2024. Április 24. Szerda - György

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-07-24 15:23 spliffmuffin részére

 A gyújtáskimaradás diagnosztizálható, de ha az nincs, akkor a légtömegmérő az elsődleges hiba lehetőség. Igazából műszerek nélkül egyik sem állapítható meg, hacsak egy márkatárs nem ajánl fel egy légtömegmérőt egy próba erejéig.

mazda-auto.hu | 2014-07-24 15:19 szilas90 részére

 1-1 fog eltérés a főtengely és a vezérműtengely között még nem feltétlen okoz észrevehető változást a vezethetőségben, viszont az indíthatóságban igen. Először ezt kellene ellenőrizni.

spliffmuffin | 2014-07-24 14:36

Tisztelt Hölgyek/Urak,

 

Van egy 1998-as, 1.5 Benzin üzemű DOHC 16V szelepes, BJ motorkódú 323F-es Mazdám. Hidegen 3000 fordulat/perc alatt rángat és erőtlen. Bemelegedés után helyreáll ez a probléma, nem rángat, viszont kicsit fuldokolva veszi a gázadást és 2000 fordulat/perc alatt melegen is erőtlennek érzem. Kipróbáltam ugyanilyen típust és annál nem tapasztaltam ilyen problémát. Efölötti fordulaton a motor szépen és egyenletesen húz, azonban néha gondol egyet és mintha elvenném a gázról a lábam egy pillanatra megtorpan. Ez körülbelül 0.2 másodperces megtorpanás, de emelkedőn felfelé (amúgyis) elég zavaró tud lenni egy kigyorsításnál. A motortér alatt a légtömegmérő csavar fejénél egy erőteljes kopás látható, ami arra utal, hogy ezt piszkálgatták már korábban. Hogy tudom ellenőrizni, hogy mi lehet a probléma? Mit húzzak le vagy próbáljak ki? Egy szerelő szerint a két középső henger kisebb szikrát kap a kelleténél, viszont a trafókat nem tudták kimérni... Gyertyacsere volt, gyári hőérték és szám alapján egy NGK gyertyasor lett cserélve. Az előző gyertyák között igen nagy volt már a hézag, erősen kopottak voltak. Információim szerint ez is okozhatta a trafó károsodását, azonban ezt senki sem tudja bizonyítani mérésekkel és potyára nem szeretnék 2 darab trafót vásárolni, ugyanis borsos áruk van. Köszönöm a segítségüket előre is! jozic.balazs@hotmail.com

szilas90 | 2014-07-22 20:41

Sziasztok!!!  Lenne egy kérdésem!!!!

 

 

Van egy Mazda323f (bj) 2000-es évjáratú 16szelepes 90 LE-s autóm!!!! Most volt rajt vezéműszíj csere!!! A csere elött fél másodperces indítás után elindult!!! Most pedig a csere után sokszor akár 8-10 másodpercig is eltart mire elindul!!!!! Menet közben semmi probléma!!! A motor húz alapjárat megfelelő, nem rángat nincs semmi eltérő hang a motorból!!!! Mi lehet a probléma vagy esetleg ezt számítógéppel ki lehet e olvastatni!!!! Válaszát előre is köszönöm!!! Tisztelettel.: Tóth Szilárd

mazda-auto.hu | 2014-07-14 13:52 hzolierika részére

A héten nem tudok erre válaszolni. Alvázszámmal,és a kérdés megismétlésével kérek egy email-t a benko@mazda-auto.hu címre.

mazda-auto.hu | 2014-07-14 13:50 jolabacsi részére

Elképzelhető, hogy testelési pont probléma okozza a jelenségeket.

hzolierika | 2014-07-12 20:12

 Szia es sziasztok mazdasok, eloszor is mazdaautot kerdeznem. Mazda 323f bj 99 evi 1.5 benzines ,ehhez szeretnek vizlehuzot az ablakokhoz mert mar igen csak karcol ,hol es mennyiert lehet kapni,. Elore is koszonom

pusi65 | 2014-07-11 21:55 ungyi részére

 Nem állítom, hogy nincs élet a Mobil-on kívül, de azt állítom, hogy a Mobil egy kimagasló minőség! Ha meg vagy elégedve a mostani olajjal, akkor kész a válasz. Lámpabúrát keress külföldön. Például http://www.ebay.at/itm/Mazda-323-B-Blinkerglas-rechts-/141340414056?pt=DE_Autoteile&hash=item20e88b9068

Ha az Ebay keresőbe beírod "mazda 323" és a karosszéria betűjele, akkor sok érdekeset találhatsz. Osztrák bontókban is fellelni néha hasznosat. Bevallom én sok cuccot szereztem már be tényleg! fillérekért. A 10-15 EUR postaköltség jelenti mindig a "nagy bukást", de jó játék még így is. 

jolabacsi | 2014-07-11 20:55

T.Mazda

 

Van nekem egy 323f 2000 évj. bj.1.5 benzin.240000km van benne.A napokban vettem észre hogy ,néha ég az ABS lámpa ill a kézifék lámpa.Egyszere villanak ki.Reggel inditáskor égnek, utána használat közben elalszanak.De használat közben is néha néha kigyuladnak, hosszabb rövidebb idöre.A generátorom 2 éve lett fölújitva.Az aksi 4.5 éves.Csinál néha olyat is hogy nem égnek a lámpák, és fékezéskor pár másodpercre dolgozik az ABS. Valaki azt mondta hogy ha rossz lenne valamalyik jelado akkor folyamatosan égne.Megnéztem a fékfolyadékot is az is jo.Elviszem villamoságihoz,csak elöször kiváncsi volnék az önnök véleményére.Nem szeretném ha a szerelö madárnak nézne. Elöre is köszönöm a v álaszukat.

ungyi | 2014-07-11 17:55 pusi65 részére

 Helo. Köszönöm, hogy segítesz. Persze, nem gondolom, hogy nincs olajfogyasztásom, csak ahogy öregszik a gép, keresem a hozzávaló olajat. Ha jó a Q8-as formula pl. 10-40-s "alakzatban", elfogadom tőled és köszönöm is a véleményed. Azt gondolod, hogy térjek át a Mobil olajra, pl 10-40-s fokozatú olajra vagy szerinted maradhat a Q8-as formula? 10 ezernél tovább sohasem megyek olajcsere nélkül és mivel finoman használom remekül megy, nálam is jól működik a motorfék-szóval nem "tépem" a gépet. Egyedüli problémám, hogy a hátsó lámpabúra rendszerem nem tudom pótolni és sehol sem találok utánpótlást, még használtan sem. Nincs valami jó híred lámpa-űgyben? Köszönöm a segítséged!! 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó