2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Toncsi47 | 2016-04-19 17:29

Sziasztok!

Most került hozzám egy ‘97-es Mazda 323F 1.5i autó, és az az érdekes helyzet áll fenn, hogy a kezelési kézikönyvében 5w-30-as (nagy hidegben 0w-30-as), a Garancia s szerizkönyvében pedig 10w-40-es motorolajról ír. Most akkor milyet vegyek bele? Tudnátok ajánlani valami jobb minőségűt?

Eunos 100 | 2016-04-09 13:56 mazda-auto.hu2 részére

Nagyon köszönöm a választ! Az egyik szervizben már mérettem üzemanyagnyomást, 3.3 és 3.4 bart mértek alapjáraton és fordulaton is, szerintük ez megfelelő. Nem tudom, jól gondolták-e.

mazda-auto.hu2 | 2016-04-06 15:56 Eunos 100 részére

Az üzemanyagnyomást kellene először megmérni.

Eunos 100 | 2016-04-02 11:31

Tisztelt Mazda-Auto!

Egy ’89-es évjáratú (BG) 323 F-es Mazdám van, 1.8-as DOHC motorral (katalizátoros verzió) és a következő hibával kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni, mert már több szerelőn kifogott, elfogytak az ötletek: maga a hibajelenség két részből áll (legutóbb arra jutottak ugyanaz okozhatja), az egyik, hogy ha már több mint 15 perce (nagyjából) volt leállítva az autó, de még nem állt igazán sokat (mondjuk másnap reggelig), akkor kissé nehézkesen indul, kell vagy 2 másodpercig indítózni, nem indul pöccre. A másik pedig egy kisebb megtorpanás, ami gázadás után van. Ez főleg alacsony fordulaton feltűnő, minél nagyobb gázt adok, annál durvább, de egy pillanatnyi torpanás, esetleg 1-2 berángás után (ez ritka) gyönyörűen megy, nagyon jól gyorsul. Egyébként egy teljesen felújított motorról van szó, a generál óta bő 50 000 kilométert ment, de ez a hiba előtte is fennállt, évek óta nem tudott senki rájönni. Legutóbb arra jöttek rá egy szervizben, hogy szerintük az okozza a hibát, hogy alapjáraton erősen túldúsít (ezt igazolják a koszos gyertyák, illetve a fogyasztása, ami vegyes/országúti használatban teljesen rendben van, de ha csak városban megyek vele, akkor elég magas). Elvittem segítségül az eredeti 323 szerelési kézikönyvet is, az alapján megmértek, megnéztek mindent, és állítólag minden rendben van, kivéve az, hogy alapjáraton nagyon magas lesz a CO, nem működik rendesen a lambdaszonda. Viszont fordulaton jó, de alapjáraton pár másodperc után megbolondul, mintha kihűlne (szerintük).

Ezzel kapcsolatos alkatrészek, amik az utóbbi időben cserélve voltak:

  • Lambdaszonda (Beru)
  • Gyertyakábelek (Jakoparts, ha jól emlékszem)
  • Elosztófej+rotor (ez is)
  • Üzemanyagszűrő (eredeti Mazda)
  • Légtömegmérő (bontott)

Segítségüket előre is nagyon köszönöm!

 

mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:37 Sanyika323bj részére

Ha víz éri attól visíthat, de ettől függetlenül egy picit utána kellene állítani.

mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:34 Juhasz89 részére

Valószínűleg a mikrokapcsoló leszakadt.

mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:32 TsRoB részére

Az előgyújtást elektronika szabályozza, azt nem lehet állítani. A szívócsövet kellene végignézni, hogy nincs-e rajta repedés.

Schaulmarci | 2016-03-20 22:19

Tisztelt mazda-auto! 

2003-as mazda 323 1.4 ce autómban kigyulladt a check engine lámpa, indítás után az alatta lévő légzsák lámpa 2 hosszút és 6 rövidet villan. Mi lehet a hiba? Légzsák probléma vagy motor? 

 

Köszönöm szépen a válaszát előre! 

Juhasz89 | 2016-03-17 19:29 Juhasz89 részére

Ha valaki hasonló problémával tatlálkozik, ezzel a módszerrel sikerült újratanítani a távirányítót:

https://en.wikibooks.org/wiki/Mazda_Guide/Protege_5/Programming_Key_Fobs

 

TsRoB | 2016-03-17 19:11

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó