2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tamás-M3 | 2012-08-15 16:36 Vikito részére

Szia! A hátsó csomagtérajtó gombbal történő nyitása is elektromos jel alapján történik. Valószínűleg a elszakadt, vagy megsérült egy kábel a csomagtérajtó nyitásánál a zsanér közelében. Nálam ez okozta az általad jelzett hibát. Üdv: Tamás

Tamás-M3 | 2012-08-15 16:32

sziasztok! Nekem egy 2005-ös évjáratú Mazda3 Sedan-om van 1.6i TE felszereltség. 106000 km van benne, imádom, elvisz mindenhová és haza is hoz. Van azonban egy érdekes hibajelenség, amiről az eddig megkérdezett 2 szervíz semmit nem hallott idáig, de egy másik mazda3-as ismerősöm már találkozott ezzel a problémával a saját autójánál. A belső szellőző ventillátor működése nem százas. A következőt csinálja: 1. A motor beindítása után 2-3 percig egyáltalán nem fújja a levegőt az utastérbe, tehetek bármit, tekergethetek kapcsolhatok akármit akárhová. 2-3 perc múlva azonban egyszercsak bekapcsol és onnantól minden szellőzési funkció tökéletesen működik. Ez télen különösen problémás, mert nem lehet kilátni a szélvédőn addig. 2. 2-300km megtétele után a szellőzés elfárad. Fokozatosan egyre kevesebb levegőt nyom be az utastérbe, míg végül alig jön be valami a szellőzőnyílásokon. Ilyenkor ha tekergetem az intenzitás állító kapcsolót hallani valamilyen ezzel összefüggő motor működését, mely az erősebb szellőzésre állítva hangosodik, mintha gyorsabban forogna de levegő több nem jön akkor sem. Ha kikapcsolom a szellőzést teljesen, akkor kb 5 perc pihenő utáni bekapcsolásnál azonnal működik ismét jól, kb 5 percig, amikor újra elfárad és újra megáll a levegő. Nem a klímával van gond tehát hanem a befújandó légmennyiséggel. A klíma hűti a levegőt, azzal nincs baj, csak ha leáll a szellőzés, akkor levegő híján csak fehér hideg pára bír jönni a szellőzőnyílásokból. Mi lehet ennek az oka, van rá megoldás? Tapasztalt már valaki ilyet? Válaszaitokat előre is köszönöm! Tamás

jackiepapa | 2012-08-14 09:19

Gondoltam,hogy nem lesz ilyen egyszerü. Tudnának esetleg ajánlani egy megbízható szerelőt Csepel kőrnyékén? Köszönöm !

mazda-auto.hu | 2012-08-13 09:44 jackiepapa részére

Hallani kellene a hangot. A kuplung terhelése felsőbb fokozatokban még nagyobb, így valószínűleg akkor is lenne hang. Előfordulhat még, hogy a féltengely tud mozogni a kerékagyban, illetve több más dolog is. Szóval hallatlanul nehéz azonosítani egy hangot. :-)

jackiepapa | 2012-08-12 11:17

T. Mazda-auto.hu! Egy 2005-ös 3-as tulajdonosa vagyok és már egy jó ideje nyikkanó hangot hallok a kuplung felől 1-esbe és 2-esbe váltáskor illetve,fordulatszám leesést követő gyorsításnál.1 évvek ezelött cseréltettem a kuplung szettet (LUK) Van valami ötletük,hogy mi okozhatja ezt a hangot? A másik dolog,eljött az olajcsere ideje.Tunának ajánlani olajat és szűrőket? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-08-10 08:58 lehozsoci részére

..Igen, egyáltalán nem biztos, hogy "gumi kilőve". Próbáld ki, ha pl. 2,8-3,0 Bar nyomásig felfújod a gumikat (a próba idejére), akkor változik-e a hang? Ha nem érzed a kagylósodást kézzel, akkor pl. így is kiszűrhető, hogy a gumi okozza-e?

lehozsoci | 2012-08-09 13:45 pepsi részére

Hello! Ahogy a Mazda Szaki is említette az első kerékagycsapágyak meghibásodása ritka ezen a típuson! Nagyon valószínű hogy a gumid okozza a búgó zajt! A korai BK Mazdákon komoly gondot okozott ez a jelenség! Főleg alufelnivel szerelt autókon jelentkezik. Ha a kezed a gumi futófelületén hátrafelé mozgatod akkor érezheted hogy kagylósodott, felpikkelyesedett, ezek a magas részek ütik az útfelületet először amit az alufelni mint egy hangszoró sugároz! 8 éve Aucklanban Új Zélandon dolgoztam a North Harbour Mazda-nal,ha ezzel a gonddal jött a tulaj akkor garanciában kellett cserélni a hátsó futóművet(tokkal-vonóval) valamint a tetőkárpitot. Soha nem magyarázták el, hogy mit változtattak meg rajtuk, de nyilvánvalóan egy ellen frekvenciát generáltak vele. Javaslom, hogy először ellenőrizd a gumikat, ha kagylós akkor cseréld előre-hátra, vagy próbálj acélfelnit... Üdv Zsocibá

pepsi | 2012-08-08 18:31 szviktor87 részére

Nekem szintén 2004-es M3-van. 102e km-nél jobb első kerékcsapágy csere. 107e km-nél bal első és 111e-nél megint jobb első. És még mindig búg. Gumik nálam is kilőve. De a sok cserélgetéstől most az a gynúm, hogy féltengelyes lett. Itt a fórumon a Szakértő is említette, hogy a csapágyon kívül búghat a féltengely is. remélem Neked nem kell annyit cserélni, mint nekem. legelőször 40km/h-tól hallottam a búgást. Másodszorra 70-től. És most én is 80-90km/h környékén kezdi és 120-nál már nem hallom.

mazda-auto.hu | 2012-08-07 10:20 szviktor87 részére

Nem nevezhető gyakori problémának.

mazda-auto.hu | 2012-08-07 10:19 Lili részére

Köszönjük a visszajelzést.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó