2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-03-02 13:42 ungyi részére

 Még egy szó: Vágj bele, és max. visszafordulsz, ha elakadnál. Egy hosszú és egy rövid jó x csavarhózó kell. Maga az izzó cseréje meg olyan, mint egy modellvasút izzójának bütykölése.

pusi65 | 2014-03-02 13:38 ungyi részére

 igen. 87-es. Szerintem a tiéd piros, mert láttam képet? és akkoriban nagyon hasonlóak voltak (323-626) A műszerfal meg mintha teljesen azonos lenne - persze nem az :)

ungyi | 2014-03-02 13:24 ungyi részére

 Köszönöm, rendesen elmondtad. Csak az a baj,ahogy magam ismerem, erre képtelen vagyok/ nem vagyok elég ügyes ehhez/ tehát el kell vinnem valami vill. m.szerelőhöz, de az infok értékesek, mégegyszer köszönöm a segítséget. A 626-od is 27 éves?

pusi65 | 2014-03-02 12:27 ungyi részére

 Kedves ungyi, hogy kinek mi bonyolult és egyszerű szerelés, az igen szubjektív. Kormánykapcsoló házat szedd szét, (a műszerkeret csak így jön le törés nélkül az én 99%-ban hasonló 626-osomnál is) csavard ki a műszerfali keret csavarjait, kicsit húzd ki a fészkéből, csatlakozókat óvatosan húzd le belül (szorulni fog egy ilyen youngtimer korú :)) műszeregység csavarjait csavard ki, húzd ki egy kicsit a műszert magad felé, válaszd le a km spirált (esetleg előtte a motortérben tedd szabaddá a spirált, hogy utána tudjon csúszni) meg egyebeket. Vedd ki. Röviden ennyi. Feltehetően az izzó szó szerint RIZS méretű lesz. Az ablakfűtés kapcs, vészvillogó kapcs, is ezzel működhet. Hobby és modelboltban kaphatók 12v os 1,2 w meg 1,5 w ilyen izzók 50-100 ft/db. A gond, hogy ezek hosszú bajuszkával feltekerendő módon rakhatók be, ugyanis az eredeti is így van elkészítve egy műanyag foglalattal. Ügyes leszel! Szerintem megéri bajlódni, főleg ha így a gyári izzó 2-3000 % os !  ártöbbletét kivéded. Mivel nekem az azonos korú 626 van, csak tájékoztató jellegű az írásom, de annyira hasonló a két autó, hogy szinte biztosan megegyeznek ezek az apró kütyük. A gyújtás vil. azt hiszem olyan késes nagyobbacska izzó lesz.

ungyi | 2014-03-02 10:19

Üdv a Mazdának!

 

1987-es 323-as.1.5-ös benzines mazdám műszerfalában két jelzőlámpa nem világít.A minimum benzinszintet jelölő és a gyujtáskapcsoló feletti pici vörös lámpa, ami sötétében segít a kulcsot a gyjkp-ba betenni. Kérdésem:mennyire bonyolult hozzáértő szakembernek levbenni a műszerfalat és kicserélni az égőket. 2./ Mekkora teljesítményű és milyen alakú izzók kellenek bele?

 

Köszönöm szépen! 

miki60 | 2014-02-24 20:02 mazda-auto.hu részére

 Értem.Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2014-02-24 10:06 miki60 részére

 Valójában ez az egy alkatrész van ott fent, mely kopogást okozhat.

miki60 | 2014-02-21 07:03

Köszönöm a választ.A hátsó üléstámla magasságából hallom ezt a tompa kopogó zajt ,pl.fekvőrendőr után.Még csak a csomagtér felől néztem meg a csillapító tetejét,felűről,szemre jól néz ki.Rögtön ez alatt nincs valami szilent?Vagy a lengéscsillapító szára rögtön ebbe a torony gumiba megy?

Bocs a sok kérdésért,a válaszod előre is köszönöm.

üdv, Miki

mazda-auto.hu | 2014-02-20 08:34 miki60 részére

 Igen, darabja. lengéscsillapító toronygumi, de gyakran hátul is toronycsapágynak nevezik.

miki60 | 2014-02-20 06:36

Köszönöm a választ..gondolom darabja annyi....a konkrét nevét megtudhatnám annak a szilentnek?

üdv ,Miki

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó