2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Janesz81 | 2013-03-20 15:09

Még azt szerettem volna megkérdezni,hogy honnan tudhatom meg azt,hogy ténylegesen mennyi km van az autóban?

Janesz81 | 2013-03-20 14:56

Tisztel Varga úr! Augusztusan vásároltam egy 2004-es Mazda 3 1.6 cd tx sport-ot.Azt tapasztaltam,hogy hidegen elég hangos fémes kopogást hallok a motorból mindegy hogy tél,vagy nyár van,de ezt sem mindíg csinálja.Melegen nem szokott vele gond lenni csak annyi hogy ha kicsit jobban kihúzatom pl előzésnél akkor ugyanez az ütemes kopogás van csak sokkal halkabban.Mi lehet ennek az oka?Mondtak már nekem hidrotőkét,hajtókar csapágyat,porlsztót,de minden szerelő csak találgat,van aki ezt normálisnak tarja mert,hogy az elektronika miatt,de nem hinném.Alapjáraton soha nem csinálja csak mikor megkapja a terhelést,de azt is csak 1500-as fordulatig,utána semmi. Üdv:János

mazda-auto.hu | 2013-03-11 08:18 shep részére

Ide csatlakoztatható a CD-s egység alá helyezhető kazetta, vagy minidisk modul, de az utólagos hangbemeneti kártya is.

shep | 2013-03-10 13:24

Üdv! Tudja valaki, hogy a 2005- ös Mazdamban mi lehet a CD-s fejegység alján lévő, fekete színű, széles csatlakozó aljzat?

shep | 2013-03-09 09:57

Az előzőekben leírt "kottyanásos" jelenséget az én 2005-ös, 1,4-es Mazdám is produkálja 1-3 ig fokozatoknál. Engem is nagyon zavar,mert mindenféle autót vezettem már, de ilyet még egyik márkánál sem tapasztaltam. Ha lesz több infótok róla, jelezzétek kérlek! Üdv:Gábor

Flingel | 2013-03-06 11:23 szviktor87 részére

Szia Viktor! Nekem is ez a baj...talán. Közben már tökélyre fejlesztettem a hang produkálását, mert a szervizek többsége nem hajlandó vele foglalkozni. Akkor kezdik el nézegetni, amikor mondom, hogy a céges Astrák és Focusok lényegesen jobban összerakott autók akkor... :) Szóval nekem egészen pontosan akkor jelentkezik, amikor pl. kettesben, csorogva egy dugóban, alacsony a fordulatszám, amikor felengedem finoman a kuplungot. Egy pesti Mazda márkaszervizes szerelő hüledezett, hogy ő ilyet még nem látott, és tippje sincs, de félelmetes a hang. (ami azért az, mert szándékosan "állítom elő", normális váltáskor semmi gond). Sőt az enyém olyat is tud, hogy ha 80-nál hirtelen megpöccintem a gázpedált, akkor is ezt a hangot adja. Ha 60-ról gyorsítok 5.-ben, akkor fokozatokan elnyújtva csörög, majd kb. 90-nél megáll a hang... És egyik szerelő sem akar vele foglalkozni, mert a futópadon nem érzi, nincs jelenség. Egyik kuplungot akar cserélni, másik féltengelyt, harmadik váltót...persze az én kontómra. Ja, és kinn a matrica a szervizben: "Értünk hozzá". :))) Szóval távolság és pénz ide vagy oda, én le fogom vinni egyszer Békéscsabára Varga úrhoz, mert ez így nagyon nem jó... ha ő is tanácstalan, eladom. Foglalkozzon vele más. Minden jót neked, remélem megoldódik a gondod. Ha nem, add el, vegyél egy másik márkát. (apukám sokat szidott 2005-ös Mégane-jában 140e km van, hiba nélkül ment eddig...) Üdv.: Flingel

mazda-auto.hu | 2013-03-05 15:25 mazda-auto.hu részére

Utánanéztem, mivel még az első generációs Mazda 3-asok garanciális időszakában végeztünk ilyen beavatkozásokat,...szóval az alátétek ára 39530,-Ft. Az anya 3368,-Ft. Mindkettő darabonként (oldalanként).

mazda-auto.hu | 2013-03-05 15:03 szviktor87 részére

Másik hézagoló alátétet, illetve csavart, vagy anyát lehet rendelni, így kevésbé hajlamos kikopni a csatlakozás.

szviktor87 | 2013-03-05 12:09

Tisztelt Mazda Expanzió! A következö kérdéssel fordulok Önökhöz.2004/Mazda3/1.6 i TE autóm a következö "hibát" produkálja. Felfelé váltásnál (1.-ből 2-be, 2.-ből 3.-ba, stb.), ha nincs kihúzatva a motor, akkor egy határozott "kottyanás",“koppanás“ érezhető, hallható .Viszont az idő és km előrehaladtával(1 év/35000km) ez a jelenség nem változott.Nem lett sem roszabb, sem jobb. Olyan mintha rántva kapcsolna össze a kuplung felengedése után a hajtás. Ezt a problémát már egyszer jeleztem egy szervízben, de akkor azt mondták hogy ez normális.Engem csak nem hagyott nyugodni ez a dolog, és elkezdtem mazda3 forumokon keresgélni, hátha találok valami hasonló hozzászólást.Találtam is. Pl:Volt akinek ugyanilyen gonja volt, neki azt mondták a szervízben hogy ez azért van mert, idézem:"A szervízben megint megcsináltattam a féltengely kattogásom, amit egyszer már ősszel megszüntettek, de megint előjött. Kérdem a szerelöt, hogy ez miért van így? Miért jön elő mindig? Elmondta, hogy a kerékagy, meg amibe ez belemegy, mindkettő bordázott, és a csavar, amivel meghúzzák a kettőt, összeszorítják... szóval ezt nem lehet annyira meghúzni, ezért van egy pici mozgása. Ha mindig előra, vagy mindig hátra fele mennénk, nem lenne semmi koppanás, mert ugye akkor összeugrik a kettő, és mindig egy irányba fejti ki a hatását. Viszont, a lényeg most jön: A dízeleknél ez nincs, mert ott egy anya fogja össze a részeket (ez a dísztárcsa levétele után látszik is), és azt sokkal jobban meg lehet húzni.Viszont megnyugtató, hogy nincs ezzel semmi baj, nem kell aggódni..." Viszont volt aki azt írta, hogy öt annyira idegesítette ez a hang, hogy kicseréltette a féltengelyeket. Meg is szünt a hang egy darabig, de kb 1 év után megint elöjött. Olyat is találtam a hozzászólások között, hogy allítólag csak az elsö generációs autóknál jelentkezett ez a probléma, ezt a késöbbiekben már orvosolták. Szóval azt szeretném tudni hogy Önök tudnak erröl a féltengely jelenségröl, és valóban nem kell ennek nagy jelentöséget tulajdonítani, vagy van erre megoldás? Válaszukat elöre is köszönettel! Üdv Viktor

szviktor87 | 2013-03-05 10:06 Flingel részére

Szia Flingel! Azt szeretném megkérdezni hogy miért kell cserélni a vezetöcsapágyat?Milyen tüneteket produkált az autó amiböl ezt a következtetést vontád(vontátok) le?Gondolok itt pl kopogásra,rezonanciára...stb. Üdv Viktor

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó