2024. Április 19. Péntek - Emma

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


high-8 | 2011-01-04 12:19 high-8 részére

annyi még eszembe jutott,h a pillangószelepnél és a szűrőből a pillangószelepig átmenő csőbe sincs olaj se az oldalt található kis teknőben!

mazda-auto.hu | 2011-01-04 12:18 high-8 részére

Igen, elsősorban ezek az esélyesebb lehetőségek.

high-8 | 2011-01-04 12:16

nem tudom ez a "lógás"mit jelent:) de gondolom esetemben ismerve a kompressziós adatokat és,h tényleg 100km alatt megeszik 1 liter olajat akkor a gyűrűkkel lesz a gond vagy az olajrendszer-vákuum ellenőrzés szükséges!köszönöm még 1*!

mazda-auto.hu | 2011-01-04 12:09 high-8 részére

Köszönjük. Csak annyi észrevétel, hogy a rosszul tűrésezett rotor, excenter tengely csapágyak csak közvetve okoznak olajfogyasztást az alacsonyabb olajnyomás és a "lógás" miatti kopások okán. Tehát ez folyamatosan növekvő olajfogyasztást okoz. Ráadásul ezek a lógások a kompressziót is befolyásolnák. De önmagában egy több olajat "igénylő" rosszul tűrésezett siklócsapágy nem növeli az olajfogyasztást, hiszen innen csak a karterba megy vissz az olaj.

high-8 | 2011-01-04 11:36

egy wankelhez értő-szerelő is hasonlókat írt! bemásolom: "olajfolyas motoron kivul: szimmeringek (elso, hatso), olajtomitesek (mop, mop csovei, olaj befecs, olajhuto csovei), olajhuto es csoveinek serulese, olajtank tomites, olajtank serules



olajfogyas normalisan: rossz olaj (tul "hig"), hibas mop mukodes (tul sokat adagol be), rossz ecm program (tul sokat adagolTAT be)



olajfogyas motoron belul: kopott vagy rosszul turesezett rotor illetve fotengely csapagyak, rossz olajlehuto o-gyuru, rossz olajlehuzo gyuru (kulso, belso), rossz olajlehuzo gyuru rugok, kopott motor."
ezek közül akkor a külső folyást kizárhatjuk mert nem folyik...csak azért érdeklődtem,mert nem akarom,h hülyének nézzenek és tudjak mit mnodani!

köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-01-04 11:10 high-8 részére

Az oldalfalak síkolása lényegében éppen azért történik, hogy az új gyűrűk ne a régi tömítésekkel bekopott, hanem újszerű felülettel találkozzanak, a jobb tömítettség érdekében. Ez a kompressziós és az olajlehúzó tömítésekre is egyaránt érvényes. Mivel a kompressziós értékek nem rosszak, ezért inkább az olajlehúzó-áteresztő tömítések, vagy más, tömítés hibára gondolnánk. De szétszerelés előtt mindenképpen ellenőrizni kell az olajbefecskendező rendszert is, gondolok itt pl. a befecskendezők vákum "állósága" ,illetve az olajadagoló pumpa hibájára. Nagyon eltömődött légszűrő-szívócső is fokozza az olajfogyasztást, de nem ennyire, ráadásul csökkentené a teljesítményt.

high-8 | 2011-01-04 10:32

üdv!először is buék!:)
olyan kérdésem lenne,h a draszikus olajfogyás (kb.100km/1L) okozója lehet-e,h 1*síkolva lett a motorfal(elvileg szakszerűen) vagy csakis az olajgyűrűk-oaljlehúzó gyűrűk vmilyen sérülése okozhatja?

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:38 tükrös678 részére

Valóban nem sok már az ilyen kevesett futott RX-8.

mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:37 zzoltan részére

Van benne ráció, a legjobb olaj sem olyan 10000km használat után, mint új korában. Szívesen beszélnék a fácánokkal, hogy ne ártsanak maguknak (és nektek), de nem hallgatnának rám. :-(

tükrös678 | 2010-12-27 13:57 Barna részére

Van egy remek állapotú Mazda-auto (István) által ismert 38 ezret futott Rev. leather eladó. Ha érdekel, itt jelezd!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó