2018. Október 22. Hétfő - Előd

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vazikulum | 2018-04-01 11:53

Tisztelt Mazda-autó!

2006-os Mazda 3 1.6 benzines autómon kicseréltettem a hátsó szilenteket.Közben kiderült hogy mindkét rugó törött volt,így azok is ki lettek cserélve.A próbaút során a nyikorgó hangok megszűntek viszont nagyobb huppanóknál erős koppanós,felütős hang jelentkezett jobb hátulról.Ezután ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók és a jobb hátsó toronyszilent(azthiszem így hívják) is, de a felütős hang megmaradt.Kérdésem, hogy mi okozhatja ezt a kellemetlen hangot?A hátsó stabilizátor nem lett kicserélve.Ez okozhat ilyen hangot? A szerelőm szerint lehet hogy a rugók keményebbek mint a gyári.

Válaszukat előre is köszönöm.

Rozsav | 2018-03-31 20:44

Tisztelt Mazda-autó!

2006-os benzines (BK)  1,6 Z6 motorkódú Mazda 3-ban lehetséges, hogy nincs cserélhető benzinszűrő? Ha van, akkor hol lelem?smiley

Köszi a választ, üdv: Attila

mazda-auto.hu2 | 2018-03-27 14:12 Marcsi210 részére

Kellene az autó, hogy bármit is mondani lehessen, mert elméletileg csak akkor sipol, ha rajta hagytam a világítást.

Marcsi210 | 2018-03-24 10:53

Tisztelt Szakértő!

A következő problémában szeretném a segítségét kérni.

2007 évjáratú Mazda 3 típusú gépkocsinál az alábbi hibát tapasztaltam:

Az autó leállításánál az ajtó nyitásnál sípoló hangot ad úgy, hogy minden le van kapcsolva és a kulcs is ki van véve. Természetesen mikor az ajtót becsukom ez a sípoló hang megszűnik.

Lehet ezzel valamit kezdeni?

Köszönöm a segítségét

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 13:56 zoleee79 részére

A gázpedál szenzor hibájára gondolnánk, de ezt nyilván hallani kellene.

zoleee79 | 2018-03-17 14:03

Tisztelt Szakértő!

A problémám a következő: Ha rárakom a gyújtást búgó-zúgó hang hallatszik a motortérből,mintha egy trafó mellett állnék,néha még kattog is mintha kapcsolgatna. Felnyitott motorháztetőnél hangosan hallani,a motor elejétől,tetejétől jön a hang.Természetesen járó motornál nem hallani. Mi okozhatja ezt? Egyébként jól működik az autó,semmilyen problémát nem okoz. 2010. 1.6 benzin.  Köszönöm

gargyak | 2018-03-06 16:40 battery részére

Kedves Pál!

Olvastam a hozzászolásodat,mivel nekem is ilyen motorral szerelt Hármasom van, a következőket nézném meg a saját tapasztalataim alapján: a szivósort és az egr-csövet kellenne levenni és azt nagyon alaposan kitisztitani valamint a hengerfejben lévő szívó csatornákat. Mivel ez a motor híres a kormolódási hajlamáról valószínűsíthető, hogy a korom általi fokozatos eltömödés miatt a szívosorban lelassult az áramlás miatt könnyebben lecsapódik az olajgőz is, zsíros fekete “trutymót” képezve a szívójáratokban és a hengerfejben egyaránt. Valószínűsithetően Nálad is ez okozza a torpanásokat, mivel nem kap megfelelően levegőt a motor, az egr szelep bizonytalansága miatt hol többet, hol kevesbbet kap a motor. Remélem segít a javaslatom

battery | 2018-03-06 10:32

Kedves fórum tagok!

Van egy Mazda 3 1.6 diesel (PSA konszern) 2008-as autónk (175.000 km). Két éve van nálunk vásárlás után elkezdett az alapjárat néha ingadozni, és apró torpanások voltak néha. Hosszas keresgélés, rengeteg diagnosztizálás után az EGR szelepet találtuk bizonytalannak elsőnek kitisztítottam (Valeo szelep) ami a hiba megszűnését hozta. Elmentünk vele síelni (kb 1000 m tengerszint feletti magasság Donovaly) a hazafelé úton már elég komoly torpanásokat, rángatásokat produkált 1800-2000 es fordulaton. Újabb hibakeresés következett ami ismét az EGR hez vezetett  ekkor vásároltunk egy Engitech márkájú újat ami 3-4000km után megadta magát. Ekkor alaposan megvizsgáltuk a két szelepet: 

- A Valeo szelepnek a "szabályzó elektromos része volt akadós"   

-Az Engintechnek a mechanika része szorult meg, számomra is érthetetlen módon.

Sajnos ekkor jött az ötlet, hogy a családi kasszának megspórolva a kettőből csinálok egyet. Nem is volt semmi gond kb 1év 10-15.000km hibamentesen. 3-4 hete újból(elővigyázatosságból) kitakarítottam az öszvér alkatrészt eléggé tele volt korommal, az autó ismét simább lett. 

MAJD múlt szombaton ismét elmentünk Donovalyba, és a haza felé vezető úton az autó nagyon durvákat rángatott 1800-as fordulat környékén.

Újabb diagolás következett és ismét az EGR-t dobta hibának.(P042F, P0412).

Az autó bemelegedés után használhatatlan volt.

Levettem a szelepet, nem volt jelentős korom, átmozgattam az EGR "Mozgató motorkát". Mentem az autóval MOST jó, de meddig.

 

Tudom vennem kell egy új EGR-t, de a kérdésem az lenne mi okozza azt hogy ilyen hamar tönkre megy illetve milyen összefüggés van a magassággal?

 

Kell a motorban egyéb alkatrészt tisztítani?

 

Azt is olvastam hogy kell állítani az EGR-nek nyitási, zárási értéket?

 

Lehet nem elég csak a szelepet tisztítgatnom, mert a környezetében valami még kokszosabb ami aztán nagyon hamar vissza köpi?

 

Mikor a párom rendszeresen bejárt vele napi 60-70km oda vissza ezek a hibák nem voltak. Sajnos tudom nem a rövidtávra vannak kitalálva ez az autó, próbálunk is rá odafigyelni és rendszeres hosszú utakat betervezni, DE például a részecskeszűrő regenerálását sem jelzi "sehogy" (vagy csak mi nem tudjuk) az egyik szerelő azt mondta megemeli az alapjáratot, és bekapcsol a ventilátor.

Erre mi mindig odafigyelünk, de csak a ventilátort szoktuk észlelni hogy bekapcsol olyankor megyünk plussz 10-15 km-t folyamatos tempóval.  

 

Elnézést,hogy a levelem ilyen hosszúra sikerült, de meg akartam minden részletet osztani. 

Sajnos nem vagyok autószerelő, viszont nagyon érdekel a téma.

 

Előre is köszönöm válaszát.

 

Tisztelettel: Bátori Pál

mazda-auto.hu | 2018-03-02 12:53 Mazdásjóska részére

Igaza van a szerelőnek, a mi tapasztalatunk szerint is csak a gyári lambdaszondával lesz hibamentes az autó. A gyári alkatrész 54538.- Ft + Áfa, csak rendelésre van, 3-5 munkanap.

Mazdásjóska | 2018-02-26 11:08

Tisztelt Mazda Autó!

Egy rövid kérdésem lenne. Szeretnénk az autónkban ( Mazda3 1.6 benzin sedan 2004.01.30) katalizátor utáni lambdaszondát cserélni ugyanis a gyári feladta a szolgálatot! A kérdésem a következő lenne: A családunk szerelője azt állítja, hogy ezekbe az autókba csak a gyári lambda szonda lesz jó. Minden más utángyártottal hibát fog jelezni.. Ez mennyire valós állítás? Esetleg egy drágább Denso vagy NGK ami közel gyári minőség megfelelne? A gyári beszállítót esetleg meg lehet tudni? Továbbá ez az alkatrész gyári megfelelője milyen áron mozog?

A pontosításhoz írnék egy alvázszámot: JMZBK12Z241114651

Köszönöm a segítő válaszukat!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó