2024. Április 18. Csütörtök - Andrea

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2011-09-23 07:55

Köszi :-)
Hidegindításnál a motor szempontjából mi a jobb:
1. lehetőleg azonnali elindulás és max 3000-es fordulatig pörgetés bemelegedésig
2. Indítás után járatni alapjáraton 1-2 percet, míg beáll naggyából az alapjárat és max 3000-es fordulattal használni, míg be nem melegszik (így csináltam eddig)
3. 4-5 vagy még több percig járatni alapjáraton elindulás előtt

mazda-auto.hu | 2011-09-22 16:30

Fel a fejjel! :-) Várjuk a fejleményeket!

corre78 | 2011-09-22 15:30 corre78 részére

és akkor még hogy ne legyen elég, a másodlagos levegőpumpám is ciripel hidegindítás utáni kb. 20 másodpercig, aztán szépen megy tovább még további kb. 1 percig.
http://www.youtube.com/watch?v=9eUG9HXfdPA

corre78 | 2011-09-22 15:26 mazda-auto.hu részére

De igen, épp most szerelték be az olajcsere alkalmával az olajszűrő szendvicset, ami mint kiderült, mégsincs rendesen a helyén, mert elég sok olaj elszivárog (az egés váltó alja teljesen olajos (volt váltóolajcsere is, de a szervízben a csere után még teljesen száraz volt a váltóház. Bisztos, hogy a sok olaj az olajszűrőtől jön és nem az elülső szimeringtől, mert az olajteknő középső szakasza száraz. Persze ettől még lehet az is, hogy a hátsó főtengely szimering is közben megadta magát. Holnap pontosabban ránézetek egy szerelővel.
El vagyok szomorodva... :-(

mazda-auto.hu | 2011-09-22 12:09 corre78 részére

1.Az olajszint ingadozást akár egy olajszűrő szedvics elem is okozhatja. Nincs véletlenül ilyen a motorodon műszerek miatt? Kíváncsiságból próbáld meg mindig melegen leállítás után 5 perccel nézni a szintet, így mit mutat a pálca?
2. Természetesen a szimering kopását felgyorsítja, ha radiálisan apró rezgésekre képes az excenter tengely. Az is lehet, hogy valamilyen egyéb okbók kifolyólag kissé nagyobb a nyomás (nem olaj) a szimering mögötti térben.

corre78 | 2011-09-22 09:59 corre78 részére

Még infó: A szűkítő adapter 460 km óta van bent és kb. 105 ml olajat fogyasztott az autó, pedig jópár teligázas kigyorsítás is pirosig. Persze itt bezavarhat az olajcsere, de előtte 200 km-re 75 ml jött ki, tehát ez sem mondható soknak.
Ami még fontos lehet, hogy az olajcsere óta beletett 112 km után is gyönyörű aranysárga az olaj.
Az autó továbbra is hibátlannak tűnik minden tekintetben. Talán annyi ami kicsit zavar, hogy hajszolás után az alapjáratot noha óra szerint stabilan tartja, viszont a motortérben nézve kb. 4-5 másodpercenként egy pillanatra kis mértékben "bedidereg" a motor, majd miután kicsit visszahült, akkor egyenletesen jár.
Majd csinálok videót.

corre78 | 2011-09-22 09:24

Megint egy nagyon fura fejlemény:
Kedden délután (délelőtt itthon egy független műhelyben bekerültek az új ültetőrugók) voltam olajcserén és szóltam a szerelőnek, hogy csak 3,7 litert töltsön bele. Így is tett, majd elindította a motort és ellenőrizte a szintet (a motor középmeleg volt. Mutatta, hogy 2/3-on van a szint. Mondtam neki, hogy jó így, majd otthon utánatöltök. Olajcsere után 80 km-t mentem. Tegnap reggel ellenőriztem a szintet és kb. 2/3-on volt(max. alatt 10-11 mm, másképp: a felső pötty tetejénél), 110 ml-t töltöttem utána a max alatt 7 mm-es szintig. OK, gondoltam, így akkor összesen kb. 3,8 liter ment bele, hiszen az olajcsere előtt is kb. ezen a szinten állt.
Tehát legyen a tegnapi 7 mm a "zérópont". Tegnap mentem még 32 km-t. Ma reggel kiváncsiságból újból ránéztem az olajszintre és MAX ALATT 2 MM-EN VAN (ez az 5 mm kb. 100 ml-t jelent!! ?????
(megintcsak megjegyezném, hogy legalább 10 órát állt az autó az ellenőrzéseket megelőzőleg, tehát abszolút hideg motor. A külső hőmérséklet is állandó 17 fok körüli. A szerdai ellenőrzésnél max 2 liter hiányzott a teli tankból, ma reggel meg max 6 liter. Egyébként ezeknél és a korábbi ültetőrugóknál sem volt közel sem akkora különbség az autó bólintását illetőleg a teli és a majdnem üres tank között, mint a gyári rugóknál.Az autó most is a helyén állt ellenőrzésekkor.)
Talán még lényeges, hogy nincs benzinszaga az olajnak, a hűtővíz sem fogy, nem habos az olaj. Tökéletesen leolvasható a szint. A szűkítő is bent van/volt a vákumcsőben.
Egy technikai kérdés még: Ha a motorba folyik a hűtővíz, akkor járó motornál buborékosodik a kiegyenlítőtartályban? Nincs erről szó szerencsére. Meg gondolom a hűtővíz elszineződne ilyen esetben, nem?

corre78 | 2011-09-20 20:44 corre78 részére

Miket írok?!

noha
főtengelycsapágy

corre78 | 2011-09-20 20:37

Szia István!
Ma voltam olajcserén és szomorúan állapítottuk meg, hogy a front coveren lévő főtengelyszimmerring, nohe enyhén, de bizony szivárog.
Mennyire szerencsés így használni az autót?
Utalhat ez kezdődő főtengelycsapács kopásra?
Más: Vettem új ültetőrugókat hátra (ugyanolyanok, mint a régiek voltak) és ennek fényében majd még beszámolok újra az olajfogyival kapcs.
Viszont a hátsó rotornak az elűlső olajinjektorára rálátok (igaz nehezen) és az áttetsző gumicső, ahol rákapcsolodik az injektorra, ott koszolódás sejlik át a cső belsejében.

mazda-auto.hu | 2011-09-19 08:20 Kata részére

Köszönjük a visszajelzést.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó