2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


AntiHero | 2015-12-02 22:30

Sziasztok.

95' Mazda 323 F-nek vagyok a tulaja (185e KM).

Semmi problémám nincs vele, csak annyi, hogy indításkor az ékszíj (vagyis: BA-F micro-v szíj) hallatszik (vísít) hangosan (utána semmi hangja) . Ez mitől van? (új van rajta pedig).

A generátor szíj az 4PK-885

szervószíj (klímás ugye) az  meg 4PK 993


Olvastam azt is, hogy nem 13x 900 méretűt kell rárakni hanem 10x888-öst. Akkor megszűnik ez. 
Ez igaz? 

Szepe | 2015-12-02 12:57 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors válaszukat! A JJ jelzés nem terepjárókra jellemző? Utolsó kérdésem, hogy a 0:45 az az ET 45-öt jelenti?

mazda-auto.hu | 2015-12-02 10:40 Szepe részére

5.5JJX14 P:100 O:45

Szepe | 2015-12-01 19:07 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gumival kapcsolatos tájékoztatást! Pontos (14-es) lemezfelni mérettel is tudnának szolgálni? Köszönöm!

Zsolt4 | 2015-11-26 17:41

Sziasztok!

Első autóként egy Mazda 323f (Lantis 98')-et választottam,és ezzel csatlakoztam a Mazdásokhoz. Mint minden idősebb és kevésbé idősebb Mazdanál fő probléma a korrozió. Ezt sajnos az enyémet sem kímélte.(Bár más hasonló korúval is pont ugyanez lenne) Bal hátsó alváz nyúlványnál vannak problémák,amit mielőbb rendbe kell hozatnom. Milyen árakra készülhetek fel,ezután a vételi kiadás után? Kihivott szerelő teljes átnézése után aztmondta  a jobb 1/3-ba tartozik a futó 323-ok között. Bizakodom,de levert a viz mikor az alváz árakat említette,közvetlen a vásárlás mámorában...

Juhasz89 | 2015-11-25 11:29 mazda-auto.hu2 részére

Értem, de olyan lehet, hogy csak a 2-es fokozatnál nem emel ki a kuplung rendesen? (mert a többi fokozat hibátlan)

mazda-auto.hu2 | 2015-11-25 11:15 Juhasz89 részére

Lehet, hogy nem emel ki a kuplung, de lehet a szinkron gyűrű is.

Árat csak szétszedés után lehetne mondani, de maga a szétszedés és összerakás is durván 50.000.-Ft

Juhasz89 | 2015-11-20 07:27

Tisztelt Mazda-Autó!

Tanácsot szeretnék kérni, mi lehet a probléma az autóm váltójával. Az autóm egy 2001-es Mazda 323, 1.6-os motorral, 5 sebességes manuál váltóval. Óra szerint 160000 km van az autóban. A váltóolaj 150000 km-nél le lett cserélve Castrol 75W90 Syntrans Transaxle típusra. Egy ideje azt vettem észre, hogy amíg nem teszek meg legalább 5-6 km-t, addig az 1-esből 2-esbe a váltás nehezen, "reccsenősen" történik. Ha lassan váltok és alacsonyabb fordulatnál elváltom (1800-1900) akkor nem reccsen, de még mindig nehezebben veszi, mint a többi fokozatot. Csak 1-esből 2-esbe váltásnál van ez, ha visszafele váltok 2-esbe, akkor nem. Ha már mentem pár km-t, akkor minden rendben, de a többi fokozattal nincs baj se hidegben, se melegben. Amit megfigyeltem még, hogy egy ideje a kuplung benyomásnál és felengedésnél "nyekergő" hang hallatszódik, ez kb. a pedál benyomásának utonsó 4 cm-én jelentkezik, mintha nem lenne kenése a bowdennek, olyan, mint egy nyikorgó ajtó hangja. 

Lehet esetleg a váltóban a 2-es fokozat szinkrongyűrű hibája? Ha tényleg ez a baja, akkor egy ilyen volumenű javítás hozzávetőlegesen mennyibe kerülhet Önöknél?

Előre is köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2015-11-16 15:20 ungyi részére

Ez egyértelmű a 100-as üzemanyag miatt van. Továbbra is a 95-öst kellene tankolni és minden 3. vagy 4. tankolásra a 98-ast.

mazda-auto.hu | 2015-11-16 14:50 Szepe részére

Gyárilag az Ön autója 195/55R15-ös gumiabroncsal szerelt.
Ennek bármelyik váltómérete feltehető. Télire javasoljuk a vékonyabb abroncsot és a 14"-os gumi olcsóbb is. Szerintem bármelyik bontóban kapható acélfelni hozzá, így egyszerűbb és talán még olcsóbb is a téli-nyári szett cseréje.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó