2018. Október 23. Kedd - Gyöngyi

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:32 TsRoB részére

Az előgyújtást elektronika szabályozza, azt nem lehet állítani. A szívócsövet kellene végignézni, hogy nincs-e rajta repedés.

Schaulmarci | 2016-03-20 22:19

Tisztelt mazda-auto! 

2003-as mazda 323 1.4 ce autómban kigyulladt a check engine lámpa, indítás után az alatta lévő légzsák lámpa 2 hosszút és 6 rövidet villan. Mi lehet a hiba? Légzsák probléma vagy motor? 

 

Köszönöm szépen a válaszát előre! 

Juhasz89 | 2016-03-17 19:29 Juhasz89 részére

Ha valaki hasonló problémával tatlálkozik, ezzel a módszerrel sikerült újratanítani a távirányítót:

https://en.wikibooks.org/wiki/Mazda_Guide/Protege_5/Programming_Key_Fobs

 

TsRoB | 2016-03-17 19:11

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

TsRoB | 2016-03-17 19:11

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

TsRoB | 2016-03-17 19:10

Tisztelt Mazda-auto!

Mazda 323F 2002 1.3 16V (B3) 170e km-t futott autóról lesz szó.Három hete vásároltam az autót, még új nekem,annyira nem ismerem. Múlt héten cseréltem olajat ( Castrol Magnatec 10W40) ,vezérlést, vízpumpát és előtte is hallottam egy kicsit, (de most talán jobban) hogy meleg motornál szerintem nem olyan szépen jár a motor. Nem úgy veszi a fordulatot, talán kicsit gyengébb is sztem mint hidegen, de nem igazán mondanám jelentősnek,  kicsit hangosabb, olyan "dörmögősen"jár, talán a boxxer motorhoz tudom hasonlítani az ad ilyen periodikusan ismétlődő mély öblös-dörmögő-morajló hangot (persze itt nem olyan mértékben hallani, csak ehhez tudom legjobban hasonlítani). De mindezt csak kb. 10 km városi használat után kezdem hallani, amikor jól felmelegedett már a motor és  legyen utána országúti vagy városi használat hallom (többnyire már kisebb terhelésnél is ). Hidegen nagyon szépen jár, csendesebb, nincs az előbb említett hang és olyan mintha ilyenkor kicsit pörgősebb is lenne, jobban veszi  a fordulatot is ilyenkor. Van egy pár éves swift-es tapasztalatom, és ahhoz tudom hasonlítani mint amikor annál nem jól van beállítva az előgyújtás. Elképzelhető rossz előgyújtás beállítás esetleg? Még annyi, hogy bluetooth-os diagnosztika meleg motornál alapjáraton (740rpm)  -6 fokos előgyújtást mutat,ha bekapcsolok pár fogyasztót pl klíma fütőmotorral + fényszóró, akkor utána +5 fok-ot ír. Reális ez az alap -6 fok amúgy? Valamint ezt tudja mérni , vagy ezt az alapból beállított előgyújtás értékhez képest állítja?
Alapvetően nem zavaró a dolog, csak eléggé érezhető a különbség a hideg és a meleg motor hangja között, és ez kicsit furcsa. A mazdának még  így is szebben szól  a motorja pl a swifthez képest, csak nekem pont fordítva lenne logikus hogy melegen kellene szebben járnia egy motornak. Esetleg okozhat ilyet kicsit eltolt előgyújtás beállítás? Köszönöm

Juhasz89 | 2016-03-17 08:41

Tisztelt Mazda-Autó!

Az autóm alvázszáma: JMZBJ12M220429954

Az autó zár működtető táviránytója egyik napról a másikra nem nyitja/zárja az ajtókat. Riasztó nincs az autóban, kulccsal a központi zár működik. Elem csere megtörtént, de semmi változás. Mennyibe kerülhet ennek az esetleges cseréje? Vagy nincs valami mód “újratanítani” a meglévőt? 

Köszönöm előre is!

Sanyika323bj | 2016-03-07 14:06

Tisztel Mazda Auto!

Mazda 323 s 2001 évjáratú 1,6 16 szelepes benzines zm motor kódos! A kérdésem a következő lenne hogy generátor és ékszíj csere után ha víz éri akkor elkezd visítani az ékszíj nem laza!A főtengelyékszíj tárcsa visíthat?Ha bekapcsolóm a páramentesítőt vagy éppen a klímát akkor is visít csak akkor szűnik meg ha kikapcsolóm!Azért cseréltünk generátor mert csapágyas lett ami benne volt és megszorult és el szakította az ékszíjat! Válaszát előre is köszönőm!

 

ungyi | 2016-02-22 19:52 ungyi részére

Már megbocsás, de kisé elmosolyodtam ezen. Egyszerűbbé teszem a kérdést: Egy gyári shidebak beszerelve mennyibe kerül manapság. Nem napfénytetőre gondolok. Nem hergelni akarlak, csak azt hittem, tudod a választ. 

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 15:48 ungyi részére

Erre sajnos nem tudunk válaszolni, de úgy gondolom, hogy egy ilyen idős autónál már az árat nemigazán befolyásolja a felszereltség.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó