2018. Június 22. Péntek - Paulina

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-06-14 15:10 Pali1 részére

3,04 L. az adat, ha vízszintesen áll az autó. Igen, ez az olaj jó választás.

mazda-auto.hu | 2012-06-14 14:56 zoknee részére

1.Általában minél kopottabb a tárcsa, annál feljebb (pedál állás) fog a kuplung. 2. A gyári új fejegységek 210-270e Ft körül érhetők el.

Pali1 | 2012-06-14 10:53 mazda-auto.hu részére

T. Mazda-auto.hu! Köszönöm. Akkor például a CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE / TAF-X 75W90 Hajtómuolaj jó választás? 3 vagy 4 litert érdemes venni belőle? Köszönöm.

zoknee | 2012-06-14 06:59

Sziasztok! Egy 2006-os Mazda3 1.6 benzines szedánom van, amit nemrég vettem. A kuplung sz érzésem szerint kissé fent fog. Lehet ezen valahogy állítani, hogy kissé lejjebb fogjon? 88700km van benne. Az autóban sajnos nincs fedélzeti számítógép. Egy olyan rádió-egység, ami tudja, az milyen árban van? A neten elérhető trükkökkel nem sikerült aktiválni a funkciót a rádióban. Köszönöm a segítséget

tamassmn | 2012-06-13 16:14 Pali1 részére

Szia! Bár az autó kézikönyve annyit ír, amikor én lecseréltem, majd nem 4 liter kellett. Korábban más is írt már erről. Az a tuti, ha megméred a leengedett olaj térfogatát, de bizto, hogy a csavar nyílásig több kell, mint 3 liter.

mazda-auto.hu | 2012-06-13 13:56 Pali1 részére

Itt már nehezebb különbséget tenni, gyakorlatilag a ma kapható 75w-90-es GL4, vagy GL4-GL5, GL4+ termékek megfelelnek. Nagyjából 3 liter kell bele a betöltő csavar nyílásig.

Pali1 | 2012-06-13 12:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a magyarázatot. Váltóolajat (manuális) is tudna ajánlani az autóba? (2003-as Mazda3 1.6i) Ugye 3 liter kell bele?

mazda-auto.hu | 2012-06-13 11:03 Pali1 részére

Ez úgy lehetséges, hogy egy teljesen szintetikus többfokozatú pl. 0w-30-as olajat a melegoldali jelzésnek megfelelő egyfokozatú alapra építenek, és adalékolással érik el a kíván hidegoldali jelzést. Egy 5w-30-as hidrokrakkolás útján elért alapolajból készített "szintetikus" olaj, pl. 5w-30-as viszont 5w-s egyfokozatú alapolajból készül, és adalékolással a melegoldali vastagságot (viszkozitást) szabályozzák. Ez egyébként azt is jelenti, hogy egy teljesen szintetikus az adalékok elhasználódásával kevésbé vékonyul el, mint egy ásványi alapú szintetikus motorolaj, hiszen az alapolaj vastagabb. 2. 40C fok alatt tovább csökkentve a hőmérsékletet viszont előbb utóbb a 0w-s lesz vékonyabb. 3. Gyakorlatilag ugyanaz az európai 0w-30 Mobil-1. A Mobil-1 5w-30 viszont már nem egyezik meg a két kontinensen.

Pali1 | 2012-06-13 10:36 mazda-auto.hu részére

T. Mazda-auto.hu! Köszönöm az ajánlást. Csak azt nem értem, hogy az ajánlott Castrol 0w30-as olajnak, hogy lehet, hogy magasabb (71mm2/s) a 40C-on mért viszkozitása, mint annak az 5w30-asnak amit eredetileg kérdeztem (54,5mm2)? Az ajánlott Mobil1 olaj specifikációját viszont sehol se találom. Esetleg a következőével egyezik meg? http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_0W-30_Advanced_Fuel_Economy.aspx Előre is köszönöm a válaszokat.

mazda-auto.hu | 2012-06-12 14:45 Pali1 részére

Ez az olaj is jó, hiszen nem lehet kopott 60000 km után a motor. Castrol-ból és Mobil-ból is elsősorban 0w-30-ast ajánlanék. Ezek teljesen szintetikus olajok, így "jobban viselik" a hosszabb csereintervallumot is. Az előbbiből az EDGE Professional 0w-30 SN/C3, míg az utóbbiból Mobil-1 Fuel Economy Formula.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó