2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


magneto12 | 2011-12-07 20:08

Ha jól értelmezem, akkor a 6 portos, erősebb változatból nincs automata?

mazda-auto.hu | 2011-12-07 08:19 magneto12 részére

A 4 sebességes automata váltóval szerelt kivitelek a "normál" teljesítményű, azaz 4 beömlő nyílású motorosak. A 4 portos motorok szívórendszeréből pedig hiányoznak, az erősebb motor 5-6. beömlő nyitását-zárását vezérlő hengeres szelepek, az S-DAIS rendszer.

magneto12 | 2011-12-06 18:06

Köszönöm a választ/válaszokat! Magamra ismertem abban a részben ahol arról van szó hogy nem szabad a külső paraméterekre és a köbcentire hagyatkozni a két tipust illetően. Nagyon úgy tűnik, hogy én is ebbe a hibába estem :) Nagyon hasznos infókat tudtam meg, mégegyszer köszönöm! Lenne még kérdésem a témához kapcsolódóan: Az automata és kéziváltós motor szivótorka között van-e valami különbség - szerkezetileg? A 6 portos változathoz lenne szükségem egy szívóra, és ha keresem, szeretném tudni jó-e bármelyik hozzá? További szép napot!

mazda-auto.hu | 2011-12-06 09:06 mazda-auto.hu részére

Korábban ezekhez a témákhoz kapcsolódóan is írtam, így ha részletesebben érdekel itt vannak a linkek: http://www.mazda-auto.hu/mazda-renesis-wankel-technikai-reszletek-eltomites.html http://www.mazda-auto.hu/mazda-apex-eltomites-wankel-bolygodugattyu.html

mazda-auto.hu | 2011-12-05 09:22 magneto12 részére

A 13B-REW apex és oldalsó éltömítései, saroktömítései, az ehhez tartozó rugók nem használhatóak a 13B MSP Renesis-ben. Meglepődnél, hogy mennyivel nagyobb a hőterhelése ezeknek az alkatrészeknek a szívó Renesisben, mint a turbós (gyári állapotú, nem szénné tuningolt), de periférikus kipufogó portos (nyílásos) RX-7 FD turbós 13B-REW motorban. A Renesishez most a bevezetőben említett tömítések összesen 349100,-Ft-ba kerülnek. Egyébként a trochoid azonos befoglaló mértei ellenére a rotorok sem egyeznek meg, a merevebb ecxentrikus tengelynek köszönhetően, illetve a jobb tömítettség érdekében a Renesis bolygódugattyúi többek között hajszálnyival szélesebbek. illetve a többi tömítés, síklócsapágyak állapota is kérdéses, hogy újra használhatók-e a Renesis-ből? Ha a portok száma megegyezik, akkor az oldalfedeleken, szendvics elemen nincs különbség.

mazda-auto.hu | 2011-12-05 08:41 Deniell részére

RX-7-ből elég sok generáció volt, így messze vagyunk a szakszerűségtől egy ilyen megállapítással. Az RX-8-asban irídium-platina gyújtógyertyák vannak. Ezek kellenek bele, nem érdemes mással próbálkozni: 2db NGK RE9BT, 2db NGK RE7AL.

magneto12 | 2011-12-04 18:48

Sziasztok! Új vagyok itt a fórumban, van egy két bontott rx8 motorom és most azt tervezem hogy összerakok egyet belőlük.... A kérdésem, hogy 13b-rew Apex tömítései használhatók-e RX8 rotorokhoz? A rotorok mérete ugyanaz, csak az egyik turbós, a másik ugye nem... Rx8-hoz eléggé drágák ezek a tömítések, míg FD3S-hez olcsóbbak, vagy abban az árban komplett tömítéskészlet is található. Esetleg mennyiért lehetne Rx8 tömítésekhez jutni idehaza? Ezért a tömítesért nem szedem szét a rew motort, de ha ezek a tömítések jók bele akkor ilyet vennék. Mi a véleményetek? Használható ötlet, vagy elvetendő? Egy másik kérdés, hogy a 6 portos MSP-nél van-e különbség a szivócsatornáknál bármiben is automata vagy kéziváltós verzióknál? Előre is köszönöm a segítséget.

Deniell | 2011-12-02 18:19

Üdv, Lenne egy problémám.Ma reggel beindítottam az rx8at melegítettem ahogy kell és egyszer csak leállt valószínű a gyertyát beköpte mert azóta nem indul..nos azt hallottam hogy az rx7 gyertya is jó a rx8ba,találtam is gyertyát hozzá viszont az lenne a kérdésem hogy olyan adatokkal tudnátok segíteni hogy mégis milyen,hány mm-es kell bele?mert eléggé bajban vagyok hiszen többféle gyertya kapható rx7-hez de pontosan nem tudom hogy melyiket rendeljem ami jó a 8-ba.Előre is köszönöm. u i:egyébként ezt nézegettem hozzá Gyújtógyertya-> 3-földelőelektróda Külső menet (mm)-> 14,0 Tömeg (g)-> 19 Gyújtógyertya-> Nikkel középelektróda Kulcsnyílás-> 20,8 mm Anyag-> Gumi Szikrafekvés (mm)-> 2,6 Gyújtógyertya-> lapos tömítés ülékkel Gyújtógyertya-> 0 Gyújtógyertya-> zavarszűrős, 5 k Ohm vajon ez megfelelő?

mazda-auto.hu | 2011-11-25 10:56 high-8 részére

Köszönöm az érdeklődést, mindig több a kedvem egy-egy cikk megírásához, ha tudom, hogy számíthat a figyelemre. Most viszont főképp az időhiánnyal van gondom, még hozzá sem nyúltam a motorhoz, úgy áll becsomagolva, ahogy két hete elraktam. Remélem jövő héten szét tudom szedni.

high-8 | 2011-11-25 08:41 mazda-auto.hu részére

István mikorra várható kb. a konklúziód egykori autóm motorjáról? kiváncsi vok rá:)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó