2017. November 25. Szombat - Katalin

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2012-01-18 11:37 mazda-auto.hu részére

48 ezer km-nél???? Amikor úgy bánok vele, mint egy hímes tojással? Neeee máááár. :(

mazda-auto.hu | 2012-01-18 11:01 zzoltan részére

A gyújtásrendszer ellenőrzése az egyszerűbb, így addig nem gondolkoznék más lehetőségen. Ettől függetlenül sajnos lehet motor probléma.

zzoltan | 2012-01-18 08:52

És 98600-nál 2010 decemberében akkumulátor csere is volt, de azzal nincs is gond.

zzoltan | 2012-01-18 07:54 mazda-auto.hu részére

Na hát elkiabáltam magam. Tegnap mentem 19 km-t az autóval, majd megálltam és bementem a gyógyszertárba. Ez kb 10 percig tartott. z autó pedig az istennek sem akart beröffenni, semmilyen módszerrel. Mg kellett várnom, amíg kicsit lehűl a motor és kb 20 perc után megint simán indult a motor. Én 94 ezernél cseréltem gyertyákat, trafókat és kábelt, most 119 van a kocsiban. Szomorú lennék, ha ezzel lenne a gond.

mazda-auto.hu | 2012-01-17 16:34 zzoltan részére

Természetesen lehet köze a "nagypapás" stílushoz, de inkább első körben ellenőrizném a gyújtást. Folyamatos-e a szikraképzés?

zzoltan | 2012-01-17 11:38 mazda-auto.hu részére

István, köszönöm az infót. Akkor ezek szerint maradunk a Mobilnál. :) Más. Nyáron új házba és településre költöztünk, és ezáltal megváltoztak az autóhasználati szokásaink is. Ennek eredményeként viszont mostanában egyre többször történik az, hogy melegen nem indul el az autó. Konkrétan munkából hazafelé megyek 20 km-t, majd megállok az iskolánál a gyerekért. 5 perc múlva újraindít, ez még sikerült. Magállunk a pékségnél (500m), megint 5 perc múlva még esetleg sikerül újraindítani és hazaérünk (1000m). 10-15 perc múlva viszont pl menni kellene megint valahova és egyszerűen nem akar beröffenni. Teker rendesen, de nem röffen be. Most már rájöttem, hogy ilyenkor padlógázon indítózok 10 másodpercig és ugye "szellőztetem" a kamrákat, majd pár perc várakozás után ha nehezen is, de beröffen. De ha jól sejtem ez nem normális dolog. Egyébként sajnos mostanában szinte csak nagypapás stílusban van használva az autó és talán ez is okozhatja. Ugyanis amióta múlt héten jól meghajtottam, nem jelentkezett ez a probléma. (kipp-kopp). Ugye ez nem az első jele a motorhibának???? 48.000 van az új motorban.

mazda-auto.hu | 2012-01-17 10:59 zzoltan részére

Szia Zoli! BÚÉK újra neked és mindenkinek! 1.Ha a legjobbat keresnénk egy motornak, akkor a legmegfelelőbb (!!!) hidegindítási olajvastagsághoz egy 0w-s olaj áll a legközelebb. Ez különösen igaz, ha télen is használjuk autónkat. 40C fokos olajhőmérséklet felett, már az Idemitsu is közel áll a megkívánt vastagsághoz, de még mindkettő túl vastag ilyenkor is, de a 0w-s kevésbé. 2. A 0w-s olajok másik előnye a magasabb hidegoldali jelzésű olajokkal szemben, hogy ezek garantáltan teljesen szntetikusok. Egyszerűen ásványi alapokból nem lehet ezt az indexet elérni. A teljesen szintetikus olajok pedig a következő olajcseréig stabilabban tartják melegoldali vastagságukat, nem hígulnak el. A Dexeliával ez az egyetlen komoly gond, hogy a gyárilag túl alacsony olajnyomás (tied már nem) nem bírja még azt is el, hogy a Dexelia elhígul a km-ek gyarapodásával, és még tovább esik a nyomás, azaz nem jut elegendő, az adott fordulatszámhoz szükséges mennyiségű olaj a kenési helyekre. Az Idemitsu Racing 10w-30-ra is azt írják, hogy PAO-Észter bázisú szintetikus olaj, de biztonsági adatlapot, technikai adatlapot én még nem találtam erről az olajról, csak részletekbe nem bocsátkozó nagyvonalú szöveget. 3. A Mazda miért 0w-30-as olajat önt az új RX-8-asokba( Júliusig még gyártják), illetve az Idemitsunak miért nincs ilyen olaja? Holott a Mazda partnere van-volt, hiszen japán legnagyobb olajcége,787B stb.. A kérdés első felére természetesen tudom a választ, mint ahogy már sokszor leírtam. Egyébként túl hosszú téma ez az egész, sok-sok szubjektív elemmel, hiszen nincsenek ilyen jellegű tesztek. amit írtam azok viszont objektív dolgok, és egyelőre semmi, erre visszavezethető gond nem volt a Mobil-1 0w-30-ast használó nem kevés autóval. Ajánlom MOTOROLAJ írásainkat a koncepció rovatban.

zzoltan | 2012-01-16 12:15

Szia István, Először is boldog új évet kívánok! A tavalyi téli gumi szereléskor jelentkező DSC kikapcsolás másnapra meg is szűnt, azóta sem jelentkezett. Viszont mivel lassan aktuális az olajcserém, nagy dilemma előtt állok. Jelenleg Mobil 1 Fuel Economy 0W30 van az autóban. Nálunk is lehet már kapni rotary specifius Idemitsu olajat, 10W30. Szívem szerint egyből beleraknám, de eddig uge pont arról beszéltünk, hogy a hideg oldali jelzésnél miért jó a 0. Te mit javasolsz? Maradjon a 0W30 vagy jöjjön az Idemitsu? :)

mazda-auto.hu | 2012-01-11 11:49 Atika részére

Most a 4 tekercs, 4 kábel, 4 gyertya, szettben 164000,-Ft-ért érhető el.

Atika | 2012-01-11 10:03

Üdv A jelenlegi gazdasági helyzetben mennyiből lehet megúszni a gyújtás szett (trafók gyertyák kábelek) cseréjét? A tavalyi árak változtak?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó