2018. Szeptember 22. Szombat - Móric

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda001rx8 | 2011-04-28 13:24

koszonom a segitseget!!!

mazda-auto.hu | 2011-04-28 13:09 mazda001rx8 részére

Néhány dolgot azért ellenőrizni kell, mielőtt kimondjuk, hogy csak a motor marad, illetve nem maradhat....de nagy valószínűséggel, ilyen futásteljesítmény után, ez a jel tömítetlenségre utal, és ilyenkor kevés az indítási fordulatszám a beinduláshoz. Ha egy ennyit futott motort szétszedünk, akkor kb. 1% az esélye, hogy szakszerűen olcsóbban felújítható, mint egy komplett új motor ára. Szakszerűtlenül kihagyható néhány dolog a felújításnál, és be fog indulni a motor melegen is egy ideig, de senki nem járna jól egy ilyen megoldással.

Egy komplett gyári új (nem felújított) motor nálunk 998000,-Ft+Áfa, ehhez jön még némi munkadíj, illetve egy-két tömítás.

mazda001rx8 | 2011-04-28 12:40

Udv!
Nem nagyon ertek az rx8-hoz ezert erdeklodni szeretnek par dologgal kapcsolatban... 120000 km van a kocsimban es ha meleg a motor es leallitom nem indulv vagy csak nagyon nehezen.Gondolom ennyi kilometernel mar esedekes a motorcsere??? ha igen akkor mennyibe kerul?mas lehetoseg nincs megoldani a problemat???
elore is koszi!!!

mazda-auto.hu | 2011-04-26 13:34 bogár részére

Egy 45000 km-t futott motor esetében mindenképpen érdemes.

high-8 | 2011-04-26 13:26 bogár részére

Üdv!

MMH-tól ne várj semmit,nekem 5év 2 hónapos volt az autó (5évig méltányossági garit adnak)mikor kérelmeztem(csak szakszervízben volt,énis mindenre odafigyeltem),és elutasítottak,pedig sztem hetente kapnak kérelmet rx-8 motor ügyben!ha nem sznéd,h csúnyán átverjenek Kincses Istvánt messziről kerüld el,véletlenül se tévedj arra és ezt tényleg jó tanácsként mondom!

bogár | 2011-04-26 13:06

Köszönöm a választ, ilyesmire számítottam. :(
6 év, 45 ezer km, lelkiismeretes bejáratás, max. közeli olajszint, hidegen nem pörgetés - emellett full márkaszerviz, évente (7500 km-enként) olajcsere (Dexelia), mégis, két évvel ezelőtt - amikor szinte mindenki csuklóból pozitív elbírálást kapott -, a gondos használat ellenére a MHH lerázott.
Próbálkoztam utána még a szerviznél, hátha csak lerakódás (sokat járok városban): Zoom Cleaner helyett sima motorba való tisztítót öntöttek bele. Hozzáértők szerint nem csoda, hogy nem lett jobb.
Reklamálni gondolom most is felesleges, de érdemes lehet tennem még egy próbát a wankelba való anyaggal is valahol, mielőtt feladják rá az utolsó kenetet?

mazda-auto.hu | 2011-04-26 11:01 bogár részére

Nagy valószínűséggel a melegen jelentkező kompressziós problémák miatt ilyenkor már nem elég az indítózási fordulatszám. Mivel a tekercsek és gyertyák már voltak cserélve, nagy valószínűséggel kopási problémáról van szó. Futásteljesítmény függő, hogy kizárható-e azonnal a felújítás lehetősége, vagy már most érdemes új motoron gondolkozni. Ezen azt értem, hogy tapasztalataink szerint egy 100000 km-t futott motoron olyan alkatrészeket is cserélni kell, melyek miatt gazdaságosabb egy garanciális (1év) új motort beszereltetni. Nálunk nettó 998000,-Ft. Persze motorcsere előtt a kiszerelt régi motor állapotát mindenképpen ellenőrizzük. Pillanatnyilag egy 100000km-t futott, csak 20000km-enként szervizelt motor belső állapotáról (szétszedtük) írok egy cikket, mely várhatóan egy héten belül olvasható lesz koncepció rovatunkban.

bogár | 2011-04-22 17:23

Két éves kora óta nehezen indul a már meleg motor, gyakran 10-15 mp indítózás, közben hutyutyú (forog - berobban - forog - berobban - forog - kelletlenül elindul); néha 6-7 ezres fordulatra gyorsítva hirtelen erőtlenné válik; 2-3 ezres fordulatra lassítás-gyorsítás után ott tartva rángatózni kezd, 20 litert fogyaszt. 2009-ben a MMH lerázott, amikor ezek miatt vizsgálatot / méltányossági motorcserét kértem, mert a (budapesti) szerviz "mindent rendben talált": nem volt hibakód, a kompresszió 6 és 7 körüli, elfogadhatóan indult, a műszeres próbaúton a szerviz körül nem rángatott, és megmagyarázták, hogy RX-8 betegség a nehéz melegindítás, a rángatás meg alighanem a kardántengely csavarodási tehetetlensége (???) miatt történik. Nem vagyok asztalcsapkodós alkat, lassan beletörődtem, hogy így jártam.
Közben az autó 6 éves lett, már hidegen is nehezen indult, majd pár hete reggel csak egy hengerrel indult, majd flood. Assistance, gyújtótrafók, kábelek, gyertyák cseréje: na, most majd jó lesz.
Hát, nem lett, melegben a meleg motor továbbra is 15-20 mp indítózás és imádkozás spirálakku-istenhez, hogy bírja.
Van esetleg más ötletetek az alkalmankénti 15 ezres megvizsgáljuk - nem találjuk - nagyon sajnáljuk kombón kívül?

mazda-auto.hu | 2011-04-07 08:49 zzoltan részére

Rendben.

zzoltan | 2011-04-07 07:39 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Majd meglátjuk, hogy a fékbetét vagy a kuplungtárcsa bírja tovább. :)
Bár ha lemegyek hozzátok, akkor már érdemes lenne mindent egy kalap alatt elintézni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó