2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-09-12 09:06 mazda-auto.hu részére

..mivel egy "kamra vákuumja" (egységnyi idő alatt) nem tud eldugaszolt levegőcsővel sem annyi olajat szívni, mint kettő.

mazda-auto.hu | 2011-09-12 09:04 corre78 részére

A szűkítés mértéke/ olajfogyasztás növekedés mérték arányáról nincsenek tapasztalataim, inkább a teljes eldugaszolás és a normál állapot között. Egyébként ha eldugaszolva is csak a korábbi normál mértékre nő az olajfogyasztás, vagy alig lesz több, akkor valóban esélyes, hogy csak 1-2 olajbefecskendező van eldugulva.

mazda-auto.hu | 2011-09-12 08:59 Kata részére

Inkább a gyújtást kellene ellenőrizni, elsősorban a tekercseket, majd a gyertyákat. A tekercsek folyamatos (valójában szakaszos) munkavégzését kell vizsgálni. Külső állapotuk nem jelent semmit.

corre78 | 2011-09-11 16:43 Kata részére

Akkuprobléma biztos nem. Viszont elképzelhető, hogy az anyósülésoldali motortartó bak fáradt el.
Illetve még a gyújtás valamelyik tagjára gyanakodnék (valamelyik trafó és/vagy valamelyik kábel és /vagy valamelyik gyertya)
Volt cserélve valamelyik gyújtás alkatrész?

corre78 | 2011-09-11 16:39 corre78 részére

A linkek átrendezték kicsit a fórumképet. Elnézést kérek érte!

corre78 | 2011-09-11 16:38 mazda-auto.hu részére

Kísérletképp betettem egy tollvéget (2 mm-es). kb. 30 km-t mentem vele, tehát még nem tudok beszámolni, de fogok. :-)
Képek:
http://www.rx8forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=18542&h=9a62caf213045073657cac1a1634c09cf919543e

http://www.rx8forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=18543&h=706a366938c0c5792f55fba690878de8afc18a4e

Viszont, ha ettől meg is növekszik modjuk duplájára az olajfogyi, attól még ott marad a lehetősége annak, hogy mondjuk a hátsó rotorház olajjáratai eltömődtek és most a szűkítő beépítésével a hátsó rotor tömítései továbbra sem kapnak olajat, míg az elülső rotor tömítései meg dupla annyit?!

Kata | 2011-09-09 20:32

A kovetkezo dologban kernem a segitsegeteket: ket hete azt tapasztalom, hogy az alapgazon ingadozik a fordulatszam. Kellemetlen "remegos" Hideg es meleg inditas egyarant rendben. Az ingadozas viszont visszatero - varosban es hosszabb tav utan is.Mire utalhat ez? Olajcsere elott allok, Cserelt motorrol van szo 28-30e km-rel. Lehet ez akkumlatorproblema?

mazda-auto.hu | 2011-09-08 08:28 mazda-auto.hu részére

..hogy kevésbé "száradjon ki" a rendszer hosszabb állás során...

mazda-auto.hu | 2011-09-08 08:27

:-). Arra gondoltam, hogy a rugócsere után jobban dől az autó előre, ezért lehet, hogy több olaj folyik vissza a csövekből, excenter tengelyből az olajteknőbe, mint korábban. Nagyon ki van "centizve" az RX-8-ban az olajhűtőkhöz oda-vissza vezető csövek elvezetési magassága, erre a mazda-auto III. fázis beépítés tesztelése közben jöttem rá. Egy kis változtatás, és 2-3 dl-vel több olaj folyik vissza, ha 1-2 óránál többet áll az autó. Hidegindításnál nézd meg, beindítás után mennyi idő alatt ugrik fel a nyomásjelző mutató. Ha később, mint korábban, akkor ez a magyarázat, vagy rossz olajszűrő (de azt közben nem cserélted, így kizárható). A II. fázis egyébként azt is segíti, hogy kevésbé "száradjon" ki a rendszer. A beindítás előtti teljes gázos önindítózás pedig segít a beindulás előtti átolajzásban, ami garantáltan élettartam növelő.

corre78 | 2011-09-07 16:33 mazda-auto.hu részére

A motor mindig abszolút teljesen hideg, mert mindig az aznapi első indítás előtt ellenőrzök ill. töltök utána (mindig minimum 8 óra elteltével a legutóbbi leállítástól számolva). Az autó is mindig ugyanott áll (teljesen sík és egyenes talaj).
Na jó, most már tényleg abbahagyom, mert lassan már azt fogják gondolni, hogy szexelek is az autóval :-)) (pedig tényleg csak aludni szoktunk együtt) :-)))))
Köszi mégegyszer a türelmed és a segítséged!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó