2018. December 17. Hétfő - Lázár

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-09-30 08:19 corre78 részére

Nem, én is így értettem. Lehet, hogy az egyik alkalommal amikor belefújtál, nem mindegyik olajfúvóka "szelelt", illetve az esem mindegy, a rotorok éppen hol álltak meg. 2. Várjuk a teszt fejleményeit!

corre78 | 2011-09-29 21:17

Más: Talán érdekes infó lehet mindenkinek, hogy az olajnívó pálcán a minimum szint felett 1 mm azt jelenti, hogy az olajszint pontosan ott van, ahol az olajteknő fel van fogatva a blokkra: http://www.rx8forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=18454&h=bec525bf4e3ea97f3252a7811d96ef75d80e2dc6
És ugye az olajpumpa ennél a szintnél jóval feljebb helyezkedik el (vettem egy fél éve egy komplett motort, amit szétszedtem. Ilyen dolgokre is remek infó forrás egy ilyen. :-))

corre78 | 2011-09-29 21:05 mazda-auto.hu részére

Hűha, félreérthetően írtam: A különböző hanghoz a szűkítőnek természetesen nincs köze. Mindkét alkalommal a gyári átmérőjű gumicsőbe fújtam bele (pipa nélkül) és így adódott a két különböző hangzás. A szűkítő témát csak megjegyzésként kevertem ide, mert azt is tegnap szedtem ki.
Holnap szerintem megcsinálom a ledugózást a csövön és a szívótorkon is és teszelem 100 km-t.
Köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2011-09-29 16:24 high-8 részére

Úgy tűnik a szokásos szubjektív megállapítások újra és újra visszatérnek. Nincs ezzel baj, hiszen vitákkal is lehet előre lépni, csak nem szabad vakon kész ténynek kezelni őket! Pl. miért volt relatív tiszta (de kopott) nálunk egy Dexeliás motor 100000km után??? Lerakódások pedig minden belső égésű motorban vannak (a benzin égéséből), csak sajnos az eddig megismert wankelekben ( a jövőt nem tudhatjuk) a működési elvből adódóan kényes helyeken is. Ha szétszerelés közben egy kis olaj folyik rájuk, nagyon csúnyán tudnak mutatni a fotókon.
Ha sokkal több márkának lennének wankel erőforrásai, már régen okosabbak lennénk, és nem úgy kellene okosodnunk kis lépésekben, hogy közben az autóink is öregednek, elhasználódnak. De az olaj egyébként is kényes téma, még ha végzett is hosszútávú teszteket a Mazda, annál többet nem tehet, mint hogy javasol egy adott olajat a motorjához Japánban (Synthe-Renesis 0w-30). Valószínűleg ennek forgalmazása pl. Európában már érdekeket, szerződéseket sértene.
Egyébként köszönöm az egyetértést! Sajnos az internetes fóumokon gyakran az a "legnagyobb igazság" (ilyen egyébként nem is létezik, mert vagy az vagy nem), amit utoljára írtak, és csendben megfeledkezünk az esetleges korábbi cáfolatokról.

high-8 | 2011-09-29 15:52

teljes mértékben egyetértek veled,amellett,h engem tényleg nagyon átvert a Kincses érdekes téma ez,h mitől mennek gyakrabban tönne a wankelek mint a hagyományos motorok,biztos,h olajfüggő is ez tény,talán szériaérettebb lett volna a faceliftes rx-8asok motorjával és full szintetikus olajjal ellátott wankelek 10.000km-es olajcserés utasításokkal,bár ki tudja,nyílván ahogy leírtad,ha lenne pl 30 db 0km-es azonos feltételek mellett használt motorok szétszedve nálad okosabbak lennénk,mellesleg az általad is ismert srác pár napja írta be a fórumba,hogy a 0w30-as mobile-1 olajjal ment 8-as motorjában is lerakódások voltak,ő a premixre esküszik,de nyílván itt megint előjön az,h milyen körülmények közt használták,szervizelték.van olyan rx-8 amit helyrehozott a halálból a zoom cleaner,az enyémet pl nem tudta :)

mazda-auto.hu | 2011-09-29 14:30 mazda-auto.hu részére

Dekoncentrált vagyok..:-(. 2. Hazai olajcég a legnagyobb wankel hagyománnyal rendelkező országban, nem kézenfekvő, hogy ezt ki fogja használni? ..tehát ez kérdés volt.

mazda-auto.hu | 2011-09-29 14:22 mazda-auto.hu részére

Kimaradtak:...arról nem is beszélve, hogy vajon mitől lesz wankel specifikus egy motorolaj?... Hazai olajcég a legnagyobb wankel hagyománnyal rendelkező országban, nem kézenfekvő, hogy ezt ki fogja használni.
ETTŐL MÉG JÓ OLAJ!!! Csak lassan bármiről is beszélünk, egyre nehezebb a valódi dolgokat megkülönböztetni, a látszólagostól.

mazda-auto.hu | 2011-09-29 14:15 high-8 részére

1. Ezek a MOP és a fúvókák közötti csövek voltak. Kevésbé dugulás, inkább repedés, szivárgás miatt kellett cserélni. Kornél esetében a szívócső és a fúvókák közötti cső elzárásáról írtam.
2. Az Idemitsu 10w-30, 20w-50, Racing fantázianevű olajai világszerte wankel specifikus jelzővel vannak illetve. Nem lehet tudni, főleg a mai világban, hogy mennyi a reklám és mennyi a valóságalapja a "rotary specific" cimkének. Annak idején Japán legnagyobb olajipari vállalata, az Idemitsu Kosan sok pénzt fizetett, hogy a Mazda 787B is Idemitsu olajjal versenyezzen. Valószínűleg megérte, hiszen ebből azóta is profitál, lásd "rotary specific" felírat. A Le-Mans-i 24 óra alatt a legjobb autók valamivel 5000 km felett futnak, ez egy utcai autóhoz képest semmi, még ha a fordulatszám miatt megháromszorozzuk is. Viszont az általában teljesen nyitott fojtószelep a versenyautókban jobb töltést eredményez, így valszeg nem kell hárommal sem szorozni. Szóval ebből nem lehet kiindulni, hiszen más márkákkal/termékekkel is vannak jó tapasztalatok, de az is tény, hogy objektív összehasonlító tesztekre még halvány remény sincs. Pl. Nincs és nem is lesz két darab, próbapadon azonos körülmények között minimum 20000km-nek megfelelő ideig két különböző fajta olajjal futtatott motor, majd szétszerelés, elemzés. Utcán nincs két egyforma állapotú, használatú autó. Pl. múlt héten volt egy autó, melyben a tulaj tudta nélkül az egyik gyújtótekercs egyáltalán nem működött (!!!). 4-ből csak 3 gyertya dolgozott, ki tudja mióta? Ezt a motort majd valaki egyszer valahol esetleg később szétszedi, fogalma nem lesz erről a tekercses sztoriról, de majd esetleg megállapítja, hogy sok a lerakódás, és mond valamit, akár az olajra is foghatja majd...??? Egyszóval kevés az objektívitás wankel ügyekben. Visszatérve az Idemitsu olajaira. Valóban teljesen szintetikus olajok, mely igazolja, hogy az Idemitsu szerint is különösen fontos a wankelban az öregedésnek jobban ellenálló technológia. Viszkozitási indexük viszont nem éppen korszerű, különösen "négy évszakos" utcai autókban. Talán nem véletlen, hogy a Mazda a 0w-30-as Synthe-Renesis olajat önti (öntötte? :-( ) a Renesisekbe. Ennek az olajnak a gyártóját viszont egyelőre homály fedi.

high-8 | 2011-09-29 11:54

érdekességképpen kérdezném,hogy ugye sok rx-8-ban az olajcsöveket garanciában kicserélték,akárcsak az enyémben is annó,én már jó ideje eladtam az autót,de emlékszem,h a kicserélt olajvezetékek után jóvel több olajat evett az autóm,mondjuk nem hinném,h a későbbi motorfelújítást ez okozta volna..egyébként mi a véleményetek a rotary specifikus idemitsu olajról?

mazda-auto.hu | 2011-09-29 08:22 corre78 részére

Hang alapján nem tudom megítélni, hogy jó vagy nem a rendszer. Az olajbefecskendező fúvókáknak viszonylag kicsi a levegő igénye, így nem lehet megítélni mekkorra szűkítés van hatással rájuk. Az viszont a működési elvükből következik, hogy blokkolva a hozzájuk vezető levegő csövet, több olajat szív a motor az olajadagoló pumpából (MOP-OMP). A dolog érdekessége, hogy egy hibás alkatrész széria miatt ez gyárilag is igazolt dolog, mivel egy térségben jó néhány autónál magas olajfogyasztás adódott a szívócső cseréje után. Történt, hogy a 2009 utáni II. generációs Renesis szívócsövét szerelték az I. generációs motorokra, melyen már le van "vakolva" az I. generációs motor MOP-OMP levegőcsonkja, de úgy, hogy a csonk egyébként a helyén maradt. Tehát rádugták a szervizekben a csövet, de nem vették észre, hogy belül a csonk zárt. Mindez azért történhetett, mert a II. generációs Renesis olajbefecskendezése már szolenoid szelepek és olajnyomás segítségével működik tehát nincs szüksége levegőre az olajszállításhoz, szemben az első generációs "mechanikus" olajadagolójával.
Szóval ha blokkolva sem fogyaszt lényegesen több olajat a motorod, akkor valószínűleg el van-vannak dugulva a fúvókák, vagy a MOP.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó