2018. Február 19. Hétfő - Zsuzsanna

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


TeJay | 2015-04-14 20:12

 Egyátalán jól gondolom hogy az a szervó? Vagy mi lehet? 

TeJay | 2015-04-14 20:00

Sziasztok!

Megvettem első autómat egy 1999-es 323-at. :) A következő hiba kiküszöbölésében kérném a segítségeteket. Ha eltekerem a kormányt vmelyik irányba teljesen ütközésig, akkor nyikorgó hangot hallani. Kis keresgélés után megtaláltam a hang forrását. Ha jól gondolom, akkor a szervószivatyú adja a hangot. Méghozzá úgy, hogy a szíjtárcsa megáll és elcsúszik a szíj. A kérdésem az lenne, hogy csere lesz vagy javítható ez valahogyan. Válaszotokat előre is köszönöm.

 

Juhasz89 | 2015-04-13 12:49 prokki részére

 Ilyet hangot én azóta hallok, mióta a levegő szűrő cserélve lett, első körben csak utángyártottra. Ha kézzel rászorítok a műanyag házra, amiben a levegőszűrő van, akkor elmúlik. Motor leállítás után is hallatszódik a szívó hang kb. 1 másodpercig. Ezután cseréltem gyárira a szűrőt, hogy az majd biztos megoldja, de azzal is ugyan olyan. Viszont én nem tapasztalok semmilyen fogyasztásbeli különbséget (stabil 7,5l vegyes, 1.6 benzin) de a hirtelen gázadással sincs probléma.

Juhasz89 | 2015-04-13 11:06 tzoli81 részére

 Üdv!

Engem lehet érdekelne. juhaszp89@gmail.com a címem. Esetleg pár képet és elérhetőséget kérhetnék?

mazda-auto.hu | 2015-04-09 07:53 prokki részére

 Valószínűleg valahol fals levegőt szív a motor. Szívócső gumiharmonika, fékrásegítő vákuumcső, vagy maga a dob? Persze más is lehet.

tzoli81 | 2015-04-08 19:18

 

 

 

Esetleg valakit érdekelne ez a felni, gumival együtt? 

Eladom az autót, és nem szeretném ezzel meghirdetni.

prokki | 2015-04-08 15:37

 Tisztelt szakértő úr köszönjük szépen a motortéri diagnosztikai csatlakozót megtaláltuk. Az alpjáratot sikerült beállítani . Ujjab kérdés: Az autó motor leállításakor a szívótérből visszafelé szívó vagy fújó  hangot hallunk, tehát erős szuszogást,ennek mi lehet az oka? Szelepsérülés vagy vezérlés elállítódás? Az autó üzemel de menetközben is enyhén morgó vagyi elfújó hangot hallani, a motor fogyasztása megemelkedet, a teljesítménye romlott, hírtelen gyorsításokra rosszul reagál. Mintha egy kis utópörgése lenne a gáz elvételtől. Bontásnélkül valami diagnózist örömmel fogadnák szakszervíz hiánya végett. Előre is köszönöm megtisztelő válaszát. egy mazda formába szerelmes ám de csalódott tulaj.

mazda-auto.hu | 2015-04-07 13:52 pusi65 részére

 Igen, ott van, csak általában nem használható.

pusi65 | 2015-04-07 10:28 prokki részére

 Szerintem lesz OBD csatlakozó is ( 2002-2003 körül mindkettő megtalálható) a géptető utastéri nyitókar mellett 5 cm-re a kormányrúd felé. Hasalj alá :))

mazda-auto.hu | 2015-04-07 09:58 prokki részére

 A motortérben szemből a jobb oldalon, a tűzfal közelében. De ez még nem OBD aljzat. Valójában nem kell kalibrálni a légtömegmérő-ECU "párost". Nincs véletlenül kiszakadva a szívócső gumiharmónika a bordák között? Esetleg egy áramtalanítással, illetve ún. testeléses alapjárati beállítással is érdemes próbákozni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó