2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


KMM | 2017-11-08 10:11 pusi65 részére

Hello,
A bowden és a kar is könnyen jár, a radiátornál is könnyen megy a határok között.
A temosztát nem lett cserélve, nem hiszem hogy rossz értékű, lehet hogy rossz? Mert az utastérbe be- és kimenő csövek melegek. Lehet ki kellene cserélni? Viszonylag olcsó próbálkozás (kb. 3.000Ft)
Érdemes lenne hűtőfolyadékot cserélni?
Átmosni lehet/érdemes a motorteret?

pusi65 | 2017-11-07 06:58 KMM részére

Üdv. Először ellenőrizd, hogy a fűtéscsap jó határok között mozog-e illetve a bowden megfelelő határok között mozgatja. Mivel nincs pollenfilter, a fűtőradiátor akár el is lehet tömődve. Na ehhez nagy bontás kell… a műszerfal mögött van.  A termosztát jó értékű? Bár a fűtést nem szabályozza, mert másik kör, de ha túl hamar nyit (állandóan átenged) akkor sohasem melegszik fel a rendszer.

KMM | 2017-11-07 05:58

Hello Mazda-Fórum,

1991-es évjáratú, 323-as, 1.3 16V, lépcsőshátú mazdáról van szó.
Az utastér fűtése nem igazán jó, vagyis nagyon gyenge. Sosem volt túl erős, de most alig fúj be meleget.
A ventilátor által fújt levegő mennyisége megfelelő, olyan mint régen.
A motortérből be- és kimenő vízcsövek melegek, tehát gondolom a temosztát nyit.
Néhány éve hengefejes lett, akkor motorhűtő lett cserélve.
Lehet el van a fűtőradiátor tömödve? Lehet ezt valahogy átmosni?
Illetve mi a tapasztalatotok?

Köszönöm.

 

 

ungyi | 2017-10-31 13:13

1987-es. 1.5-s benzines szedánom 3 napja  pengő kattanás utám

alig-alig ment, alapjárat semmi. Kiderült, hogy egy fuvókáról pttant le a “dugó”. Budapesten egy gumit húztak tá ideeiglenes jelleggel. Keresej rá gyári lezárót, mert más megoldást nem ismerek. A kérdéses fémcső-ha a jobb oldali kerék mellett állok- a szívócsonkból jön ki, kb. 2-3 cm hoszú. Bármilyen módon bedugaszolva a motor remekül működik. Szeretnék gyári újat vásárolni, Önök tudnak küldeni bármilyen módon?

Alvázszám:JMZBF126200324268

Motorszám:E5664188.

Köszönök minden segítséget v ésszerű megoldást!!

mazda-auto.hu | 2017-10-12 14:45 Juhasz89 részére

Elég a 30-as melegoldali

Juhasz89 | 2017-10-11 18:00

Tisztelt Mazda-Auto!

Olajcsere előtt állok, 323BJ, 1.6, 2001 évjáratú az autóm. 2014-óta van nálam, eddig volt benne kétszer 5W30-as Mobil-1 olaj, most 0W30-as Castrol van benne. Olajfogyasztás egyáltalán nem jelentkezett eddig. Most is 0W-s olajat szeretnék használni, annyit szeretnék kérdezni, hogy van-e értelme a 40-es meleg oldali viszkozitásúnak, vagy elég a 30-as is. 

Köszönöm szépen!

István

 

mazda-auto.hu | 2017-10-04 15:23 ksanyi22 részére

Akkor mechanikus hibát kell keresni, gázbowden ?

ksanyi22 | 2017-09-29 22:07

Sziasztok!

A következőt tapasztalom egy pár napja. 2003-as 1.4 16V 323. A 3. és 4.-ik fokoztban kb minden 10-ik alkalommal (nem tudom jobban leírni, lehet vicces így :) ) olyan, mintha egy másodpercre megállna, hogy vegyen egy nagy levegőt ~ 2500as fordulatnál, majd olyan 3500ig felbőg. (egyenletesen tartom a gázpedált, de olyan mintha elkezdeném padlóig nyomni.) Hibakódot nem olvastunk ki szerelőnél, ötlete se volt. Valaki tapasztalt ilyet, hasonlót? Üdv

pusi65 | 2017-09-20 19:03 TeJay részére

Külső féltengely csukló.

TeJay | 2017-09-20 17:28

Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy kereszteződésből való kikanyarodáskor (mindkét irányba) előlről a kerekek környékéről kattogó hangot hallok, mihelyst az autó egyenesbe fordul a kattogás megszűnik.

Ha valakinek volt már ilyen problémája légyszi segítsen.

Előre is köszi.

Üdv, TeJay

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó