2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


tutyika1983 | 2017-07-11 16:06

Tisztelt Mazda autó.hu!

Van egy Mazda 3 2004 1.6 tx sport benzines gépkocsim.

Segítségüket szeretném kérni a következökhöz. kb fél éve kezdödött első hideg indításkor enye halk szelep hang? Ami kb 100 m után meg is szünt. Sajnos mára már egyre hangosabb és még régebben csak ez első hidegindításkor jelentkezett mára már minden indításkor jelentkezik egyre hangosabb és tovább tart de megszűnik. Ilyenkor ha üresbe teszem az autót és gázt adok nem hallatszik csak sebességbe menet közben. Tehát alapjáraton üresbe csendes gyönyörű hangja van. Válaszukat előre is köszönöm! 

Tisztelettel: Szabó Béla

lehozsoci | 2017-07-10 12:20 Mazdásjóska részére

Szia Jóska

 

Elfelejtettem… Hogy tudná e valaki megmondani hogy van szoftver frissítés a kocsidhoz annélkül hogy tudná milyen verzión fut e most. a másik..

Üdv

lehozsoci | 2017-07-10 12:17 Mazdásjóska részére

Kedves Jóska

A P2096 hibakód az gyári specifikus,tehát a MAZDA használja. Én csodálkozom, hogy a BOSCH kicserél katalizátort és O2 szenzort annélkül hogy megállapították volna hogy hibát ráadásul ezek nem olcsó dolgok! Az élő adat kiolvasásánál a rövid és hosszútávú benzin levegő keverék adat olvasható...meg is mutatja hogy valóban szegény e a keverék vagy nem, a BOSCH ezt megnézte? A benzines Mazdáknál volt gond ezzel a hibakóddal de nem a BK es hanem a BL es és MPS, valamint a CX 7 es modeleknél ahol valóban szoftveres megoldás volt...Azt javaslom hogy vedd le a akku sarut, utána támszadd ki a fékpedált legalább 5-10 percig. Ez törölni fogja a KEEP ALIVE MEMORY-t, magyarul tanult értéket és a hibakód nem fog visszajöni kb 6 hónapig. Röviden ennyi….

Üdv

Zsocibá

Deakjoci83 | 2017-07-09 20:31

Tisztelt Mazda-Autó.hu!

Tanácsot szeretnék kérni önöktől.

Mazda3 2004 1,6 diesel klímája nem indul el! Ac gomb megnyomásakor zöld gomb világít de semmi sem történik! Gyári Mazdás hibakódolvasóval egyetlen hibaüzenet van:P0483 Ventillátor teljesítmény Klíma gomb megnyomásakor ventillátor nem indul. Kézzel könnyen forgatható.  A csatlakozónál kimérve még meg van a 12v. Elromolhatott a ventillátor? Vagy a ventillátor vezérlő modul? Emiatt nem indulhat el a klíma?

Köszönettel:Deák József

Mazdásjóska | 2017-07-07 13:10 mazda-auto.hu részére

A szonda nem univerzális volt, pont ezért nem mentünk bele az olcsóbb kategóriába. A szonda tipusa DENSO (DOX-0332). 

Mi okozhatja ezt a hibát ha minden adat stimmel a gyárival?

Továbbá érdeklődnék, hogy elérhető friss szoftververzió elérhető e az ECU-hoz?

Illetve érdekelne az ára egy ilyen műveletnek.

Tipus: Mazda3 2004 1.6 benzin sedan

Alvázszám: JMZBK12Z241114651

Köszönöm a válaszukat előre is!

SM13 | 2017-07-06 13:53 mazda-auto.hu részére

Igen, köszönöm, de ezt még előtte írtam. :)

mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:20 SM13 részére

Tegnapi privát e-mailt megkapta a benko@mazda-auto.hu címről ?

mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:16 Mazdásjóska részére

Amennyiben a szonda univerzális volt, tehát szerelni kellett, akkor az továbbra is gond lehet.

SM13 | 2017-07-05 12:18 mazda-auto.hu2 részére

 

206.000 km-er van a kocsiban... Nem javasolt most cserélni a vízpumpát is még akkor is, ha jó állapotban van? Ki tudja mikor lesz legközelebb hozzányúlva, kibírhat a vízpumpa még egy csereciklust? Nem tudom mennyire van igénybe véve a vezérlés többi alkatrészéhez képest?

Köszönöm!

Mazdásjóska | 2017-06-30 13:17

Tisztelt Mazda-Auto.hu!

Szakértelmükre lenne szükségem!
Az autóm egy fél éve a következő hibakódot produkálja:

P2096 – Katalizátor utáni kipuffogógáz keverék túl szegény.

A hibajelenségről annyit kell tudni, hogy lomha gázreakcióval jár. Minden más rendben van.
Kopogásszenzor hibával együtt volt megtalálható a hibakód. Kopogásszenzor probléma megoldva, viszont a szegény keverékre nincs megoldás. Bosch szervízben járt az autó, az alábbiakat végezték el rajta:
Katalizátor utáni lambdaszonda csere ( Denso )
Fals levegő ellenőrzés többszöri alkalommal

Élő adatok olvasása hideg/meleg motorral közel 50 km es távon.

2x tisztítottak EGR szelepet

Folytószelepház patyolat tiszta.

Katalizátor és környéke továbbá a kipuffogó rendszer sértetlen.

Kompresszió, gyújtásrendszer, légtömeg, üzemanyagnyomás rendben.

A boschnál az mondták mivel minden eletromosan beküldött adat teljesen egyezik a gyárival így keressem fel a helyi márkaszervizet és kérjek ECU frissítést. Na most ezzel a szoftver frissítési kérelmemmel a helyi Mazda elhajtott. Tanácstalanul állok a dolgok előtt. Nem tudom hogyan tovább.
Külföldi mazda siteok szerint lehetséges a frissítés. Szeretném kérni a szakvéleményüket ezzel kapcsolatban, hogy lehetséges-e a frissítés továbbá, hogyan folytassam a hiba keresését?

Ui: Katalizátor utáni lambdaszonda csere előtt magasabb fordulaton hajtva eltünt egy kis időre a hibajelző lámpa. Az új szondával már ez a módszer nem működik. A fél év alatt egyszer a  tárolt hibák között a P2097 dús keverék is ami azóta nem fordult elő többször.

Autó tipusa: 2004 Mazda3 1.6 sedan benzin. 118 ezer kilóméterrel.

Mihamarabbi segítő válaszukat előre is köszönöm !

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó