2018. December 13. Csütörtök - Luca

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-05-27 08:00 Tatis86 részére

 (A korábbi motor is szíjas, csak a két vezérműtengely között lánc van.)

Mivel ez nem ilyen, így a távolból nem fogom tudni megállapítani a zaj eredetét, szerintem videóval sem.

Tatis86 | 2014-05-26 19:35 mazda-auto.hu részére

Alváz száma: JMZBA125200622850

Motor kód: Z5797172

1489 CM3 65 KW

 

Szíjas, nem láncos.

A vezérlésben a vezérműszíj, vezető görgő, feszítő görgő lett cserélve, az alsó fogaskerék nem volt.

Lehetséges, hogy az okozza a zajt?

Hogy lehetne behatárolni a zaj forrását?

Az segítene, ha hang felvételt vagy videót csinálnék a jelenségről?

 

mazda-auto.hu | 2014-05-26 11:20 Tatis86 részére

 Alvázszám alapján tudnám biztosan beazonosítani a motort, de ha még a 2008.05 hó előtt gyártott kivitel, akkor valószínűleg a vezérműtengelyek közötti lánchoz köthető ez a hang. Lehet a feszítő, vagy lánc-lánckerék probléma.

Tatis86 | 2014-05-25 18:28

Helló,

1998-as 1.5-ös (Z5-DE) 323 S V mazdámnak, amikor bemelegszik a motor, gáz adásnál furcsa hangja van. Amolyan magas hangon "hhhrrrrrrrrrr" :) Alapjáraton minden okés, szépen ketyeg, semmi zaj gázadásnál sem. 

Kb 3 éve csinálja ezt a jelenséget.

Azt mondták, hogy jó eséllyel szíjhang lehet. 

Közel jár 180ezer km-hez, így le lett cserélve a komplett vezérlés, a hosszbordás szíjak, a vízpumpa, de a jelenség nem szünt meg. Ezután lett csak kipróbálva, hogy a h. szíjakat levéve is ugyanúgy fent áll ez a jelenség.

A hang a szíjak felöli oldalról jön, de füllel pontosan nem tudom megállapítani, hogy honnan.

A kipufogó rendszer látszólag rendben van, nem onnan jön a zaj.

Mindig csak melegen csinálja, hidegen nem!

Azt tanácsolták, hogy szokjam meg, ez ilyen... Hát szeretném, ha nem lenne ilyen, mert megúntam és szerintem ciki.

Másik ugyanilyen mazdának nincs ilyen hangja...

Tippje valakinek?!

Köszönöm,

Attila

 

 

 

ungyi | 2014-05-22 21:35 pusi65 részére

 Köszönöm az alapos segítséged!!!

 

pusi65 | 2014-05-22 21:06 ungyi részére

 Anyagár kevés, munka annál több - ha lelkiismeretes a szerelő. Teljes fékfolyadék csere+totál tisztítás. Az a helyzet, hogy egy ilyen elhanyagolt (bocsánat az őszinte jelzőért) rendszer teljes szétszedést és tisztítást igényel. A munkahengerek tele lesznek finom iszappal telített folyadékkal. Ez az elvizesedett fékfolyadék korróziós hatása miatt van. Ha minden tiszta, feltöltés, légtelenítés. A főfékhenger gumialkatrészeit is cserélném (nem nagy költség a szet ára a Bárdinál) mert nem kell akkor ismét megbontani, légteleníteni, stb. ráadásul ennyi idős autón szinte borítékolni lehet a kopott állapotot. Ha a munkahengereknél nincs szivárgás, ezek után jónak kell lennie. Ilyen korú autón komoly vizsgálat tárgya a teljes fékcső is!! Na persze utána 2 évente teljes folyadékcsere - ez a profizmus, nem a legyintés.

miki60 | 2014-05-22 20:21

 

Nagyon szépen köszönöm mindkét választ, a hűtőfolyadékkal kapcsolatban.

Üdv:

Miki

ungyi | 2014-05-22 10:54 pusi65 részére

 Nagyon régen volt fékfolyadék csere, 10 éve biztosan nem, de a fékfolyadék szint rendben van, megnéztem és ma is rendesen működött a fék.. A aut.szerelőm szerint várjak még a probléma jelentkezéséig és utána lépjek. Mondjuk nem szívesen várok egy fékproblémával. Mi lehet a rosz a munkahengerben, vagy a fékfolyadék régi? Mit tegyek, hogy rendben legyen a fékrendszerem?.Köszönöm!

pusi65 | 2014-05-22 08:33 ungyi részére

 Mikor volt cserélve és rendesen légtelenítve a fékfolyadék? (2 évente teljes csere!! kell, mert bevizesedik és stb.) 

mazda-auto.hu | 2014-05-22 08:26 ungyi részére

 A fékfolyadékszintet egyszerű ellenőrizni. Inkább lehet főfékmunkahenger hiba a leírás alapján.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó