2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-07-14 13:52 hzolierika részére

A héten nem tudok erre válaszolni. Alvázszámmal,és a kérdés megismétlésével kérek egy email-t a benko@mazda-auto.hu címre.

mazda-auto.hu | 2014-07-14 13:50 jolabacsi részére

Elképzelhető, hogy testelési pont probléma okozza a jelenségeket.

hzolierika | 2014-07-12 20:12

 Szia es sziasztok mazdasok, eloszor is mazdaautot kerdeznem. Mazda 323f bj 99 evi 1.5 benzines ,ehhez szeretnek vizlehuzot az ablakokhoz mert mar igen csak karcol ,hol es mennyiert lehet kapni,. Elore is koszonom

pusi65 | 2014-07-11 21:55 ungyi részére

 Nem állítom, hogy nincs élet a Mobil-on kívül, de azt állítom, hogy a Mobil egy kimagasló minőség! Ha meg vagy elégedve a mostani olajjal, akkor kész a válasz. Lámpabúrát keress külföldön. Például http://www.ebay.at/itm/Mazda-323-B-Blinkerglas-rechts-/141340414056?pt=DE_Autoteile&hash=item20e88b9068

Ha az Ebay keresőbe beírod "mazda 323" és a karosszéria betűjele, akkor sok érdekeset találhatsz. Osztrák bontókban is fellelni néha hasznosat. Bevallom én sok cuccot szereztem már be tényleg! fillérekért. A 10-15 EUR postaköltség jelenti mindig a "nagy bukást", de jó játék még így is. 

jolabacsi | 2014-07-11 20:55

T.Mazda

 

Van nekem egy 323f 2000 évj. bj.1.5 benzin.240000km van benne.A napokban vettem észre hogy ,néha ég az ABS lámpa ill a kézifék lámpa.Egyszere villanak ki.Reggel inditáskor égnek, utána használat közben elalszanak.De használat közben is néha néha kigyuladnak, hosszabb rövidebb idöre.A generátorom 2 éve lett fölújitva.Az aksi 4.5 éves.Csinál néha olyat is hogy nem égnek a lámpák, és fékezéskor pár másodpercre dolgozik az ABS. Valaki azt mondta hogy ha rossz lenne valamalyik jelado akkor folyamatosan égne.Megnéztem a fékfolyadékot is az is jo.Elviszem villamoságihoz,csak elöször kiváncsi volnék az önnök véleményére.Nem szeretném ha a szerelö madárnak nézne. Elöre is köszönöm a v álaszukat.

ungyi | 2014-07-11 17:55 pusi65 részére

 Helo. Köszönöm, hogy segítesz. Persze, nem gondolom, hogy nincs olajfogyasztásom, csak ahogy öregszik a gép, keresem a hozzávaló olajat. Ha jó a Q8-as formula pl. 10-40-s "alakzatban", elfogadom tőled és köszönöm is a véleményed. Azt gondolod, hogy térjek át a Mobil olajra, pl 10-40-s fokozatú olajra vagy szerinted maradhat a Q8-as formula? 10 ezernél tovább sohasem megyek olajcsere nélkül és mivel finoman használom remekül megy, nálam is jól működik a motorfék-szóval nem "tépem" a gépet. Egyedüli problémám, hogy a hátsó lámpabúra rendszerem nem tudom pótolni és sehol sem találok utánpótlást, még használtan sem. Nincs valami jó híred lámpa-űgyben? Köszönöm a segítséged!! 

pusi65 | 2014-07-01 16:33 ungyi részére

 Azt még azért elfelejtettem: ugye nem gondolod komolyan, hogy nincs olajfogyásod? Kell, hogy legyen! Baj is lenne, ha száraz maradna a hengerfal. Viszont üzemagyag jut át a gyűrűknél, és hígul, de a szint marad. Ezért tűnik olyan "jónak" hogy nem mozog a szint. :) 

pusi65 | 2014-07-01 16:28 ungyi részére

 Értem. Szóval, hmm, mivel szinte azonos autóban járunk, elmondom, hogy az én 87-es 626-omban 300 e. felett van, szinte mindig Mobil volt benne. 5-50, 5-40, 10-40. Régen sokat mentem német autópályán, akkor 5-50  használtam. Talán sznobság is volt benne :) Mindenesetre most 10-40 van az utóbbi időben. Mobil használata mellett a vezérm.tengelyen nincsen még tűvel sem akadó kopás sem. Gyűrűk tömítenek, motorfék kitűnő, olajat hasonlóan fogyaszt, 1 liter utántöltés a cserék között. Szerintem a tiéd is minimum a 10-40 et igényelheti és azzal be is éri. Szinte azonos egyszerű motorjaink vannak. Nagyon valószínűtlen, hogy eltérés legyen. Hidd el, a 10-40-el nem tudsz tévedni. 

ungyi | 2014-07-01 16:00 pusi65 részére

 Köszönöm pusi, nagyon rendes vagy! A problémám csak az, hogy nincs "hivatalos könyvem"

arról,hogy 1987-ben erre a mazdára milyen olajat írtak elő, ezért vagyok ráhagyatva az autószerelőre. Elolvastam az olajokról szóló részt, nagyon klassz. Azt az olajokról szóló cikkből kivettem,hogy  milyen kritériumokat kell/lehet figyelembe venni. Azonban egy hozzáértő szakember tudja, hogy egy 1987-es japán mazdába 230.000 km után milyen olajat kell/szabad/lehet beletenni. Eddig kétféle olaj volt benne, az utóbbi 10 évben használ az autószerelőm Q8-as formula olajat, ezt cserélem 10 ezrenként, szűrővel együtt. Úgy látom, hogy a 10/40-as Q8-as jól bevált, mert utántöltésre sincs szükségem, de lehet, hogy ennél van jobb megoldás is. Köszi!

pusi65 | 2014-07-01 12:03 ungyi részére

 Egy hasznos info segíthet eligazodni: http://www.k-v.hu/blog/Autos_tanacsok/2012/06/21/Mit_erdemes_tudni_a_motorolaj_jelolesekrol

minél kisebb az első szám és minél nagyobb a második, annál szélesebb tartományban marad kenőképes az olaj. Az autó gyári leírásához képest nem szabad "szűkebb" tűrésűt haszni. Tágabbat igen. A gyári km intervallum akkor érvényes, ha a legoptimálisabb körülmények között van beletéve az a 10-15-20 ezer km. Köztudott, hogy ez a hétköznapokban kivitelezhetetlen, ezért érdemes jóval hamarabb cserélni olajat és persze szűrőt. Van autó, aminek műszerei online vizsgálja az olajat és kiírja a korábbi csere szükségességét. Sajnos ritka az ilyen. "halandóbb" autókban saccra megy, de semmiképp sem hiba, ha korábban lesz olajcsere. Sőt! 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó