2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


peti007 | 2018-08-13 08:45 V.Tamas részére

Szia!

Én 2015-ös G165-öt vettem Németországból kb. fél éve. Előtte 2004-es dízel 1.6 CD110-em volt. Nekem nagyon tetszik, rozsda nincs rajta semmi, de még fiatal. Akinek G100 van azt mondja az is elég jól megy és az is jól fogyaszt. Nekem 165LE-vel is elmegy 6,5-7l-ből. Persze nem nagyvárosban, de megyeszékhelyen. Ebben rövidebbek a váltó fokozatai, így sokkal rugalmasabb, de 165LE-t azért nem érezni. De ez így van manapság a környezetvédlmi “folytások” miatt. Ami a régiben jobban tetszett, az a fék adagolhatósága és a szervo kormány, ami itt elektromos, ezért nekem túl könnyű. De lehet csak meg kell szokni ezeket a régi után. Amúgy nagyon precíz a kormány és a futóműve is még jobb, nagyobb sebességgel biztonságosan tudom bevenni ugyan azokat a kanyarokat és még 18-as felnivel is kényelmes marad.

V.Tamas | 2018-08-11 12:21

Tisztelt Mazdások,

 

Új Mazda 3 vásárlásán gondolkozom. Az lenne a kérdésem, hogy a jelenlegi legújabb generációs, a 2013 utáni Mazda 3-asok hajlamosak még mindig a Mazdára jellemző rozsdásodásra? Kérem, akinek ilyen autója van, ossza meg velem, hogy mik a tapasztalatai, hogy mennyire megbízható az új 3-as, szeret-e rozsdásodni, esetleges hibák, amik jelentkeztek, minden érdekel igazából.

Másik kérdésem, hogy szabad-e az 1.5-ös szívó benzinest (100LE) venni? Mennyire lesz lomha vele az autó? Vagy a 2 literes 120 lóerős sokkal jobb választás lehet?

Köszönöm a válaszokat.

gargyak | 2018-08-08 14:12 S.Zsofi részére

Kedves Zsófi!

Igen, már mindent tudsz:) Valóban hajlamos rozsdásodásra a karosszéria. Tapasztalat szerint kerülni kell az osztrák eredetű Mazdákat. Ha nincs korrozió vagy ha van, de javitható akkor már csak az autó általános állapotára kell figyelni, főleg a futóműre, ennyi idős autókon, ha nem foglalkoztak vele, sajnos felújításra szorulnak. Egyrészt a biztonság miatt, másrészt az élmény miatt. Jó autók nagyon, én minden reggel azt várom, hogy beleülhessek és együtt vadásszuk a kanyarokat :D Zoom-zoom ;)

S.Zsofi | 2018-08-03 13:56

Kedves Mazdások, 

Autóvásárláson gondolkozom, méghozzá 3-as Mazdán. Eddigi autóim egy 1.4-es benzines 2004-es Skoda Fábia, illetve egy 1.9-es PdTdi VW golf (4-es). Mondhatjuk, hogy ezekről az autókról már sokat tudok, ismerem a szokásos problémáikat, hogy mire kell odafigyelni vásárlásnál stb.

Mind a két autót nagyon szeretem, szerintem jó autók, viszont szeretnék kipróbálni egy teljesen más típust, ezért esett a választásom a Mazdára.

2004-2005-ös évjáratban gondolkozom, 1.6 benzines motorral. A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy vásárlás előtt jobban megismerjem a típust, vannak-e tipikus “betegségei” amire érdemes odafigyelni amikor megyek autót nézni, stb. A rozsdásodásról tudok, de ezen kívül én nem hallottam más “problémáról”.

Köszönöm a segítséget, remélhetőleg leendő Mazdás:

Zsófi :)

jkopeter | 2018-07-23 01:07

Tisztelt  Mazda auto˘!

Azt szeretném megtudni,hogy a mazda 3 skyactív benzinmotoroknál G120,illetve G165 közt van e különbség a váltót és az eloop rendszert leszámítva? Értek ez alatt bármi fizikai dolgot mint pl csapágy, hengerfej,kuplung,vezérműtengely..stb,vagy egyszerűen csak szoftveresen van visszavéve a teljesítménye?

Köszönettel: J Péter

norbitron | 2018-07-20 08:41

Tisztelt Mazda-Autó!

Vásároltam egy 2008as 1.4es Mazda 3-ast nemrégiben. Az autó előző tulajdonosa egy osztrák hölgy volt, Ő vásárolta Annak idején, ebből kifolyólag német használati útmutatója van. Az interneten megtaláltam angolul is amivel el is tudok boldogulni, de ha esetleg tudnának abban segíteni honnan tudnám letölteni magyarul is azt megköszönném.

Válaszát előre is köszönöm!

Norbi

Deakjoci83 | 2018-07-12 05:51 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Autó!

Köszönöm a válaszukat. 

A BCM modul az a kesztyűtartó alatt levő biztosítékdoboz ha jól gondolom. Ennek nagy baja nem lehet!

A PCMet magát hol találom? Olvastam több verziót is. Az akkumulátor doboz oldalán;alatt nincs. 

Létezik hogy a bal első keréklemez mögé tették?

Még annyit kérdeznék hogy a ventillátor csatlakozáson kívűl kell külön testet vagy földelést rádugni mert a ventillátoron a vezérlő résznél van még egy érintkező szerűség de kábel nincs ami oda vezetne. 

 

mazda-auto.hu | 2018-07-11 16:03 villanegra részére

Az alábbit tudom javasolni, bár elég vicces, de célravezető. A csomagtartó kárpitokat ki kell szedni, valaki kívülről slaggal locsolja a csomagtérajtót és a hátsó üléseket ledöntve valaki beléülről figyeli, hogy hol folyik be a víz. Elképzelhető, hogy a hátsó lámpa alatti tömítések vagy a pótféklámpa alattitömítés öregedett el.

mazda-auto.hu | 2018-07-11 15:59 Deakjoci83 részére

Dízel 3-asban nem cseréltünk még motorvezérlőt. Elképzelhető, hogy a motorvezérlő a hibás, mert rajta keresztül megy minden, de lehet a BCM modul is.

mazda-auto.hu | 2018-07-11 15:55 Gabi88 részére

Megrendelni a benko@mazda-auto.hu címen lehet a szállítási/számlázási név, cím és telefonszám megadásával. A magyar kezelési könyv ára 3200.- Ft + Áfa + utánvét

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó