2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-09-07 16:25 corre78 részére

Valószínűleg a rugócsere a magyarázat, illetve leállítási olajhőmérséklettől, és állási időtől függően a teknőbe visszafolyó olaj mennyisége is változhat.

corre78 | 2011-09-07 16:10 corre78 részére

A rugó dolog azért is érdekes, mert a benzinszintmérőn is észreveszem, hogy máshogy mér. Pl. (kb. 80 % városi használatnál) eddig kb. 120 km jött ki a legfelső negyed tankból. A rugócsere óta gond nélkül kijön 135 km (természetesen hasonló használat mellett). Óra szerinti fél tank állásból korábban 205-215 km jött ki (szintén 80% város), a rugócsere óta meg 235-240 km is kijön lazán. Konkrétabban: Eddig fél tank állásnál kb. 30-30,5 litert tudtam bele tankolni, hogy tele legyen a tank. A csere óta meg 34 litert.

corre78 | 2011-09-07 15:29

Nem a nívópálca ütközője és a cső is rendben van.
Viszont eszembe jutott valami: Ugye hátul most az autóban a gyári rugók vannak. A tankban lévő mennyiségtől függően 15-25 mm a távolság a gumi és a sárvédőív között. Hogy ez jelent-e valamit, azt nem tudom. Viszont a 300 km-es etapon nem tankoltam (előtte teletank volt). Mivel a pálca az olajteknő hosszát tekintve inkább hátrafelé esik a középponttól, ezért, ha bólint is egy picit az autó, a nívópálcán akkor is fogyatkozás kell, hogy mutatkozzon. És a tank ürülésével egyre nagyobb mértékben. Tehát ez miatt sem nőhet a szint. Tegnap viszont ismét teletankoltam és ettől meg magasabb kellett, hogy legyen a szint és mégis 75 ml-t tudtam utántölteni, tehát lehet, hogy még több olaj fogyott ezen az alig 50 km-en.
Nem bonyolítom tovább, figyelgetem és beszámolok. :-)

mazda-auto.hu | 2011-09-07 09:15 corre78 részére

???. A nívópálcádon nem tud csúszkálni (lelazult) az ütköző? Vagy a blokkban a a nívópálca megvezető csöve? Ez könnyen becsaphat.

corre78 | 2011-09-07 07:49

Köszönöm szépen a segítséget és a tanácsokat!

Érdekes fejlemény (még nem csináltam meg a ledugaszolást, tehát minden gyári): Ma reggel ellenőríztem és 75 ml olajat töltöttem utána max alatt 7 mm-es szintig. A legutóbbi (hétfői) ellenőrzés óta alig 50 km-t tettem meg (vegyes használat). Ez így most 150ml / 100km-es olajfogyi.
Behozza a lemaradást a rendszer?! :-)) Mondjuk 350 km-re vetítve az átlag még mindig sovány (17ml / 100km)...
Figyelgetem és ha kell ki fogom próbálni a ledugaszolást.

mazda-auto.hu | 2011-09-06 08:21 corre78 részére

Tudok a szűkítős megoldásokról, de ezeken a pontokon a túl sok olaj sem feltétlen előnyös, így hosszútávon derülhet ki a hatás. Egyébként ezért írtam, hogy ha a levegőcső el van dugaszolva akkor levegőt nem tud szívni a motor az olajfúvókákon keresztül, ezért több olajat szív ki az olajadagoló pumpából, mint amennyit az adagolna. Ezt azért lenne értelme kipróbálni, mert így kiderülhet, hogy totálisan blokkolva van-e az olajbefecskendezési rendszered valami miatt, vagy más a gond? Persze egy Mazda számítógéppel kivezérelhető a MOP, így gyorsabban lehet a dolgok végére járni.

corre78 | 2011-09-05 15:57 mazda-auto.hu részére

Az érdekes az, hogy az utóbbi fél évben (100-150 km-enkénti ellenőrzések) szinte tökéletesen 40-45 ml /100 km-es fogyk jöttek ki. Puszta véletlen, hogy ugyanezt a 180 km-es utat múlt hét hétfőn is megtettem és előtte töltöttem fel a szintet max alatt 7 mm-ig, majd másnap szintén feltöltöttem max alatt 7 mm-ig és a 180 km-re gyönyörűen ki is jött 45 ml/100 km (80ml/180km). Most meg 0 ml/300 km. :-)
A hűtőfolyadék szinte kizárt, mert max-on van (hidegen) kb. 2000 km óta (3-4000 km-enként szoktam utántöltani 40-50 ml-t).
A német RX-8 fórumon többen esztergáltattak szűkítőt, amit a vákomcső gumiharmonika felőli végébe dugnak. 2 ill 3 mm-esre szűkítve ezzel a csövet. Akik 2 mm-est csináltattak, azok dupla olajfogyiról számolnak be.

mazda-auto.hu | 2011-09-05 12:17 corre78 részére

Külön kell választani, hogy nem fogy az olaj, illetve az olajmennyiség emelkedését. Az olajteknőbe folyadék csak benzin, vagy hűtőfolyadék kerülhet, ha valami probléma van. A benzint nehéz észlelni, a hűtőfolyadékot nem. Így nyáron a párolgás miatt viszont olyan nagy mennyiségnek kellene valamelyikből lejutni a teknőbe, ami kizárja ezeket a lehetőségeket, mivel azt észrevennéd. Ezért a szint növekedése inkább kizárható.
2. Motorolaj mikor nem kerül az olajadagoló fúvókáin keresztül a motorba? Ha a fúvókák eltömődnek a motor irányába. De ilyenkor még a szívócső felé mehetne olaj a fúvóka vákumcsövén, de ha a fúvókák szelepei jól zárnak, akkor nem. Ha a MOP pozíció motorja nem menne végig a skálán, akkor lenne hibakód. Tehát a szívócsőről le kellene húznod a MOP fúvókákhoz vezető vákumcsövet és bedugaszolni (persze a szívócsövön maradó lyukat is) a tesztelés erejéig 100-200km. Így több motorolajat tud szív a motor a MOP-ból, mivel nem tud hozzá levegő keveredni a vákumcső bedugaszolása miatt. Ha így sem nő az olajfogyasztás, akkor valahol dugulás van (MOP belsejében, fúvókák stb..)

corre78 | 2011-09-05 07:54

Szia István!

Megint van egy olyan problémám, hogy nem fogy a motorolajam. 300 km-rel ezelőtt töltöttem utána max alatt 7 mm-es szintig. 120 km után (80% város) ellenőriztem és max alatt 7mm-en állt a szint. Tegnap mentem 180 km-t (2x90 km, délelőtt oda és délután vissza) nem túl hajtósan, de haladósan. Most reggel ellenőríztem és 6 mm-rel van max alatt! Tehát nőtt a szint!
Mint mindig, most is csak hidegen ellenőriztem ill. töltöttem utána az olajnak. A vákumcsövek a helyükön vannak és nem szív falsot egyik sem.
Korábban ugye mindig azt mondtad, hogy a sok rövidtáv miatt "felhalmozódik" a benzin a motorolajban és úgy tűnhet, hogy nem fogy. De most a hosszútáv (pláne a kinti hőség miatt) ez nem alternatíva. Nem is beszélve arról, hogy a szint még tovább is emelkedett.
A motor amúgy gyönyörűen jár, van teljesítmény, nincs megtorpanás, alapjárat is stabil 820 körüli. Hidegen, melegen és forrón is 1-2 mp alatt beindul. 12,3 liter körüli fogyit számoltam erre a 300 km-re, tehát ez is jó.
Szerencsére premixelek 1:340 arányban, így valamelyest nyugodt vagyok, de nem teljesen.

mazda-auto.hu | 2011-08-23 09:12 G.Peti részére

Mint ahogy Kornél (corre78) is írta, sok minden lehet, így előre költségekről beszélni nem egyszerű. A trafók, kábelek hibája viszonylag könnyen kiszűrhető egy szervizben, de néha egy rossz akksi is hasonló jelenséget okozhat, főleg a régi, lassabb önindítóval. Ajánlom

http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-wankel-szereles-100000-km-tartosteszt-auto-expanzio.html

cikkünket, itt a végén a hozzászólásokban a legrosszabb eset (motorcsere) költségeiről is szó esik.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó