2017. November 21. Kedd - Olivér

Japán vs Európai autók esetleg Amerikai?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Standi | 2006-03-27 22:54

A szépség relatív fogalom persze. Mert pl. nekem az 5ös BMW nagyon tetszik, semmi baj vele, de a VW konszern autóit soha nem lehet szépnek nevezni. Sose tudom, hogy az egy skoda octavia, vagy egy audi a4..... és ha mûszakilag szétboncolnám, akkor még kevésbé látnék különbséget. És mi szép van egy passatban? EGy Golfban? Az Audi meg 20 éve ugyan úgy néz ki. De a BMW az jó. Meg a mazda 6osom is :-) Ja és Franciaországban nem autókat gyártanak, csak guruló szemétládákat.

nagy.atis | 2006-03-25 17:47

Tudom az elõzõ nem ebbe a topocba volt való. Na most írok egy idevágót. Mondjon vki olyan német autót, ami legalább 60%-ra megközelíti a mazda3 szépségét. Szerintem nincs. A német autók olcsóbbak mint a japán? Nézte már vki a Golf 5 árlistát. Negyed órán keresztül fogtam a hasam a röhögéstõl. Olscó a francia autó? Egy 5-5,5 milliós autónál 300ezer pénz szerintem nem számít olcsóbbnak. Nem véletlen, hogy marha drágán kihozzák, aztán meg 600-700ezerrel olcsóbban adják a drancia csodákat. Az a baj a magyar emberrel, hogy mindig csak ecceri költséget figyeli, nem a teljes bekerülésit. Jártam céges Citroen Xsara-va, és szerintem 3 év alatt többször volt szervízben mint a feleségem Mazda3-a bármikor is lesz.

nagy.atis | 2006-03-25 17:42

Mazda5 kontra Honda F-RV? Épp most szereztem be egy 2.2 diesel FR-V-t. Azt tudom mondani, hogy miután kipróbáltam a Mazda5-t és megláttam a belsejét, azt mondtam, hogy ilyet nem. Azt még tudni kell, hogy a feleségem egy Mazda3-mal jár és imádom én is, de a Mazda3 belseje után én teljesen pocséknak találom a Mazda5 belsejét. Az ezüstözött középkonzol gagyi, a hátsó középsõ ülés inkább félülés. Egyszóval imádom a Mazdát, de szerintem az 5-ös nagyon el van kefélve belül. Olyannyira, hogy inkább Hondát vettem (Mazda3 belsejéhez képest az sem szép, ed szebb mint a Mazda5-é).

mazda-auto.hu | 2006-03-08 08:27

Még csak tippelni tudunk, több mint 1.380.000.-Ft !!! a regisztrációs adó + technika,+felszereltség, kb.:7.699.900.- ???

Standi | 2006-03-07 19:23

Na az jó. Olvastam, Nagyon jó vas lesz. És mennyibe fog kerülni?

mazda-auto.hu | 2006-03-02 07:57

..Csak megjegyeznénk, hogy a Koncepció rovatunkban ott figyelnek már 3 napja a Mazda3 MPS végleges adatai. Az autó úgy tûnik "agyonveri" majd kategóriatársait, folyamatosan bõvítjük cikkünket.

Standi | 2006-03-01 20:55

Na megtaláltam az elsõ cikket a mazda 3 mps-rõl: Lekéstetek Mazda-auto! Mazda3 MPS: 250 lóerõvel!
Golf GTI reggelire? A5



Genfben mutatta be a Mazda kompakt modelljének sportváltozatát, így vége a lóerõk számát firtató találgatásoknak. A Mazda3 MPS turbómotorja nem kevesebb, mint 250 lóerõre képes, ami azt jelenti, hogy jelenleg ez a "hot hatch" papíron legjobb autója.





A Mazda3 már a "hétköznapi" motorokkal is igazán élvezetesen vezethetõ és közvetlen autó, így csak örülni tudunk azoknak a híreknek, melyek szerint a japánok egy igazi sportváltozatot is kihoznak belõle. Most végre hivatalosan is bemutatták az MPS-t, ami nemcsak, hogy hozta, de túl is teljesítette a várakozásokat.

Élménygazdagnak ígérkezik a Mazda3 MPS
- tucatnyi fotó a galériában


Azt ugyan már tudtuk, hogy ebbe a modellbe is a Mazda6 sportváltozatában már látott 2.3 literes négyhengeres turbómotor kerül, a teljesítményadat azonban eddig nem volt publikus. A "hot hatch" kategóriában mostanság 200-225 lóerõ között van a versenyzõk teljesítménye, a Mazda3 MPS pedig most nem kevesebb, mint 250 lovat sorakoztat fel, amivel bizonyára feladja majd a leckét a konkurenseknek. A bõséges teljesítmény a menettulajdonságokon is meglátszik: az autónak mindössze 6,1 másodpercre van szüksége álló helyzetbõl a 100 km/órás sebesség eléréséhez és ha a vezetõ úgy gondolja, meg sem áll 250 km/h-ig. Ezeknél az adatoknál már csak a rugalmassága jobb, amit nagyban köszönhet a már 3000-res fordulatszám mellett rendelkezésre álló 380 Newtonméter nyomatékának. A Mazda3 MPS 50-100 km/órára 4,2 másodperc alatt ér fel harmadik sebességfokozatban, míg 80-120-ra 5,4 alatt negyedikben, ezek az adatok pedig igen-igen jó értékek. Azt egyelõre nem tudjuk, hogy van-e sperr differenciálmû az elsõkerék-hajtású autóban, ekkora teljesítménynél ugyanis az már nem ártana az úton maradáshoz.

A sportváltozat természetesen kívül-belül különbözik a gyengébb modellektõl, bár a külsõ változások inkább csak az értõ szemeknek tûnnek fel, a Mazda3 MPS nem lett különösebben hivalkodó megjelenésû, ez kinek erény, kinek pedig hátrány. A beltérben sem sokat változtattak, elsõ ránézésre csak az igen masszív oldaltartású ülések tûnnek fel.

A japán sportkompakt a papírforma alapján tehát igen jónak tûnik, már csak az a kérdés, hogy mindezért mennyit is fognak kérni kis hazánkban, hiszen a Mazda3 alapárai kicsit magasabbak, mint a kategória átlaga. A tesztelési lehetõséget már most várjuk, sajnos azonban nem érkezett információ arra vonatkozóan, hogy mikortól kezdik el árulni az autót

mazda-auto.hu | 2006-02-13 08:58

Válaszunk a Tuning(Powered by Mazda)-Mazda3 fórumunkban.

Standi | 2006-02-11 13:28

Mi újság van Mazda-auto, mindenhol a mazda 3 mps-rõl cikkeznek, itt meg semmi hír róla? Ezt olvastam pedig az egyik oldalon: A Mazda egy 260 lóerõs kompakt autóval szeretne véget vetni a Golf-kategóriában dúló "lóerõ-licitnek". A megvadított Mazda3-as várhatóan szeptemberben fog bemutatkozni a nagyközönségnek, míg forgalmazása 2006 elejétõl kezdõdhet.




Ajánlat
Majdnem tökéletes - Mazda3 Sport 1.6 CD TE




Nagyon kézenfekvõ lépés volt a Mazda részérõl, hogy a 2,3 literes turbómotorjukat - a Mazda6 MPS után - a 3-as sorozatba is beépítették, ugyanis ezzel egy csapásra új bajnoka lett a középkategóriás GTI-k népes táborának. 260 lóerõs teljesítményével a Mazda3 MPS-nek nem sok kihívója akad majd, egyedül talán csak az Alfa Romeo 147 GTA, vagy az Audi S3-as tudja majd megszorongatni. A 2006 elejétõl kapható járgány ára várhatóan 7 millió forint körül alakul.

A What Car? címû autós szaklap értesülései szerint a Mazda3-ashoz késõbb rendelhetõ lesz majd egy félautomata sportváltó is, amely mûködésében hasonlatos a Volkswagen DSG (Direct Shift Gearbox) nevû rendszeréhez.

[origo]

mazda-auto.hu | 2006-02-01 10:34

Az általad említett cíkk még a Mazda5-t is az Accord-hoz hasonlítja egyszer, amire tényleg nem tudunk mit mondani. A Mazda6-ról annyit, hogy a legtöbb országban sportosabbnak minõsítették az Accordnál, és ahogy Te is említed meglepõ a hasonlóság a két autó között. Azt pedig, hogy a Mazda 1 évvel hamarabb kijött, még a Totalcar sem tudja megcáfolni. Egyébként a legutóbbi érdektelen 6-os tesztjükben még tájékozatlanságon alapuló valótlanság is szerepel. Egyébként nincs velük bajunk, végül is ez a teszt is pozitív az Mazda5-re nézve, és meg kell nézni az emberek hogyan szavaznak a teszt végén! A Honda FRV-rõl még talán annyit, hogy a cikk írója szerint gyõnyõrû hátulja szerintem egy torzszülött borzalom, az egyik legrondább kialakítás a mai autóiparban. Ennyire szubjektív dolog lehet a külsõrõl beszélni.
Csak régebbi tesztjeink vannak a Hatos megjelenésének idõszaka után. Az autó általában mindent vitt, pl.: versenypálya tesztek alapján a legjobb hátsókerékhajtásúakhoz hasonlították vezethetõségét.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó