2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ziol86 | 2017-10-02 09:30

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. 2005 1.6-os benzines sedan Mazda3.
Arra lettem figyelmes, hogy a csomagtartó felől, jobb oldalról műanyagos zörgést hallok rossz úton, vagy fekvőrendőrnél illetve nagyobb úthibánál. Körülbelül olyan hangja van, mint amikor benne hagysz egy félig teli ablakmosó folyadékos flakont a csomagtartóba, de én kivettem belőle!
1. Elsőre a csomagtartó belsejében lévő borításokra gyanakodtam, mert pont hiányzott belőle pár patent. Pótoltam őket, nem szűnt meg.
2. Másodjára a pótkerék feletti műanyag szerszámos rekeszt vettem ki csak próbából, egy teszt kör közben még mindig zörgött valami.
3. A hátsó lökhárítót picit meg tudtam mozgatni kézzel, az alul lévő két műanyag patent ami tartja, minden irányban mozgott pár mm-t. Tegnap azt is kijavítottam, kézzel már sehogy sem tudtam megzörgetni, de menet közben még mindig hallom és hihetetlen idegesítő.
A kerékjárati ívekben lévő borítás, mindkét oldalon ugyanolyan azok nem adnak ki ilyen hangot szerintem.

Valami tippet mondjatok már, hogy mit nézzek még meg?
Láttam videón, hogy sedánnál még zöröghet, a hátsó ülések mögötti műanyag borítás, ahol a gyerekülés rögzítők is vannak, én azt próbáltam megzörgetni, nekem nem sikerült, tanácstalan vagyok. HELP!

Az előző autómnál (PUG 306 sedan) elnéztem, hogy itt ott zörög a műanyga borítás, ebben már nem tetszik.

Most egy olyan tippet kaptam, hogy ELSŐ stabilizáló rúd lehet a hibás? Kicsit furcsán hangzik.

peti007 | 2017-09-28 14:52 GáborMolnár részére

Egy 1kOhm-os ellenállást kell oda bekötni. De nem biztos, hogy érdemes vele otthon mókolni. Meg lehet venni csatlakozóval együtt a kébelt, az nem fog menet közben kicsúszni:

http://www.ebay.com/itm/Car-3-5mm-AUX-Audio-Data-Cable-Lead-Interface-Adapter-For-Mazda-3-CD-Player-/253179213677?epid=2209157992&hash=item3af2a8376d:g:jBAAAOSwHpdZzJIq&vxp=mtr

 

Bemenetet váltani a MEDIA gomb nyomkodásával lehet majd.

GáborMolnár | 2017-09-28 11:53 peti007 részére

Köszönöm a képet!

Az nem teljesen világos, hogy az aux input aktiválással mit kell csinálni.Tehát az 1 és 13 pineket össze kell zárni vagy fel kell kötni a media gombra ?Vagy hogy váltok bemenetet mondjuk rádióról auxra? Vagy ne már,hogy olyan okos a fej hogy ha a bemenetre jel érkezik akkor...csak nem.

peti007 | 2017-09-26 17:21 GáborMolnár részére

GáborMolnár | 2017-09-26 14:49

Fórumozók!

Tud valaki segíteni gyári fejegység media gombját szeretném”üzembe “ helyezni magyarul aux bemenetet szeretnék gyártani.Vissza olvastam itt és a 27. oldal körül találtam endrus nevű felhasználót akinek van hozzá kapcsolási rajz csak a bökkenő az, hogy az ott megadott email már nem létezik.

szviktor87 | 2017-09-23 10:43 Frenkie67 részére

Nagyon szivesen!Örülök hogy segíthettem ;)

Üdv Viktor

Frenkie67 | 2017-09-23 10:29 szviktor87 részére

Szia szviktor87!

Te nagy Király vagy… Ahogy írtad, kicseréltem a két relét, és lám működött a szellőzés és nem indult a motor. Ez így remek. Fél órán belül szereztem egy újat, most minden patent.

A segítségedet nagyon szépen köszönöm.

További szép napot kívánok.

szviktor87 | 2017-09-23 08:27 Frenkie67 részére

Szia Frenkie67!


Nalam is volt ilyen gond.

Ha a szellozés csak jelentos késéssel indul be az elindulást követoen,akkor valoszinüleg a következö a probléma.
A hibát egy egyszeru relé meghibásodása okozza. A relé könnyen hozzáférheto helyen a relé és biztosító táblában található.(motortér)
Típusa: TYCO V23134-B52-X464 C215. Ez egy kb 2,5cm élhosszássúgú fekete kocka alul 4 fém tüskeérintkezovel.
A relétáblában 2 ugyanilyen relé található. Az egyik az indítómotor (starter) a másik a belso keringetés és futés (heater) indításáért felel.
Le is tudod tesztelni:Megcseréled a 2 egyforma relét. És ahogy megcseréled a szellozés azonnal muködni kezd, az autó viszont nem indul be. Mikor visszacseréled a szellozés nem indul el újra, az autó viszont újra indíthatóvá válik.
Amikor megmozgattad a biztosítóblában a reléket, ezt is megmozgathattad, megnyomkodhattad, és lehet segít ez is neki.
Nálam nem segített.Én kénytelen voltam vásárolni egy másik relét kemény 800Ft-os kiskereskedelmi áron :) Azóta minden rendben van!

Frenkie67 | 2017-09-22 17:03 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ, a mazda bontótól már megkaptam. A hűtőventillátort kicserélték vezérlővel együtt, az most ok., de a fűtőmotrnál, ventillátornál nem az előtét ellenállás volt a hibás…. Időben kiderítették, most van egy 8e forintos előtét ellenállásom, ha valakit érdekel.

Abban továbbra is szeretnék segítséget kérni – akár csak megérzés szintjén is -, hogy az alábbi jelenségnek mi lehet az oka:

A fűtőventillátor, mely a klíma és a fűtés levegőjét szállítja nem kapcsol be azonnal, most már kb. 15-20 perc használat kell, hogy elinduljon, azt követően kifogástalanul működik. Már ha elindul, mert nem minden esetben van ilyen szerencsém. Emlékeztetőül az auto egy 2004-es Mazda 3 SPORT 1.6 TE.benzines, BK-s.

Ettől eltekintve egyébként egy nagyon jó autónak tartom.

Aki segíteni tud a tanácsával, annak nagyon szépen megkösönöm..

Üdv.

mazda-auto.hu | 2017-09-20 10:58 Frenkie67 részére

Bontott alkatrészeket tudnánk ajánlani, 40ezer forint + szállítás lenne a kettő együtt

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó