2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


jolabacsi | 2014-10-28 09:40

 Hello.Nekem is a hatso rugo tanyer.Volt elrohadva.Az üllöi uton van egy mazda bonto.Ott vettem utangyartotatt szilentel egyutt .Nekem azt hiszem 10000ft volt egy oldal.A szilentel egyutt.

spliffmuffin | 2014-10-28 09:33 mazda-auto.hu részére

 Én csak vakon tapogatózok.. egy robbantott rajzból megtudnám mondani mi kellene pontosan, de sehol sem találtam sajnos. Ez a kép alapján engem a gumipogácsa, az a lemez amiből jön ki a 3 csavar és a rugótányér érdekelhet.

mazda-auto.hu | 2014-10-28 08:36 spliffmuffin részére

 Nagyon sok különböző alkatrészt lehet a rugótorony környékére rendelni, így konkrét válasz a távolból nem adható. A csapágy kotyog, berágódik.

spliffmuffin | 2014-10-27 10:22 mazda-auto.hu részére

 Igen, egy egyes kimaradt. JMZBJ14L201117375 a helyes szám. Akkor lehetséges ehhez valamiféle javítószettet kapni vagy esetleg magát a csavarbefogató lemezt kapni valahol? A toronycsapágy miből állapítható meg, hogy cserére érett? Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2014-10-27 08:44 spliffmuffin részére

 Az alvázszám rövidebb, mint kellene. Általában meg lehet állapítani szétszerelés nélkül is, ha a lengéscsillapítók felső, gumiágyas "tornya" rossz. Szétszerelés után lehet megállapítani, hogy a karosszéria milyen állapotban van, kell-e hozzá javítólemez.

mazda-auto.hu | 2014-10-27 08:12 Juhasz89 részére

 Motorolaj (Castrol Edge Prof. Titanium 0w-30) 11844,-Ft, Olajszűrő 3641,-(gyári), levegőszűrő 2300,-Ft, vezérműszíj 12310,-Ft(gyári), vezető görgő 6617,-Ft, feszítő görgő 7404,-Ft, a munkadíj átvizsgálással együtt 25146,-Ft.

Elöl  általában a stabilizátor összekötő pálcák szoktak leggyakrabban kopogni, de persze más is lehet. Egy jobb minőségű stab. pálca ára 7329,- (gyári 18821,-).

Szerviz időpontért: varga@mazda-auto.hu

Juhasz89 | 2014-10-25 23:24 Rado részére

 Köszönöm a válasz! Használt autó vásárlás után engem is csak meg fog nyugtatni  szerintem... :)

Rado | 2014-10-25 21:51 Juhasz89 részére

Sok-sok éve a  mazdámat mikor megvettem 150000 km volt benne, és azt mondták, h cseréltek benne vez..szíjat.
170 volt benne mikor elvittem szervízbe, de hozzáteszem nem azért mert baja volt hanem azért, h nyugtassam magam.
A szervízbe kiderült, h a gyári szíj volt még benne. Az autóra a mai napig vez szíj + görgők ami körül 40e v 50e volt, olajcserén, termosztáton (ami 2500ft) plusz 1-2
szintén filléres dolgon kívül ,nem kellett költeni.Ha lenne világvége a 323f bj mazda elvinne oda gond nélkül. (323 1999 1.5 bj)

spliffmuffin | 2014-10-25 20:40

Kedves Mazda-auto! Első, hátsó felfüggesztés porvédő gumijait szeretném lecserélni. A kérdésem az lenne, hogy mik azok az alkatrészek amik cserések lehetnek egy ilyen szétszerelésnél? Az első és a hátsó gólyaláb tetején lévő lemeznél (ami a kasztniba van csavarozva 3 illetve 4 csavarral), még nem kiszerelt állapotban is látható rozsda sőt rohadás van. Ezekről a lemezekről elképzelhető, hogy teljesen szét vannak rohadva vagy csak az én szemem csal? Ha igazam lenne, lehet kapni ilyen lemezt hozzá külön? Illetve az első felfüggesztésnél gondolom ebben a "tokban" van a toronycsapágy is. Osztrák autó volt, tehát valamilyen szinten érthető a rozsda a futóműnél. Létezik esetleg felfüggesztés javítószett és ha igen Önöknél lehet kapni ezeket az alkatrészeket? Alvázszám: JMZBJ14L20117375. A segítséget előre is köszönöm!

Juhasz89 | 2014-10-25 20:34

 Üdv Mindenkinek a fórumon!

 

Tegnap óta tulajdonosa vagyok egy 323-as sedan mazdának. ( JMZBJ12M220429954)

Az autó Németországból való, 124000 km-ig vezetett szervízkönyvvel, ami hamis, vagy nem....

Most 150000 km van benne (ami talán reális is a külső/belső állapotát tekintve). Én debreceni vagyok, de végigolvasva ezt a fórumot,  bevállalnám, hogy elutazok Békéscsabára...:)

Az érdekelne, hogy mennyibe kerülne az autó teljes átvizsgálása, összes olaj és szűrők, vezérműszíj cseréje.

Az autóval igazán csak egy gond van, bal előlről kopogó hang rosszabb utakon, érdekes módon kipróbáláskor ez nem jelentkezett...

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó