2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


spliffmuffin | 2014-08-01 11:51 mazda-auto.hu részére

Most imádom az autóm. Teljesen megváltozott az összes fordulatszám tartományban, hidegen is. Nem hittem volna, hogy 10 szerelő közül egy sem tudja ennek miértjét.. Nem hiszem el, hogy miattuk alakul ki egy "rossz" kép a vevőnek. Az ember felnéz az internetre és jobbnál jobb ötletekkel találkozik, szóval ezentúl amit én megtudok csinálni (vagy legalábbis úgy gondolom) azt nem fogom másra bízni, mert most igen csak megrendült a bizalmam a pécsi szerelőseregben.. Szóval köszönöm mégegyszer, az a szerencse, hogy egyszer sem fizettem nekik egy fityinget sem, mert egyik sem tudta mi a baja..

mazda-auto.hu | 2014-07-30 08:12 spliffmuffin részére

 Örülünk a sikeres javításnak.

spliffmuffin | 2014-07-29 18:51 mazda-auto.hu részére

A vezérműszíjra írtam az indítást. Tegnap kivettem és megtakarítottam a légtömegmérőt egy fülpiszkálóval óvatosan, ügyelve, hogy ne tegyek kárt benne. A két drótszálat és azt a lednek látszó kis valamit is. Mindhárom "érzékelő" nagyon koszos volt, nem hiszem, hogyy bármit is tudott volna az mérni.  Az autó úgy tűnik észhez tért, veszi a fordulatot és nem dadog. Egyetlen kört mentem vele takarítás után, az alapján sokkal nyomatékosabbnak éreztem. Remélem ez volt a problémája és a közeljövőben nem fogja újra ezt csinálni. Köszönöm az eddigi segítséget, bizalommal merek ehhez a fórumhoz fordulni! :)

mazda-auto.hu | 2014-07-29 08:52 spliffmuffin részére

 Indításnál a légtömegmérő nem "játszik". Műszeres diagnosztika nélkül, csak a már említett kölcsön légtömegmérővel lehet kiszűrni az esetleges hibát. A gyújtótekercsek hibája szintén diagnosztizálható. Mindkét gyújtótekercsnél odafér 1-1 gyertyához (melyhez kábel vezet, és nem közvetlenül a tekercs van rajta) a stroboszkóp lámpa, mellyel valós időben vizsgálható a gyújtáskimaradás. 

spliffmuffin | 2014-07-28 08:23 mazda-auto.hu részére

 Az autó könnyen indul, semmit nem veszek észre rajta.

spliffmuffin | 2014-07-25 08:06 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a gyors választ. Tegnap jártam egy pécsi szervizben (Auto-Line) és nem volt műszerük a hibakódkimutatásra és igazából semmit nem tudtak mondani, amin elindulhatok. Ők a vezérműszíjra gyanakodtak, hogy félre van rakva egy foggal.. De én ezt kizárnám. A légtömegmérőt mivel lehet kimérni vagy mit kell rajta mérni egyáltalán? Körbejártam Pécset, gyakorlatilag senkinek sincs műszere, még  a Mazda szerviznek sem volt Pécsett, csak valahol Kaposváron. 3 hónapja húzódik ez az egész, de már nagyon vágynék valami megoldásra, kérem ha tudnak segítsenek valahogy. Köszönöm előre is!

mazda-auto.hu | 2014-07-24 15:23 spliffmuffin részére

 A gyújtáskimaradás diagnosztizálható, de ha az nincs, akkor a légtömegmérő az elsődleges hiba lehetőség. Igazából műszerek nélkül egyik sem állapítható meg, hacsak egy márkatárs nem ajánl fel egy légtömegmérőt egy próba erejéig.

mazda-auto.hu | 2014-07-24 15:19 szilas90 részére

 1-1 fog eltérés a főtengely és a vezérműtengely között még nem feltétlen okoz észrevehető változást a vezethetőségben, viszont az indíthatóságban igen. Először ezt kellene ellenőrizni.

spliffmuffin | 2014-07-24 14:36

Tisztelt Hölgyek/Urak,

 

Van egy 1998-as, 1.5 Benzin üzemű DOHC 16V szelepes, BJ motorkódú 323F-es Mazdám. Hidegen 3000 fordulat/perc alatt rángat és erőtlen. Bemelegedés után helyreáll ez a probléma, nem rángat, viszont kicsit fuldokolva veszi a gázadást és 2000 fordulat/perc alatt melegen is erőtlennek érzem. Kipróbáltam ugyanilyen típust és annál nem tapasztaltam ilyen problémát. Efölötti fordulaton a motor szépen és egyenletesen húz, azonban néha gondol egyet és mintha elvenném a gázról a lábam egy pillanatra megtorpan. Ez körülbelül 0.2 másodperces megtorpanás, de emelkedőn felfelé (amúgyis) elég zavaró tud lenni egy kigyorsításnál. A motortér alatt a légtömegmérő csavar fejénél egy erőteljes kopás látható, ami arra utal, hogy ezt piszkálgatták már korábban. Hogy tudom ellenőrizni, hogy mi lehet a probléma? Mit húzzak le vagy próbáljak ki? Egy szerelő szerint a két középső henger kisebb szikrát kap a kelleténél, viszont a trafókat nem tudták kimérni... Gyertyacsere volt, gyári hőérték és szám alapján egy NGK gyertyasor lett cserélve. Az előző gyertyák között igen nagy volt már a hézag, erősen kopottak voltak. Információim szerint ez is okozhatta a trafó károsodását, azonban ezt senki sem tudja bizonyítani mérésekkel és potyára nem szeretnék 2 darab trafót vásárolni, ugyanis borsos áruk van. Köszönöm a segítségüket előre is! jozic.balazs@hotmail.com

szilas90 | 2014-07-22 20:41

Sziasztok!!!  Lenne egy kérdésem!!!!

 

 

Van egy Mazda323f (bj) 2000-es évjáratú 16szelepes 90 LE-s autóm!!!! Most volt rajt vezéműszíj csere!!! A csere elött fél másodperces indítás után elindult!!! Most pedig a csere után sokszor akár 8-10 másodpercig is eltart mire elindul!!!!! Menet közben semmi probléma!!! A motor húz alapjárat megfelelő, nem rángat nincs semmi eltérő hang a motorból!!!! Mi lehet a probléma vagy esetleg ezt számítógéppel ki lehet e olvastatni!!!! Válaszát előre is köszönöm!!! Tisztelettel.: Tóth Szilárd

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó