2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gabeszrx | 2012-03-29 10:21

Üdv! Szeretnék érdeklődni,hogy motortartó bak mennyibe kerül? köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-03-27 08:03 zzoltan részére

Ez jó hír!

zzoltan | 2012-03-26 21:42 mazda-auto.hu részére

Sziasztok! Sajnos részletekkel nem tudok szolgálni, mert reggel odavittem az autót és most este mentem érte, de meglett mind a 231 ló és melegen is újra pöccre indul. Nem tudom mit csináltak vele, de jobb, mint fénykorában. :) Hazáig végig 6000 felett forgattam és semmi megtorpanás, csak húz szépen egyenletesen. Hamar eléri a piros mezőt, mint hajdanán. Azért amikor hazafelé megálltam a pékségnél kenyeret venni, bennem volt még a félsz, hogy nem indul el, de ahogy elfordítottam a kulcsot, már pöccre indult is. :)

mazda-auto.hu | 2012-03-20 11:49 zzoltan részére

Megértelek. Várom, várjuk a részletes beszámolót, a hibakeresésről-megállapításról.

zzoltan | 2012-03-20 09:15 mazda-auto.hu részére

Nagyon bízom benne, hogy "csak" ilyen fajta hibája van, ugyanis eddig mindenki akinek motorhibája volt, 20 literes fogyasztásról számolt be, nekem meg teljesen normális 12-13 literes fogyasztásom van. Ráadásul tényleg odafigyeltem rá, nem nyomtam hidegen, (melegen sem nagyon) :) és 10 ezrenként voltak az olajcserék is. Ha ennek ellenére mégis a motornak lesz baja...hát az nagy csalódás lesz. Akkor nem tudom hogyan kell bánni vele.

mazda-auto.hu | 2012-03-20 08:44 zzoltan részére

A gyújtótekercsek ellenőrzése maximum 15 perc a stroboszkóp ki és bepakolásával együtt. :-) Ezzel már egy hibalehetőség azonnal kizárható, vagy megtalálható.

zzoltan | 2012-03-19 11:48 mazda-auto.hu részére

Beszéltem Rolanddal és Ő is hasonló dolgokkal próbál nyugtatni. :) Talán még a héten meg tudja nézni nekem, Ő is endoszkópos nézelődést említett, meg talán még gyertya, trafó is lehet, vagy szerinte mg a katalizátor tud ilyen tüneteket okozni. Meglátjuk.

mazda-auto.hu | 2012-03-19 09:50 mazda-auto.hu részére

Nem vagyok formában tekecs=tekercs, yerta=gyertya,

mazda-auto.hu | 2012-03-19 09:49 mazda-auto.hu részére

(kopresszió=kompresszió

mazda-auto.hu | 2012-03-19 09:48 zzoltan részére

Arra gondolok, hogy ha pl. másodikban is csak 6000-ig pörög ki, de viszont négyesben is kipörög 6000-ig, akkor lehet, hogy nem, vagy nem csak töltési veszteség (kopresszió) probléma áll fenn. Hasonló a helyzet a nem négy gyújtógyertyával üzemelő motoroknál (tekecs,yertya,kábel,pipa hiba). Az autót vezetve esetleg sokat elárulna a megtorpanás, vagy teljesítményvesztés jellege. Nyilván erre nincs most mód, így marad a találgatás 1.Egy stroboszkóp lámpát a gyertyakábelekre csatlakoztatva lehet a tekercsek működését tesztelni. A tekercsek esetében gyakori hiba, hogy csak a meleg okozta hőtágulás után "szakadnak meg", míg hidegen nem. 2.A MOP-od vezérelhetőségét is érdemes lenne ellenőrizni. Ezt csak Mazda műszerrel lehet. 3. Akár egy "Zoom Cleaner" kezelés is segíthet. 4. Az apexek felületének állapotát (csak középső szakasz) ha már kint a gyertya, mi mikro videoszkóppal ellenőrizzük, de ez már csak inkább ellenőrzés.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó