2017. November 22. Szerda - Cecília

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-04-28 14:23 bius1313 részére

Nincs előírt lánccsere. az előírt karbantartásokat kell elvégezni, a gyári előírásoknak megfelelően.

bius1313 | 2017-04-26 21:42

Sziasztok!

2008-as 1.4 benzines mazda3-am van, mikor ajánlott cserélni a vezérműláncot?

Illetve milyen megelőző karbantartásokat érdemes elvégezni?

(170.000 km)

 

Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-04-25 10:04 Atosz részére

Legyen igaza a szerelőnek, és csak üzemanyag gond legyen, mert annál nagyobb gond is lehet, akár turbó, vagy motor is.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-25 10:02 mandity.robert részére

Érdemes, mert sok esetben csak találgatnak, hogy mi lehet a hiba, fölöslegesen cserélnek alkatrészeket, ahelyett, hogy kiolvasnák milyen hibaüzenetet tárolt az autó. Ha pedig nincs hibaüzenet, akkor máris ki lehet zárni azokat a hibákat, amelyek hibakódot adnának.

Atosz | 2017-04-25 05:12

Üdv!Van egy mazda3 2006-os évjáratú 1.6 109 lóerős autóm.Véletlenül a motor fordulatszáma meghaladta a percenkénti 4800-as fordulatszámot,kb olyan 5200-ig pörgött üzemmeleg motornál 2-es fokozatban,akkor egy kis kerepelő hangot adott ki magából a magas tartományban,füstölt jó feketén,majd leállt,nem indult be azonnal,csak kb olyan 1 perc indítás után,de akkor már a motor kicsit egyenetlenül járt,elindultam vele,mentem olyan 1km-t majd 3500 fordulatig pörgettem,utána leállt és többet nem indult be,csak mintha beakart volna,kérdés,hogy ennyitől már a motor megadta volna magát?Kijött a szerelőm,mert ez közvetlen vezérlés meg olajcsere után történt.Nem tudta megállapítani mi a baj,azt mondta olyan mintha üzemanyagot nem kapna a motor,azért nem indul.Ma mondják meg mi lehet a baj.De én félek.

mandity.robert | 2017-04-21 21:19 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a választ! Az autó nem Mazda műszerrel lett kiolvasva. Érdemes lehet azzal megpróbálkozni ezek szerint.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-21 14:19 mandity.robert részére

A DPF adalék hiánya szokott hasonló jelenséget okozni, de annak van hibaüzenete. Az a kérdés, hogy Mazda műszerrel lett nézve, vagy sem? Ha nem, akkor először azzal kellene megnézni, hogy kiad-e hibaüzenetet.

mazda-auto.hu2 | 2017-04-20 16:31 kiralyzo84 részére

Nem tudni hogyan kopog, mert más hangja van a szelepnek, más a dugattyúnak, más a befecskendezőnék stb. Hangról még sokszor ha hallani, akkor is nehéz megállapítani a hibát. Olajból egyébként jobb lenne a 0W-30, vagy az 5W-30-as.

Valószínűleg valamikor már levették a kárpitot az “A” oszlopról (pl. szélvédő csere) és eltőrt, vagy ferdült egy patent.

Tanítani kellene. (Teljesen lehúzni, néhány másodpercig úgy tartani, majd teljesen felhúzni, néhány másodpercig szintén úgy tartani) Meg kell mutatni karosszériásnak ha zörög és kopog az üveg.

Valószínűleg szorul valahol, és úgy érzékeli, mintha akadályba ütközne, (pl. ott egy kéz) ezért visszanyit.

rakostamas | 2017-04-18 23:14 kiralyzo84 részére

Üdv!

 

Én is kíváncsi lennék a motor kopogás problémájára. Nemrég cseréltettem le az olajat, nekem Castrol 10W40-et raktak bele és ugyan így, amíg a motor egy kicsit nem melegszik, kopogó hang jön belőle ha gyorsítok. Az ablakra problémára szintén kíváncsi lennék. Próbáltam tanítani, ahogy a kézikönyvben le van írva, de sajnos nem lett belőle automata, mint az összes többiből.

1.6 Benzin BK

Tomi

mandity.robert | 2017-04-15 15:15

Üdvözlet!

Egy 2006-os Mazda 3 dízel (110LE) tulajdonosa vagyok. Az autóban 145.000 km van.Többnyire városban és az agglomerációban használtam az utóbbi időben, vagyis sok volt benne a dugóban araszolás.  Olyan problémám van, hogy az autó teljesen random módon, időnként megáll alapjáraton. Ezen kívül időnként megtorpan gázadásnál, vagy nem reagál csak másodpercekkel később. Voltam kétszer is szervízben vele, hibakód egyik alakommal sem volt. Első alkalommal kitisztították a légtömegmérőt és az EGR szelepet. Mivel a probléma továbbra is jelentkezett, ezért javasolták, hogy hosszabb távon járassam meg. Ezt meg is tettem, ami alatt semmilyen rendellenességet nem tapasztaltam. Azonban egy nappal később városi forgalomban ismét a torpanás, leállás és lefulladni akarás jelentkezett. Kérdésem, hogy mi okozhat még ilyen hibát? Kaptam olyan infót is, hogy főtengely jeleadó, vagy lambdaszonda is okozhatja. Nem tudom, hogy mennyire merjek így járni az autóval, mivel nem szeretnék az út szélén maradni. (Bár mindkét szervízben azt javasolták, hogy hajtsam, míg nem lesz valami kézzel fogható hibaüzenet.) 

Előre is köszönöm a segítséget!

Mándity Róbert

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó