2018. December 16. - Etelka

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


shep | 2013-03-10 13:24

Üdv! Tudja valaki, hogy a 2005- ös Mazdamban mi lehet a CD-s fejegység alján lévő, fekete színű, széles csatlakozó aljzat?

shep | 2013-03-09 09:57

Az előzőekben leírt "kottyanásos" jelenséget az én 2005-ös, 1,4-es Mazdám is produkálja 1-3 ig fokozatoknál. Engem is nagyon zavar,mert mindenféle autót vezettem már, de ilyet még egyik márkánál sem tapasztaltam. Ha lesz több infótok róla, jelezzétek kérlek! Üdv:Gábor

Flingel | 2013-03-06 11:23 szviktor87 részére

Szia Viktor! Nekem is ez a baj...talán. Közben már tökélyre fejlesztettem a hang produkálását, mert a szervizek többsége nem hajlandó vele foglalkozni. Akkor kezdik el nézegetni, amikor mondom, hogy a céges Astrák és Focusok lényegesen jobban összerakott autók akkor... :) Szóval nekem egészen pontosan akkor jelentkezik, amikor pl. kettesben, csorogva egy dugóban, alacsony a fordulatszám, amikor felengedem finoman a kuplungot. Egy pesti Mazda márkaszervizes szerelő hüledezett, hogy ő ilyet még nem látott, és tippje sincs, de félelmetes a hang. (ami azért az, mert szándékosan "állítom elő", normális váltáskor semmi gond). Sőt az enyém olyat is tud, hogy ha 80-nál hirtelen megpöccintem a gázpedált, akkor is ezt a hangot adja. Ha 60-ról gyorsítok 5.-ben, akkor fokozatokan elnyújtva csörög, majd kb. 90-nél megáll a hang... És egyik szerelő sem akar vele foglalkozni, mert a futópadon nem érzi, nincs jelenség. Egyik kuplungot akar cserélni, másik féltengelyt, harmadik váltót...persze az én kontómra. Ja, és kinn a matrica a szervizben: "Értünk hozzá". :))) Szóval távolság és pénz ide vagy oda, én le fogom vinni egyszer Békéscsabára Varga úrhoz, mert ez így nagyon nem jó... ha ő is tanácstalan, eladom. Foglalkozzon vele más. Minden jót neked, remélem megoldódik a gondod. Ha nem, add el, vegyél egy másik márkát. (apukám sokat szidott 2005-ös Mégane-jában 140e km van, hiba nélkül ment eddig...) Üdv.: Flingel

mazda-auto.hu | 2013-03-05 15:25 mazda-auto.hu részére

Utánanéztem, mivel még az első generációs Mazda 3-asok garanciális időszakában végeztünk ilyen beavatkozásokat,...szóval az alátétek ára 39530,-Ft. Az anya 3368,-Ft. Mindkettő darabonként (oldalanként).

mazda-auto.hu | 2013-03-05 15:03 szviktor87 részére

Másik hézagoló alátétet, illetve csavart, vagy anyát lehet rendelni, így kevésbé hajlamos kikopni a csatlakozás.

szviktor87 | 2013-03-05 12:09

Tisztelt Mazda Expanzió! A következö kérdéssel fordulok Önökhöz.2004/Mazda3/1.6 i TE autóm a következö "hibát" produkálja. Felfelé váltásnál (1.-ből 2-be, 2.-ből 3.-ba, stb.), ha nincs kihúzatva a motor, akkor egy határozott "kottyanás",“koppanás“ érezhető, hallható .Viszont az idő és km előrehaladtával(1 év/35000km) ez a jelenség nem változott.Nem lett sem roszabb, sem jobb. Olyan mintha rántva kapcsolna össze a kuplung felengedése után a hajtás. Ezt a problémát már egyszer jeleztem egy szervízben, de akkor azt mondták hogy ez normális.Engem csak nem hagyott nyugodni ez a dolog, és elkezdtem mazda3 forumokon keresgélni, hátha találok valami hasonló hozzászólást.Találtam is. Pl:Volt akinek ugyanilyen gonja volt, neki azt mondták a szervízben hogy ez azért van mert, idézem:"A szervízben megint megcsináltattam a féltengely kattogásom, amit egyszer már ősszel megszüntettek, de megint előjött. Kérdem a szerelöt, hogy ez miért van így? Miért jön elő mindig? Elmondta, hogy a kerékagy, meg amibe ez belemegy, mindkettő bordázott, és a csavar, amivel meghúzzák a kettőt, összeszorítják... szóval ezt nem lehet annyira meghúzni, ezért van egy pici mozgása. Ha mindig előra, vagy mindig hátra fele mennénk, nem lenne semmi koppanás, mert ugye akkor összeugrik a kettő, és mindig egy irányba fejti ki a hatását. Viszont, a lényeg most jön: A dízeleknél ez nincs, mert ott egy anya fogja össze a részeket (ez a dísztárcsa levétele után látszik is), és azt sokkal jobban meg lehet húzni.Viszont megnyugtató, hogy nincs ezzel semmi baj, nem kell aggódni..." Viszont volt aki azt írta, hogy öt annyira idegesítette ez a hang, hogy kicseréltette a féltengelyeket. Meg is szünt a hang egy darabig, de kb 1 év után megint elöjött. Olyat is találtam a hozzászólások között, hogy allítólag csak az elsö generációs autóknál jelentkezett ez a probléma, ezt a késöbbiekben már orvosolták. Szóval azt szeretném tudni hogy Önök tudnak erröl a féltengely jelenségröl, és valóban nem kell ennek nagy jelentöséget tulajdonítani, vagy van erre megoldás? Válaszukat elöre is köszönettel! Üdv Viktor

szviktor87 | 2013-03-05 10:06 Flingel részére

Szia Flingel! Azt szeretném megkérdezni hogy miért kell cserélni a vezetöcsapágyat?Milyen tüneteket produkált az autó amiböl ezt a következtetést vontád(vontátok) le?Gondolok itt pl kopogásra,rezonanciára...stb. Üdv Viktor

mazda-auto.hu | 2013-03-05 07:37 Flingel részére

7300,-Forint a csapágy, és 3708,-Ft a porvédő szimeringek darabja. Kb. 1 óra munka.

Flingel | 2013-03-04 17:59

Tisztelt Varga Úr! Érdeklődnék, hogy 2004-es gyártású 1,6-os Mazda 3-ashoz mennyibe kerül a jobboldali féltengely vezetőcsapágy? Illetve nagyságrendileg mennyi a csere normaideje? Köszönettel: Flingel

shep | 2013-03-02 23:57

Ment válasz privátba!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó