2024. Március 29. Péntek - Gedeon
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
RX-8 harmadik fázis.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda6 Mazda Xedos 6, Xedos 9 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
jmzba145 | 2016-04-20 14:26 Toncsi47 részére
10W-40, Az Eneost mondják, én Castrolt szoktam.
Toncsi47 | 2016-04-19 17:29
Sziasztok!
Most került hozzám egy ‘97-es Mazda 323F 1.5i autó, és az az érdekes helyzet áll fenn, hogy a kezelési kézikönyvében 5w-30-as (nagy hidegben 0w-30-as), a Garancia s szerizkönyvében pedig 10w-40-es motorolajról ír. Most akkor milyet vegyek bele? Tudnátok ajánlani valami jobb minőségűt?
Eunos 100 | 2016-04-09 13:56 mazda-auto.hu2 részére
Nagyon köszönöm a választ! Az egyik szervizben már mérettem üzemanyagnyomást, 3.3 és 3.4 bart mértek alapjáraton és fordulaton is, szerintük ez megfelelő. Nem tudom, jól gondolták-e.
mazda-auto.hu2 | 2016-04-06 15:56 Eunos 100 részére
Az üzemanyagnyomást kellene először megmérni.
Eunos 100 | 2016-04-02 11:31
Tisztelt Mazda-Auto!
Egy ’89-es évjáratú (BG) 323 F-es Mazdám van, 1.8-as DOHC motorral (katalizátoros verzió) és a következő hibával kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni, mert már több szerelőn kifogott, elfogytak az ötletek: maga a hibajelenség két részből áll (legutóbb arra jutottak ugyanaz okozhatja), az egyik, hogy ha már több mint 15 perce (nagyjából) volt leállítva az autó, de még nem állt igazán sokat (mondjuk másnap reggelig), akkor kissé nehézkesen indul, kell vagy 2 másodpercig indítózni, nem indul pöccre. A másik pedig egy kisebb megtorpanás, ami gázadás után van. Ez főleg alacsony fordulaton feltűnő, minél nagyobb gázt adok, annál durvább, de egy pillanatnyi torpanás, esetleg 1-2 berángás után (ez ritka) gyönyörűen megy, nagyon jól gyorsul. Egyébként egy teljesen felújított motorról van szó, a generál óta bő 50 000 kilométert ment, de ez a hiba előtte is fennállt, évek óta nem tudott senki rájönni. Legutóbb arra jöttek rá egy szervizben, hogy szerintük az okozza a hibát, hogy alapjáraton erősen túldúsít (ezt igazolják a koszos gyertyák, illetve a fogyasztása, ami vegyes/országúti használatban teljesen rendben van, de ha csak városban megyek vele, akkor elég magas). Elvittem segítségül az eredeti 323 szerelési kézikönyvet is, az alapján megmértek, megnéztek mindent, és állítólag minden rendben van, kivéve az, hogy alapjáraton nagyon magas lesz a CO, nem működik rendesen a lambdaszonda. Viszont fordulaton jó, de alapjáraton pár másodperc után megbolondul, mintha kihűlne (szerintük).
Ezzel kapcsolatos alkatrészek, amik az utóbbi időben cserélve voltak:
Segítségüket előre is nagyon köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:37 Sanyika323bj részére
Ha víz éri attól visíthat, de ettől függetlenül egy picit utána kellene állítani.
mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:34 Juhasz89 részére
Valószínűleg a mikrokapcsoló leszakadt.
mazda-auto.hu2 | 2016-03-30 16:32 TsRoB részére
Az előgyújtást elektronika szabályozza, azt nem lehet állítani. A szívócsövet kellene végignézni, hogy nincs-e rajta repedés.
Schaulmarci | 2016-03-20 22:19
Tisztelt mazda-auto!
2003-as mazda 323 1.4 ce autómban kigyulladt a check engine lámpa, indítás után az alatta lévő légzsák lámpa 2 hosszút és 6 rövidet villan. Mi lehet a hiba? Légzsák probléma vagy motor?
Köszönöm szépen a válaszát előre!
Juhasz89 | 2016-03-17 19:29 Juhasz89 részére
Ha valaki hasonló problémával tatlálkozik, ezzel a módszerrel sikerült újratanítani a távirányítót:
https://en.wikibooks.org/wiki/Mazda_Guide/Protege_5/Programming_Key_Fobs