2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-12-12 10:03 magneto12 részére

Tudom ajánlani ezeket a cikkeinket is, ha az olajokról többet szeretnél tudni: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Tapasztalatunk ebben a motorban a Mobil-1 FE Formula 0w-30-as olajjal van. Ettől még lehet jó a Motul 0w-30-as olajai is. A 0w-s hidegoldali jelzés mindenesetre mutatja, hogy valódi PAO-Észter bázisú teljesen szintetikus olajjal van dolgunk, nem pedig szintén teljesen szintetikusnak nevezhető hidrokrakkolt ásványi alapú olajjal.

Atika | 2011-12-11 12:13 mazda-auto.hu részére

Ez érdekelne: " Pl. múlt héten volt egy autó, melyben a tulaj tudta nélkül az egyik gyújtótekercs egyáltalán nem működött (!!!). 4-ből csak 3 gyertya dolgozott, ki tudja mióta? " Milyen hibajelenséget produkált? Nem is volt semmi jele? Merthogy nem vette észre a tulaj.... Kb mennyibe kerül a gyújtásszett? Gyertyák, kábelek, trafók?

magneto12 | 2011-12-09 19:09

Nagyon érdekes amiket írtok, élvezet olvasni a rengeteg infót. Egy kérdéssel én is kivenném a részem ebben a témában, és nézzétek el, hogy 4hengerest hozok példának... Én Motul 10W60-at (fullszintetikus) használtam a 2000cc-es szivómban, nagyon jónak találtam, mindenféle szempontból. Van ennek a fajtának 0W30-as olaja is-fullszintetikus, erről mi a véleményetek, van ezzel a tipussal tapasztalatotok? Jó lehet ez is valamire, vagy csak éppen hogy valamire való?

high-8 | 2011-12-09 10:51 mazda-auto.hu részére

köszönöm a szakszerű,kiterjedő válaszodat!

mazda-auto.hu | 2011-12-09 10:10 high-8 részére

1. Nálam a hitelesség az első, illetve az autó, és ez általában üzletileg is beválik, igaz inkább csak hosszútávon. Úgy szeretek valamit kijelenti, hogy bármikor tudjam vállalni később is. 2. Korábban ezt írtam az Idemitsuról: Az Idemitsu 10w-30, 20w-50, Racing fantázianevű olajai világszerte wankel specifikus jelzővel vannak illetve. Nem lehet tudni, főleg a mai világban, hogy mennyi a reklám, és mennyi a valóságalapja a "rotary specific" cimkének. Annak idején Japán legnagyobb olajipari vállalata, az Idemitsu Kosan sok pénzt fizetett, hogy a Mazda 787B is Idemitsu olajjal versenyezzen. Valószínűleg megérte, hiszen ebből azóta is profitál, lásd "rotary specific" felírat. A Le-Mans-i 24 óra alatt a legjobb autók valamivel 5000 km felett futnak, ez egy utcai autóhoz képest semmi, még ha a fordulatszám miatt megháromszorozzuk is. Viszont az általában teljesen nyitott fojtószelep a versenyautókban jobb töltést eredményez, így valszeg nem kell hárommal sem szorozni. Szóval ebből nem lehet kiindulni, hiszen más márkákkal/termékekkel is vannak jó tapasztalatok, de az is tény, hogy objektív összehasonlító tesztekre még halvány remény sincs. Pl. Nincs és nem is lesz két darab, próbapadon azonos körülmények között minimum 20000km-nek megfelelő ideig két különböző fajta olajjal futtatott motor, majd szétszerelés, elemzés. Utcán nincs két egyforma állapotú, használatú autó. Pl. múlt héten volt egy autó, melyben a tulaj tudta nélkül az egyik gyújtótekercs egyáltalán nem működött (!!!). 4-ből csak 3 gyertya dolgozott, ki tudja mióta? Ezt a motort majd valaki egyszer valahol esetleg később szétszedi, fogalma nem lesz erről a tekercses sztoriról, de majd esetleg megállapítja, hogy sok a lerakódás, és mond valamit, akár az olajra is foghatja majd...??? Egyszóval kevés az objektívitás wankel ügyekben. Visszatérve az Idemitsu olajaira. Valóban teljesen szintetikus olajok, mely igazolja, hogy az Idemitsu szerint is különösen fontos a wankelban az öregedésnek jobban ellenálló technológia. Viszkozitási indexük viszont nem éppen korszerű, különösen "négy évszakos" utcai autókban. Talán nem véletlen, hogy a Mazda a 0w-30-as Synthe-Renesis olajat önti (öntötte? :-( ) a Renesisekbe. 3. Valódi szintetikus, azt írtam, de csak egy korábbi reklám szöveg nevezi PAO-Észter bázisú olajnak, technikai adatlapot nem láttam. Tegnap beszéltem például a Castrol illetékesével, és ő is osztja a véleményemet, és elismerte, csak a 0w-s olajuk valódi teljesen szintetikus. Sajnos a piac diktál, így ha egy 5w-s, 10w-s olajat olcsóbban elő lehet állítani, akkor nem fognak drága alapolajat használni a gyárak. Egy 0w-t nem lehet olcsó alapolajból előállítani. A wankel spec. egy általános megállapítás. A Renesis és a korábbi periférikus portos motorok geometriai hasonlósága ellenére, ég és föld az olajat ért termikus terhelés közötti különbség a bolygódugattyús motorokban is. Egyébként sem korszerű, és nem előnyös télen-nyáron a 10w-30-as index.

high-8 | 2011-12-09 09:38 mazda-auto.hu részére

nekem is tolták az sms-t:) egyértelműen ez üzlet Rolandnak és az óbudai szervíznek is,akik a maguk árrésével értékesítik tovább az idemitsut.Megint az jön elő,h idemitsut akkor használok nyugalommal ha van vele több 10.000km-es tapasztalat.remélem mire 3.autónak veszek magamnak megint egy 8-ast addigra mniden infó meglesz arról,milyen átalakításokat kell végrehajtani a nyugodt élményautózáshoz.amúgy mi a gond idemitsuval szerinted?

mazda-auto.hu | 2011-12-09 08:18 high-8 részére

Számomra Roland nem hiteles. Ennek legutóbbi igazolása, hogy az általa lesajnált, eddig egy egyszerű olajcsere elvégzésére sem ajánlott márkaszervizek, most hirtelen olajcserére jók lettek, mert az üzlet ezt diktálja. Az érintett márkaszervizek pedig bolondot csinálnak, magukból, mert a tőlük vásárolt, még az 5w-30-as Dexeliához képest is elmaradott, 10w-30-as olajcserére hívó SMS-eket küldenek az RX-8 tulajdonosoknak, wankel specet emlegetve... Őszintén sajnálok mindenkit, akit önhibáján kivűl megvezetnek, és a Renesis-ben ilyen olajat használ! Ha nekem nem hisztek, legalább a hiroshimai Mazda központnak higyjétek el, hogy ebben a motorban a legjobb, teljesen szintetikus olajat használni! Ez pedig 0w-xx. A Mazda erre 5 év után jött rá. Lehet szánalmas, az olajcserékért vívott harcnak nevezni az általam írottakat is, de mindenki tudja, hogy soha nem zavart, ha valaki hozza magával az olajat. Az csak egy lehetőség, hogy olcsón tudunk 0w-30-as csúcsminőségű olajat biztosítani, és szeretem az egyenes dolgokat. 2. De visszatérve, köszönöm a figyelmet, lesz cikk, de a korábbi K.I. általi szerelések miatti "változók" miatt nem biztos, hogy sok tanulsággal. Remélem karácsonyig neki tudok ülni, de a már megkezdett, az eddigi összes prototípus Mazda wankelt bemutató cikket is szeretném addig befejezni!

high-8 | 2011-12-08 16:03

A 2.rotort kicserélte Kincses mert szerinte használhatatlan volt(tuti kellett neki a 3 rotorosához)Roland megnézte,elmondása alapján semmi baja,ugye rotor nagyon ritka, h használhatatlan legyen),elvileg minden rugót és tömítést ki kellett volna cserélnie ahogy mondtam az olaj-és vízgyűrűkkel együtt,nem tudom milyen idegen anyagot barkácsolt bele,de az olaj nagyon fogyott mint beszéltük és a vizem is folyt vhol,nekem azt is mondta,h síkolta,de természetesen neked elhiszem,h nem síkolt,de a pénzt ezért plusszban is elkérte nem beszélve,h a katalizátorom is miatta tönkrement a sok olajtól nyílván.lesz majd kép is meg cikk?kiváncsi vok rá! köszönöm a leírtakat!

mazda-auto.hu | 2011-12-08 15:30 high-8 részére

Most tíz perce végeztem a motor szétszerelésével, így gyorsan leírom a látható problémákat. Egyelőre ok-okozati viszonyokról nem írok. 1.Az első rotor oldalfedele nagyon kopott, miként a köztes ház oldali csúszófelület is. Nem úgy tűnik, mint amit valaha is síkoltak. Az "olajzó" gyűrűk szorulnak. A trochoid házon erős kopások, túlmelegedés okozta jelek. Tömítéseket még nem mértem. Lerakódások nem jelentősek. 2. A második rotornál nagyon csúnya dolgok történtek. Teljesen úgy néz ki, idegen anyag szorult a rotor és az oldalfedelek közé, illetve a trochoid felület is össze-vissza van szántva. Az oldalsó éltömítések közül az egyik törött, a darabja hiányzik (ez is összekaristolhatta a felületeket) és a többi éltömítés rugója is darabokra van törve. Az olajzó tömítés itt is szorul. Látszik, hogy ennél a rotornál takarítva voltak a kipuf portok. Annak is van nyoma, hogy olaj került a hűtővízbe. Gyakorlatilag 1 rotor, és az excentrikus tengely lenne újra használható, de még a tengelyt sem mértem. Az excentrikus tengely csapágyazásán ennél a motornál is, csakúgy mint a többinél látszik a gyárilag alacsony olajnyomás hatása, rendkívül kopottak. Már önmagában ez is nemkívánatos excentrikus tengely rezgést okozhatott. Ezért is alkalmazzuk a mazda-auto fázisokat. Most gyorsan és felületesen ennyi...

mazda-auto.hu | 2011-12-08 08:32 magneto12 részére

1.Így van. 2.A tegnapi válaszomat visszaolvasva annyit pontosítok - mielőtt szó éri a ház elejét -, hogy az S-DAIS szívórendszernek ez az eleme, a forgó szelepek hiányoznak a 4 portos motorból. Az S-DAIS variálható szívórendszer többi eleme nem.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó