2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Kuzma | 2011-10-11 14:13

Köszönöm szépen!!Ilyen korrekt ,rendes emberekre lenne szükség az egész világon!!!Még egyszer köszönöm a válaszokat!Hol lehet rendelni tőletek műszer tartó konzolt a hamu tartó helyére??

mazda-auto.hu | 2011-10-11 08:29 Kuzma részére

1. Nem szükséges leállítás előtt felpörgetni a motort. Ez a tévhit abból alakulhatott ki, hogy hidegen beindítás után 1-2 percen belül nem ajánlott leállítani a motort. Ha nagyon muszáj, akkor lehet kisebb gázadás közben elvenni a gyújtást, hogy kissé kiszellőzzenek a kamrák, amíg befecskendezés nélkül forognak a bolygódugattyúk. Melegen semmi szükség rá.
2. Gyárilag egyik motor sem esik át második lépcsős fejlesztésen. A első generációs első generációs motort, az S2-s S2 motort kap, ha cserére kerül sor. Ha a mazda-auto fázisokra gondoltál, azok az S2 Renesis motoron elkövetett lépések egy részét tartalmazzák, az S1 egyértelmű gyári alulméretezésének megszűntetésére. Ez az én "találmányom", kizárólag mi alkalmazzuk, bár azóta már az Egyesült Államokban is követőkre találtunk. Nem mellékesen hivatalos Mazda szerviz vagyunk.
3. Az a szendvics elem megfelel. Az alumínium "szűrőplató" miatt nem árt az óvatosság.

Kuzma | 2011-10-10 23:07

Esetleg ez megfelel??
http://www.homasita.hu/product/2758
Bonyolult a bekötése??

Kuzma | 2011-10-10 22:39

Köszönöm!Mi igaz abból ,hogy leállitás elött fel kell pörgetni a motort?Illetve , az autóban 2007-ben motor csere volt gariban ,túl eshetett a 2 lépcsős fejlesztésen??Továbbá még egy olyan kérdés ,hogy hol lehet beszerezni ugynevezett "szendvicset" amibe a szenzorok mennek??Válaszotokat előre is köszönöm!!!

mazda-auto.hu | 2011-10-10 08:03 Kuzma részére

Gratulálunk az autóhoz! Az alábbi linken elérhető oldalunkon már sok mindent leírtam, ha elolvasás után marad még kérdésed, várjuk!

http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-rx8-wankel-szerviz-olajcsere-gyik-auto-expanzio.html

Kuzma | 2011-10-07 16:41

Üdvözlet mindenkinek!!
Azért regisztráltam mert láttam milyen korrekt és segítőkész a fórum!Nemrég vásároltam egy RX-8 Mazda-t.Lenne pár kérdésem az autóval kapcsolatban.1:Mire kell odafigyelni a "motorkimélő" használatnál(bemelegités,olajcsere stb)?2:Mi igaz abból ,hogy leállitás elött fel kell pörgetni a motort?3:Melyek azok a dolgok amikre érdemesebb figyelni az autónál mint a szimpla dugattyús motorosoknál??Válaszukat előre is köszönöm szépen!További szép napot!

corre78 | 2011-10-03 11:33

1. A félreértés elkerülése végett: 66000 km-nél lett átállítva gázüzemre.
2. Kiegészítés: a gyertyák csak az utolsó 4-5 alkalommal voltak 10ezrenként cserélve (7-es leadingek). Előtte nem tudom pontosan.
3. mail ment :-)

mazda-auto.hu | 2011-10-03 08:58 corre78 részére

1.101000 km alatt 3 olajcsere minden motorban mély nyomokat hagy, egy wankelről nem is beszélve...a gázüzem viszont elvileg "tisztább" égéssel-motorral jár a benzinhez képest, így kevesebb az üzemanyag/levegő keverék égéséből kevesebb a lerakódás, amit még a ritkán cserélt koszos olaj sem fokoz számottevően. Ettől függetlenül egyes alkatrészek állapota nem lehet túl fényes.
2. A Te vett motorod is egy újabb példa, hogy valószínűleg nem az olaj égéséből keletkezik a nem kívánatos kemény karbon lerakódások számottevő része. A lerakódásokért elsősorban a tüzelőanyag (így hivatalos, hiszen a hűtővíz is üzemanyag:-)) és a tökéletlen égés a felelős. Égéstermék mindig lesz, de nem mindegy, hogy egységnyi működési tartományra vetítve mennyi? A jobb hatásfokú égésért pedig elsősorban a gyújtásrendszer gyakori ellenőrzésével és tisztább benzinnel tehetünk valamit. Ezért a gyakori gyertyacsere például óvhatta a motort. A csapágyak épségén viszont csodálkozom, elég ritka az ilyesmi, révén az RX-8 S1 Renesis eredeti olajszállítási kapacitása (nyomás) (főleg pl. 5000 km-nél többet "futott" Dexeliával) még az elégséges szintet sem üti meg a leggyakoribb működési fázisokban.
3. Szívesen megnáézem a képeket.

corre78 | 2011-09-30 22:27

1: hmm, erre nem is gondoltam :-)
2. Nem tudtam még megcsinálni a ledugózást, de fogom.

Olajfajta témához: Most írt egy srác a német fórumon (elég régi aktív tag), hogy ő Dexeliát használ és (most megkapaszkodni) 3x volt olajcsere a 101000 km alatt (1000km, 40000km és 95000 km). 35000 km óta gázüzemben megy az autója.
Az én használtan vett motorom, amit szétszedtem, szintén dexeliával járt kizárólag és ahoz hépest nem volt rossz állapotú (első 3 évben 20000 km-enként volt olajcsere, majd kb. 10000 km-enként. Gyertyák is így voltak cserélve.) 97000 km-nél lett kiszerelve/cserélve melegen nehezen indulási probléma miatt. Az összes csapágy jól néz ki stb. A rotorházak persze kukásak, de a többi alkatrész elég jó állapotú.
Ha gondolod elküldöm a képeket sztorival együtt mailben (bár nem a legjobb minőségű képek, de használhatóak).

mazda-auto.hu | 2011-09-30 11:24 high-8 részére

1.Korábbi, bennünket néha hátrányos színben feltültető tapasztalatokból kiindulva, utánanéztem azon a fórumon, mi is a helyzet a "Mobil-1 0w-30 lerakódásos" bejegyzéssel. A hozzászólás valóban úgy indul, hogy beindítsa a negatív gondolatokat, de legalább a végén meg van jegyezve, hogy más anomália is okozhatta a lerakódásokat. Ez pedig így tisztességes.
2. Közben egyébként megkeresett az autó tulajdonosa, így tudom melyik autóról van szó. A tulajdonos felhatalmazása nélkül részleteket nem írok, de az autónak és a motornak igen "komoly" előélete van, már az első Mobil-1 0w-30 csere idején is igen beteg volt. Tehát megint igazolódott, hogy elhamarkodott lenne bármit tényként közölni, a megfelelő háttérinfomációk ismerete nélkül.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó