf.portokon keresztül? Előbb elfelejtettem írni, hogy kb. 30 km-t mentem vele és MIL lámpa nincs egyelőre.

mazda-auto.hu | 2012-09-06 13:26 corre78 részére

Köszi a visszajelzést! Nehéz lenne károsító hatást kimutatni a motor szempontjából. Az eltömődés sokkal jobban árt.

corre78 | 2012-09-06 11:31

Szia István! A katalizátor ment tönkre, kibeleztük és most így megy egy darabig. Pont így nézett ki: http://s7.directupload.net/file/d/3004/om5e9l7c_jpg.htm# Brutálisan megy az autó most, viszont írtó hangos 3500 felett a sport kipuffal. Meg bizony büdös is. Árt ez a motornak? Vagy csak inkább magasabb fordulatszámon?

mazda-auto.hu | 2012-08-28 08:56 corre78 részére

Minden oké. Köszönjük az adatokat.

corre78 | 2012-08-27 17:31 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Nem szedtem ki még az olajteknőből olajat, mert az utolsó 2 ellenőrzéskor pontosan max-on volt hidegen a szint, meg amúgy is hamarosan olajcsere lesz (Mobil1 0w-30ra). Viszont ismét eltelt két év és eljött a műszaki vizsga ideje. Előtte lökhárítók, küszöbök lebontva, gyári lökhárítók visszarakva, minden más maradt (ültetőrugók, mart féktárcsák, kerámiabetétek, japspeed kipuff, Sohn adapter és tartály stb. 2 éve (42750-es km állásnál) ezt produkálta a gép 2775 rpm-nél: CO 0,0% (a határérték 3000 rpm-nél 0,2%) A Lambda 1,013 (határérték 0,97 és 1,03 között van) CH 9,0 ppm 834 rpm-es alapjárat volt Most pedig (60200-as km állásnál) 2673 rpm-nél: CO 0,06% (a határérték 3000 rpm-nél 0,2%) Lambda 0,999 (határérték 0,97 és 1,03 között van) CH 12,0 ppm 818 rpm-es volt az alapjárat Ismét megkaptam a zöld plakettet. :-) Fékpad, rázópad stb. is kiválóan teljesítve. Szerintem elég jó eredmény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy 2T olajat kap az égéstér a Sohn adapteren keresztül és a benzinben is 1:350 arányban 2T olaj van.

mazda-auto.hu | 2012-08-09 12:10 corre78 részére

Túl dús keverék is okozhatja a jelenséget, és könnyen lehet, hogy csak egy adott üzemi tartományban ( hőmérséklet...) dús a keverék. Mivel a szoftver nem változhat, ezért elsősorban lambda, légtömegmérő, befecskendező..stb..rendellenesség okozhatja. Bármi is a gond, valószínűleg nem könnyű diagnosztizálni. Ha a motor "belsejében" van a gond, az pedig valószínűleg végképp nem fog soha kiderülni, hiszen nem valószínű, hogy emiatt a probléma miatt lesz szétszedve majd egyszer a motorod. Ha pedig más okán, akkor ki tudja majd megmondani, melyik pl. tömítés probléma mikor keletkezhetett. Ez van.

corre78 | 2012-08-08 22:53

"Ez némiképpen választ arra, hogy korábban is (még a MOP-os időszakban) miért volt nagyon alacsony az olajfogyasztás, vagy inkább miért nem látszott az olajszinten az, hogy egyébként az olajadagolás jól működött." - Igen, és korábban még ráadásul a motorolaj is folydogált. Viszont a Sohn adapter beépítése után történt a motorolajfolydogálás megszüntetésée és a folyás megszüntetése után állandó volt a szint. Egészen 700 km-rel ezelőttig. Az motor kirobbanó formában van, nincs megtorpanás sem. Hidegen-melegen remekül indul. Megpróbálok kiszedni 100-150 ml olajat az olajteknőből és szemmel tartom továbbra is. Köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2012-08-08 08:36 corre78 részére

1.Ez némiképpen választ arra, hogy korábban is (még a MOP-os időszakban) miért volt nagyon alacsony az olajfogyasztás, vagy inkább miért nem látszott az olajszinten az, hogy egyébként az olajadagolás jól működött. Valószínűleg benzin és esetleg valamennyi kétütemű olaj kerül a motorolajba az oldalfedelek és a rotorok oldala mellett "leszivárogva" egyes működési fázisokban. Érdekes, hogy mindez nyáron, a valamivel magasabb átlagos motorolaj hőmérséklet mellett is észrevehető. Nem természetes, kopás, tömítés megszorulás, tömítés rugótörés is okozhatja, vagy befecskendezési rendellenesség.... 2. Működik a fecskendős dolog, minimum nívópálca hosszúságú csővel.

corre78 | 2012-08-07 15:44 mazda-auto.hu részére

Szívesen! Viszont érdekes, hogy kb. 700 km óta ellenörzésről ellenérzésre rendre (hideg motornál, árnyékban) 1-2 mm-rel magasabb a szint az olajteknőben. Jelenleg 5 mm-rel van max felett. 700 km-rel ezelőtt még 4 mm-rel volt max alatt. Lehetséges kisívni fecskendővel valamennyit az olajteknőből a nívópálca csövén keresztül?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó