2018. Június 21. Csütörtök - Alajos

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-06-13 07:33 sajtkrem részére

 Valószínűleg tömítetlenség van a benzinszivattyú-úszó ház fedele, és a tank között.

sajtkrem | 2014-06-12 19:45 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ. Az autónk most már működik, csak a benzintanknál folyik még a benzin ha tele tankolunk, és a benzinszivattyúnál az ülés alatt is feljött az üzemanyag, még az ülés alja is elázott az üzemanyagtól. Ez mitől lehet?

mazda-auto.hu | 2014-06-10 12:54 sajtkrem részére

 Hogyne, a gyújtógyertyák állapota döntően befolyásolja a hengerekben történő égést. A benzinszag szivárgásra utalhat.

sajtkrem | 2014-06-07 08:02

 Üdv. Van egy 1994 évjáratú 323 mazda 1.6 benzines kombink és ha felmelegedett a motor elkezdett rángatni és hiába nyomtuk a gázt nem ment. Mind a négy henger működött, mégsem volt ereje az autónak. Kicseréltük a gyújtáselosztót kompletten, benzinszűrőt + szivattyút is, légtömegmérőt, hőgombát és a hiba ugyanúgy megmaradt. Aztán kicseréltük a gyertyákat is, egyszercsak elmaradt a hiba. Ennyit számítana a gyertyacsere, vagy más hiba is lehet még? Amúgy előfordul, hogy erős benzinszagot érzek. Előre is köszi a segítséget.

mazda-auto.hu | 2014-05-27 08:00 Tatis86 részére

 (A korábbi motor is szíjas, csak a két vezérműtengely között lánc van.)

Mivel ez nem ilyen, így a távolból nem fogom tudni megállapítani a zaj eredetét, szerintem videóval sem.

Tatis86 | 2014-05-26 19:35 mazda-auto.hu részére

Alváz száma: JMZBA125200622850

Motor kód: Z5797172

1489 CM3 65 KW

 

Szíjas, nem láncos.

A vezérlésben a vezérműszíj, vezető görgő, feszítő görgő lett cserélve, az alsó fogaskerék nem volt.

Lehetséges, hogy az okozza a zajt?

Hogy lehetne behatárolni a zaj forrását?

Az segítene, ha hang felvételt vagy videót csinálnék a jelenségről?

 

mazda-auto.hu | 2014-05-26 11:20 Tatis86 részére

 Alvázszám alapján tudnám biztosan beazonosítani a motort, de ha még a 2008.05 hó előtt gyártott kivitel, akkor valószínűleg a vezérműtengelyek közötti lánchoz köthető ez a hang. Lehet a feszítő, vagy lánc-lánckerék probléma.

Tatis86 | 2014-05-25 18:28

Helló,

1998-as 1.5-ös (Z5-DE) 323 S V mazdámnak, amikor bemelegszik a motor, gáz adásnál furcsa hangja van. Amolyan magas hangon "hhhrrrrrrrrrr" :) Alapjáraton minden okés, szépen ketyeg, semmi zaj gázadásnál sem. 

Kb 3 éve csinálja ezt a jelenséget.

Azt mondták, hogy jó eséllyel szíjhang lehet. 

Közel jár 180ezer km-hez, így le lett cserélve a komplett vezérlés, a hosszbordás szíjak, a vízpumpa, de a jelenség nem szünt meg. Ezután lett csak kipróbálva, hogy a h. szíjakat levéve is ugyanúgy fent áll ez a jelenség.

A hang a szíjak felöli oldalról jön, de füllel pontosan nem tudom megállapítani, hogy honnan.

A kipufogó rendszer látszólag rendben van, nem onnan jön a zaj.

Mindig csak melegen csinálja, hidegen nem!

Azt tanácsolták, hogy szokjam meg, ez ilyen... Hát szeretném, ha nem lenne ilyen, mert megúntam és szerintem ciki.

Másik ugyanilyen mazdának nincs ilyen hangja...

Tippje valakinek?!

Köszönöm,

Attila

 

 

 

ungyi | 2014-05-22 21:35 pusi65 részére

 Köszönöm az alapos segítséged!!!

 

pusi65 | 2014-05-22 21:06 ungyi részére

 Anyagár kevés, munka annál több - ha lelkiismeretes a szerelő. Teljes fékfolyadék csere+totál tisztítás. Az a helyzet, hogy egy ilyen elhanyagolt (bocsánat az őszinte jelzőért) rendszer teljes szétszedést és tisztítást igényel. A munkahengerek tele lesznek finom iszappal telített folyadékkal. Ez az elvizesedett fékfolyadék korróziós hatása miatt van. Ha minden tiszta, feltöltés, légtelenítés. A főfékhenger gumialkatrészeit is cserélném (nem nagy költség a szet ára a Bárdinál) mert nem kell akkor ismét megbontani, légteleníteni, stb. ráadásul ennyi idős autón szinte borítékolni lehet a kopott állapotot. Ha a munkahengereknél nincs szivárgás, ezek után jónak kell lennie. Ilyen korú autón komoly vizsgálat tárgya a teljes fékcső is!! Na persze utána 2 évente teljes folyadékcsere - ez a profizmus, nem a legyintés.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó