2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-04-25 10:01

Amit még le akartam írni a Sohn adapterrel kapcsolatban. Örülök, hogy a beszereléssel igazoltad, a Sohn adapterrel is megfelelően látja el feladatát az olajadagoló pumpa, és nem csökken a motorba juttatott olaj mennyiség.

mazda-auto.hu | 2012-04-25 09:53 mazda-auto.hu részére

Spoilerszettet helyett: spoilerszetted.

mazda-auto.hu | 2012-04-25 09:52 corre78 részére

Ehhez a teszthez az alábbi háttér információt tudom még adni, hogy érthetőbb legyen a lényege. 1. Az olaj/motor melegedése közben 55-60C olajhőmérséklet között bezáródik az excentrikus tengely olajnyomás csökkentő "visszafolyó" furata. 2. Hidegindítás után az olaj folyamatosan hígul melegedés közben, így 50-55C fokos hőmérsékletig folyamatosan csökken az olajnyomás (természetesen azonos fordulatszámon mérve), hiszen a hígabb olajból többet kellene szállítania az olajpumpának ugyanahhoz a nyomáshoz, de mivel nem változott a fordulatszám, nem forog gyorsabban, nem nyom többet. 3. Viszont az 1. pontban említett nyílás 55-60C fok között bezáródik, így a pumpa bár nem szállít több olajat, mint előtte, mégis megemelkedik az olajnyomás, hiszen bezáródik a nyomáscsökkentő visszafolyó furat az excentrikus tengely végén. 4.Tehát pl. 2000-2500 frsz-nél jól megfigyelhető, az olajnyomás ugrás 50-60C fok között. 60 C fok felett tovább hígul az olaj, így természetesen fokozatosan csökkenhet a nyomás azonos fordulaton. 5 Tehát ezzel a teszttel ellenőrizhető, hogy valóban 55-60C fokot mutat az olajnyomás műszerünk, amikor megemelkedik a nyomás. ".....majd azonnal kiszálltam és ahogy becsuktam az ajtót vadul beindultak a hűtő ventilátorok kb. 10-12 mp hosszan. A külső hőmérséklet 19 fok volt...." A motortér hőmérsékletét is figyeli a vezérlőegység például az akksi túlmelegedési védelme érdekében, ezért indulhattak be a ventillátorok. Elképzelhető, hogy az utólagos spoilerszettet befolyásolja a motortér szellőzését, mert nem jellemző, hogy ilyen körülmények mellett beindul a hűtés.

mazda-auto.hu | 2012-04-25 09:37 corre78 részére

Köszi a visszajelzés! De legalább most már ezek a helyek ki lettek zárva olajszivárgási lehetőségként.

corre78 | 2012-04-25 08:32

István javasolt egy módszert is az utólagos olajnyomásmérő és az utólagos olajhőmérő viszonylagos pontosságának egyszerű tesztelésére: "A hőmérő pontosságát egy kis teszttel is tudod „kb.-ra” ellenőrizni, ahogy erre már utaltam. Hidegindítás után 2-3 perc után alapjáraton emeld meg a fordulatot 2500-ra, és tartsd ott. Figyeld az olajhőmérsékletet és a nyomásmérőt. 55-60C fokos olajnál hirtelen meg kell emelkednie a nyomásértéknek. Ha ez így van, akkor nagyjából pontos a műszer." Nálam ez a következő képpen zajlott le (2x is teszteltem): "Teszteltem ma délben az órákat: Hidegen elindít, 3 percet vártam, majd 2500 rpm megtartva (közvetlenül előtte 1300 rpm körüli volt az alapjárat. Igyekeztem pontosan 2500-on tartani, de volt amikor 2400 volt, volt amikor meg 2600). 1 percig 4 bar volt, majd kb. 1 perc alatt leereszkedett 3 bar-ra (pár mp erejéig volt 2,8 bar is), és tartotta a 3 bar-t stabilan kb. 2 percig, aztán elindult felfelé az olajnyomás mutatója kb. fél perc alatt 3,6 bar-ig. Egy-két másodperccel később elindult lassan az olajhő mutatója is a kiinduló ponttól (50 "C fok az órán az alap pont) és kb. 1 perc alatt felkúszott 60 fokra, majd újabb 1-1,5 perc alatt 70 fok környékére (ekkor már stabil 4 bar volt), majd kb. fél perc múlva egyszer csak ugyanannál a gázpedál állásnál lement magától a fordulat kb. 3 másodpercen belül 600 rpm-re, majd onnan magától 850 rpm környékére, csak ezután vettem le a gázpedálról a lábamat. Ezután mentem 5-6 km nyugis városit (max 60 km/h), majd leállítottam a motort (17-18 percet járt összesen a teszttel együtt a motor és az olajhőóra szerint a leállításkor alig 80 fokos volt az olaj) majd azonnal kiszálltam és ahogy becsuktam az ajtót vadul beindultak a hűtő ventilátorok kb. 10-12 mp hosszan. A külső hőmérséklet 19 fok volt." A mássik tesztnél 21 fok volt és nem indultak be a ventilátorok ill. a fordulat sem esett le a teszt végéig.

corre78 | 2012-04-25 08:25 corre78 részére

"Kicseréltük a tömítést (ahol az olajszűrő tartó és a motorblokkra)." helyesb.: ahol az olajszűrő tartó ráhelyezkedik a motorblokkra

corre78 | 2012-04-25 08:23

István cikkei meggyőztek a Mobil 1 olaj kimagasló tulajdonságaival kapcsolatban és ezért nyáron 0w-40-est télen pedig 0w-30-ast használok. Még nyugodtabb szívvel tehetem ezt, hiszen az égésterem kb. 2,5 hónapja (kb. 2200 km) full szintetikus kétütemű olajat kap az úgy nevezett Sohn adapteren keresztül. Ez a motorblokk és a MOP közé kerül beépítésre. Az adapter blokkolja a motorblokkból érkező motorolajata MOP irányába, viszont utat enged a kétütemű olajnak a MOP felé. A kétütemű olaj egy külön kis tartályban van és egy átlátszó szilikonszerű csővel van összekötve az adapterrel. A rendszernek a lelke az, hogy legalább 10-15 cm-rel helyezkedjen el a tartály az adapter felett, hogy egy minimális nyomás biztosítva legyen. Az adapteren keresztül 40-80 ml/100 km-es olajfogyi érhető el hajtástól függően.

corre78 | 2012-04-25 08:12

Mindenki: Istvánnal hetek óta rendszeresen levelezgettünk különféle témákban a motor körül. Ezúton is szeretném külön megköszönni a mindig gyors és önzetlen válaszaidat/segítőkészségedet).

corre78 | 2012-04-25 08:09

Szia István! Kicseréltük a tömítést (ahol az olajszűrő tartó és a motorblokkra). Eddig minden nagyon száraznak tűnik. Viszont szerintem nem ez a tömítés volt a baj, mert jól nézett ki az eredeti. De mivel kivettük ezért végre rendesen rá tudtuk rakni az olajszűrő pogácsát, mert így ráláttunk rendesen mindenhonnan. Ráhúztuk a pogácsát, majd azzal együtt tettük vissza a tartót (innentől viszont közvetve tényleg szükség volt az új tömítésre, mert nem szívesen használtam volna fel a régit. A visszafolyó ág is új rézgyűrűket kapott természetesen). Újra elvégeztem a tesztet a mérőműszerekkel (21 "C fokban) és ugyanúgy viselkedtek.

mazda-auto.hu | 2012-03-29 10:38 gabeszrx részére

Jobbos és balos egy áron van, 45286 Ft/db.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó