2024. Április 24. Szerda - György

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atika | 2012-01-11 10:03

Üdv A jelenlegi gazdasági helyzetben mennyiből lehet megúszni a gyújtás szett (trafók gyertyák kábelek) cseréjét? A tavalyi árak változtak?

mazda-auto.hu | 2012-01-09 14:49 Kata részére

Valójában az emissziós összetételt nem igazán befolyásolja a hátsó kipufogó dob. Vagy legalábbis nem olyan mértékben, hogy a katalizátoron elhelyezett kontroll oxigén szenzor hiba üzenetet küldjön. Egy katalizátoros rész most kb. 200000 Ft., a hátsó dob 196250,-Ft. Véleményem szerint érdemes először a probléma pontos okát diagnosztizálni. Egyébként a kipufogó rendszer elemei: kiömlő öntvény, katalizátoros egység, cső, és hátsó dob.

Kata | 2012-01-07 19:27

Jo napot kivanok! Az emisszios kontrollampa jelzese alapjan es a kocsi hangja alapjan varhatoan kipufogocserenek nezek elebe. Kaphatnek egy arat az alkaltreszeket es a beszerelest illetoen? 2004es auto. Azt nem latom at, hogy a kipufodob a kipufogocsovekkel egyutt kerul-e ertekesitesre vagy kulon egysegekkent, de erdekelne tetelesen is. Koszonooooom!

mazda-auto.hu | 2012-01-02 09:36

Ezt viszont ajánlom minden wankel rajongónak, vagy érdeklődőnek! http://www.mazda-auto.hu/mazda-wankel-prototipus-auto-expanzio.html

mazda-auto.hu | 2012-01-02 09:34 corre78 részére

B.Ú.É.K. mindenkinek! Korábbi ígéretem ellenére úgy döntöttem high-8 volt autójának szétszedett motorjáról nem fogok cikket írni. A megszokott alacsony olajnyomás okozta csapágykopáson kívül, a motor többi károsodása minden bizonnyal korábbi szerelési hibákra vezethető vissza. Mivel ezek nagy részére nincs rálátásunk - révén nem mi végeztük azokat-, nem kívánunk ok-okozati találgatásokba belemenni. A második kamra egyértelműen fém alkatrészt "evett meg". A szétszedett motort helyben, bárkinek meg tudom mutatni.

corre78 | 2011-12-31 21:06

!!!! B.Ú.É.K. !!!!

mazda-auto.hu | 2011-12-13 15:59 mazda-auto.hu részére

..Vissza a tetejére. ...ez nem tudom hogy került oda. :-)

mazda-auto.hu | 2011-12-13 15:58 high-8 részére

Egy példa a sok kompromisszum közül aminek az autónak meg kellett felelnie. Ha az akksit a csomagtartóba szerelik, hogy a motortérnek jobb szellőzése legyen, akkor a csomagtér lesz túl kicsi egy négyüléses autóhoz, és nem engedik a felelősök tovább. Ha a tekercseket nem a motorra szerelik, akkor a kábelek fognak hamar tönkremenni...ha jobban szellőzik a motortér, tovább tart a melegedési fázis, több a fogyasztás....Egy kompromisszumok nélküli sportautó esetében nincsenek ilyen kitételek, de az RX-et csak így engedte az akkori vezetés. Más. Azt írtad: .."gyári olaj rossz"... Ez így nem igaz. Az igaz, hogy van nála jobb, különösen, ha nem cseréled 5000 km-enként. Miért nem hiszitek el(tisztelet a kivételnek), hogy nem megfelelő a gyári olajnyomás? Ez még nagyobb probléma. Nem homasita műszerekkel kell mérni, és a megfelelő olajnyomás nem azt jelenti, hogy VAN olajnyomás. Az excentrikus tengely csapágykopások alap problémák. Egy 15w-40-es olaj hidegindítás után alig áramlik a motorban, mert már az első olajzási ponton akkora ellenállásba ütközik, hogy inkább a megkerülő szelepen visszafolyik a teknőbe jó nagy része. Mindezt tetőzi, hogy ilyenkor az excentrikus tengely végén is nyitva van a visszafolyó ( a II. fázis kiiktatja). Arról nem is beszélve, hogy 100C, vagy 100+ C fokos olaj (motorba be) mellett nincs kellő olajutánpótlás a gyári állapotban, olajtól függetlenül. Ezt bárkinek a gyári állapotú autóján igazolni tudom műszerrel a szervizünkben....Most ennyit. Vissza a tetejére

high-8 | 2011-12-13 08:47 mazda-auto.hu részére

ezért kellett volna alapból egy erősebb gyújtás rendszert kapnia az autónak és tájékoztatni minden felhasználót a helyes használatról,de ez mind kevés,ha a "gyári" olaj IS rossz ill. az olajbefecskendező rendszer sem teljesen jó

mazda-auto.hu | 2011-12-13 08:28

...folytatva a tegnapi gondolatmenetet.. A wankel motor egyik legnagyobb ellensége, a lerakódások. Ezek túlnyomó részben a benzin égéséből maradnak vissza. Ebből kiindulva az időben észre nem vett-vehető gyújtáskimaradás a tökéletlenebb égés következtében jóval több lerakódást halmozhat fel a kényes helyeken. A rossz kompresszió szintén tökéletlenebb égést okoz, és ez is olyan hiba, melyet nem könnyű időben észlelni. A lehető legtökéletesebb égés a wankel tartósságának egyik sarokpontja. A bolygódugattyús motot nem olyan, mint a dúgattyúsok, ahol pl. ha egy henger nem jól dolgozik, akkor még a többi alkatrész tökéletes állapotban marad, akár hosszú távú "hibás" használat után is. A wankelt sokkal jobban komplett egységként kell kezelni, melynek egyensúlyát "kisebb" hibák is képesek megbontani, és ez az egyensúly vesztés hosszú távon szép lassan újra felhasználhatatlanná teszi az alkatrészeket....De ez ennél lényegesen hosszabb történet..

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó