A prológon, azaz a nyitányon rögtön bombaként ugrott az elsőkerékhajtású autók mezőnyének élére a Mazda3 MPS. A 260 lóerős 2.3 MZR DISI-Turbó erőforrással hajtott szériaállapotú Hármas-t csak Lamborghini-k, Porsche-k, négykerékhajtású autók és felkészített versenyautók előzték meg a 4.8 kilométeres nyitányon. A Mazda3 MPS-t vezető Bates és McLoughlin kettős idejénél mindössze 12,54 mp-el ment jobbat a leggyorsabb autó. Idejük a 24. helyet jelentette a 102 tagú modern autók mezőnyében, amely jó lehetőséget adott a másnapi első napi rajtra.
A Mazda6 MPS-t dirigáló hölgyek, Melinda Both és a navigátor Samantha Stevens szintén jól mutatkozott be, hiszen a leggyorsabbnak bizonyultak osztályukban, 3 perc 49 másodperc alatt teljesítve az etapot. " A prológ nem igazán feküdt a Mazda6 MPS-nek, mivel sok a szűk, szinte megállásból újraindulós forduló, de azért örülök az időeredménynek,"-mondta Melinda. " A fékek kiválóak voltak és már alig bírom kivárni, hogy holnap legyen és megkezdődjön az igazi verseny."
1.nap. Mindkét Mazda maradandót alkotott a modern autók (van veterán kategória is) mezőnyében az első napon is. Bates és navigátora McLoughlin a 24 rajthelyről indulva öt helyet javított pozícióján és a nedves és száraz körülmények között zajlott szakasz után a 19 helyen érkeztek a célba a Mazda3 MPS-sel. "Minden jól alakult, kivéve, hogy egy nagy madarat elütöttünk ami beszorult a hűtőrácsba, így ma este a csapatnak lesz egy kis munkája(szegény madár). A nedves szakaszok nem igazán kedveznek nekünk, de végül nem hoztak rajtunk az ellenfelek itt sem"-mondta Bates.
A Tasmánia északi részén zajló első versenynap 9 szakasza közül a nedves részek különösen kedveztek a négykerékhajtású Mazda6 MPS-nek, illetve az azt kormányzó Melinda Both-nak. Az összetett 85. helyről indulva a két hölgy 30 helyet lépett előre, így az 55. helyen zárták az első napot. "Az eső miatt igen csúszós volt az aszfalt, amit itt-ott tócsák is borítottak, de igazából ez kedvezett nekünk. Az autó nagyon jó volt a fordulókban. Próbáltam minél gyorsabban bevenni a kanyarokat, hogy a leszorítóerő működjön, ami a legfontosabbnak bizonyult,"-mondta Melinda a nap végén.
2. nap. Rick Bates ezen a napon tovább erősítette a legjobb húszas helyezését, mivel a 19 helyről a 15 helyre lépett előre. Talán a verseny legnehezebb szakasza, a 13.9 km-es autónyúzó Sideling is ezen a napon következett, melynek nehézségét mutatja, hogy az első két helyezett autó lesodródott itt az útról, és ki is esett a versenyből. "A Sideling egy igazi kihívás, de ma jól szórakoztunk, száraz volt a pálya és jól ment minden,"-mondta Bates. Bates navigátora Anthony McLoughlin a második nap előtt elmondta, hogy a Sideling azon kevés szakaszok egyike, mely alatt nagyon kényelmetlenül érzi magát. Szűk és kanyargós, sok dobbantóval és rengeteg fával az út mellett. "Soha nem éreztem még olyan biztonságban magam a Sideling szakaszon korábban, mint Rick mellett. Teljes kontroll alatt tartotta az autót és centiméter pontossággal vezetett,"-mondta később Anthony. Rick Bates-t egyébként lenyűgözte a Mazda3 MPS ereje és kiegyensúlyozottsága, illetve megbocsájtó képessége.
A hölgyeink szintén javítottak helyezésükön. A nap elején az 57 helyen kezdtek, de a nap végén már 51. voltak. Melinda Both minden egyes nappal jobban érzi az autót. "Kezdem megérteni a Mazda6 MPS-t és egyre gyorsabbak vagyunk. Az utolsó szakaszon nagyon begyorsultunk, más fokozatokat használtam a kanyarokban, kezdett minden összeállni, igazán jó ritmust kaptunk el,"-mondta a nap végén.
A nap végére megérkeztek az előző nap hivatalos eredményei, melyből kiderült, hogy a Mazda3 MPS úgy állt a 19. helyen, hogy mindössze egy-egy másodperc választotta el az előtte álló Porsche Turbó és Nissan Skyline autóktól. Még meglepőbb, hogy 102 tagú mezőnyben a 13. hely csak 13 másodpercre volt a Mazdától. Soha nem volt még ilyen szoros a verseny.
3. nap. A Mazda két csapata továbbra is az élen áll a saját kategóriájában, de az összetett eredményeken is javítottak ezen a napon. A Rick Bates által kormányzott és Anthony McLoughlin által navigált Mazda3 MPS a 14 helyre jött fel egy helyet javítva. A rally egyetlen teljesen női csapata a Mazda6 MPS-sel pedig két helyet előre lépve a 49. helyen zárta a napot. A verseny szakaszai egyre hosszabbak és gyorsabbak, így ember és gép egyaránt teljes terhelést kap. Bates a következőket mondta:" A verseny most kezdődik igazán. A következő két nap része a 38km-es Cethana és a 25km-es South Riana szakasz. Mindkét szakaszon sokat lehet nyerni, de veszíteni is. Bizunk az autóban és időt akarunk nyerni ezeken a helyeken."
A széria állapotú Mazda3 MPS-sel Bates gyakorlatilag az egész versenynapot két csúcssportautó Porsche szendvicsében töltötte, amit igazolnak az elképesztően jó szakaszidői is. "Ennél jobban nem mehettünk volna. Egyszerűen hihetetlen teljesítmény volt ez egy széria állapotú autótól,"-mondta az aznapi célban.
A MAzda6 MPS kormánya mögött egyre erősebben hajt Melinda Both. " Ma minden jól ment, még egy vadonatúj Porsche-t is megelőztünk, ami jó érzés volt. A mi előnyünk, hogy Sam-mel nagyon jól megértjük egymást, így rábízhatom magam az utasításaira. Ma este leülünk és nagyon komolyan végignézzük a holnapi szakaszokat. Szeretnék komoly előrelépést tenni az autónknak nagyon fekvő Cetana és Natone szakaszokon."
4. nap. Ezen a napon Rick Bates, Anthony McLoughlin és a Mazda3 MPS megállíthatatlannak bizonyult. Ahogy az ég csatornái megnyíltak, nemhogy lassultak volna, hanem a 15. helyről előre ugrottak a tizedikre. Például az utolsó etapon az abszolút ötödik leggyorsabb időt autózták az elsőkerék hajtású autóval. "Sokkal jobb időket autóztunk, mint a körülöttünk lévő autók. Ez volt az első alkalom, amikor tartósan erős esőben megismerhettem az autót. Az ablaktörlők végig teljes sebbeséggel dolgoztak, a Mazda3 MPS mégis ragadt az útra,"-mondta a versenyző Bates. " Idáig mindig azt mondtam, csak eső ne legyen, de most már nem vagyok biztos ebben. Ha holnap is eső lesz az a mi malmunkra hajthatja a vizet és továbbra is nagyon gyorsak lehetünk.
"A Mazda6 MPS otthon érezte magát és elképesztően jól teljesített a nedves utakon,"-mondta ezt már Melinda Both. "Amikor a versenygumik felmelegedtek egyre jobban tapadtak ami bizalommal töltött el a kormány mögött. A holnapi utolsó nap legtöbb szakasza fekszik a Mazda6 MPS-nek, így reménykedem, hogy esni fog az eső, amivel a legtöbbet hozhatnánk ki az autóból." A hölgykettős egyébként 4 helyet lépett előre a 45. pozícióig, a szenzációs 15. legjobb abszolút időt autózva.
5. nap. A zárónap végeztével, túl 2000km versenyzésen a Mazda3 MPS az abszolút 10. helyen fejezte be a versenyt, ami kényelmes kategória elsőséget jelentett a 2007 Targa Tasmania Rally-n. A Mazda3 MPS a legjobb széria autónak bizonyult, de sok verseny specifikációjú, illetve rally autót is megelőzött. " Nagyon jó volt vezetni az autót. Erős, ezért gyors, jó fékjei vannak és nagyon jól kiegyensúlyozott, amivel hamar elnyeri a sorőr bizalmát, amire szükség is van ha gyorsak akarunk lenni egy rallye versenyen,"-mondta az autó vezetője Rick Bates.
A Mazda Ausztrália motorsport igazgatója, Allan Horsley így kommentált:" Fantasztikus, hogy Rick a 10. helyen végzett a standard Mazda3 MPS-sel. Ez újabb bizonyíték, hogy a Mazda tudja hogyan kell szórakoztató és gyors autókat tervezni, iiletve igazolja az autóinkban elrejtett zoom-zoom szellemet."
Melinda Both és Samantha Stevens szintén kategóriaelsők lettek a Mazda6 MPS-ben, míg abszolútban a 46. helyen végeztek. "Jó érzés, hogy épségben haza hoztuk az autót és jó eredményt értünk el. Az autó az első naptól kezdve csodálatosan kezelhető volt. Egy szériautótól nem mindennapi teljesítmény, hogy versenyképes a rally autókkal,"-tette hozzá Melinda Both. Allan Horsley sem lehetett volna boldogabb a hölgyek eredményét látva. "Melinda vezetése fantasztikus volt. Viszonylag kevés tapasztalata volt a Mazda6 MPS vezetésével kapcsolatban, így még kiemelkedőbb az eredményük. Egy jó autó mindig segít, és a Mazda6 MPS egy jó autó." VI