2024. Április 23. Kedd - Béla

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-02-07 13:53 ungyi részére

 Én első körben a műszerfal visszajelző izzóját nézném meg. :) utána haladnék a bonyolultabb szétszedés felé.

mazda-auto.hu | 2014-02-07 13:36 ungyi részére

 Ki kellene venni az úszó egységet a tankból, és ellenőrizni, hogy működik-e a kapcsoló, illetve miért nem működik.

ungyi | 2014-02-07 10:55

Üdvözletem Önöknek!

 

1987-es 1.5-ös benzines sedánom benzinszint jelzője a szintet jól mutatja, de az a lámpa a műszerfalon, ami a VÉSZJELET adja, hogy kb. 6-8 liter benzin van, az már két éve nem jelez. Mi a gond, hogyan lehet orvosolni, tudnak e új v, használt benzin szintmérőt küldeni és ez mennyibe kerül. Egyáltalán a szintmérő a hiba forrása?

kÖSZÖNÖM SZÉPEN!

mazda-auto.hu | 2014-02-05 12:09 mazda-auto.hu részére

 Ez még elvileg nem OBD csatlakozós.

mazda-auto.hu | 2014-02-05 12:09 P.sys részére

 Menetdinamikában csak akkor okoz érezhető változást, ha korábban a vezérlés helyes állásában is használva volt az autó, de ha pl. a korábbi tulajnál történt a szíjcsere, akkor nem feltétlen észrevehető. A motor működési kultúráját 1 fog eltérés még általában nem befolyásolja, egyes benzines motorok esetében.

P.sys | 2014-02-05 11:26 mazda-auto.hu részére

 Üdv!

 

 Köszi.  A vezérlés ha el van rakva, nem okoz a észrevehető változást pl . hideginditásnál, vagy a motor menetdinamikájában? OBD2 van ebben már?

 

 

mazda-auto.hu | 2014-02-05 10:37 P.sys részére

 Viszonylag nehéz egy átlag fogyasztási adat esetében megállapítani, hogy reális, vagy nem, annyi változótól függ. Egy lehetőség a sok közül, mely fogyasztás növekedést okoz (hibát viszont nem), ha pl. a vezérlést egy foggal "elrakják", így egymáshoz képest megváltozik a főtengely és a vezérműtengely helyzete. 

P.sys | 2014-02-05 07:33

 Üdv!

 
 Tudnátok segíteni?
Mazda 323F 1,5B 16V 2000 évjárat BJ alvázkod. Az a gondom, hogy 9 l eszik 100 km-en. Fele-fele arányban használom városban és országuton. Nem taposom, 100-120 km/h-val megyek. Vízhőfok télen-nyáron a pontosan a skála felénél van (90 fok), és normális időben felmelegszik.  Egyenletes az alapjárat, normálisan szépen megy a motor fordulaton is.  Normálisan indul télen is. A gumik gyári méreterük. A gyertyákat a légszürőt is  cseréltem már ez miatt. Az a baj ,hogy télen nyáron ennyi.     A MIL nem gyullad ki.   Tisztitottam a MAF senzort . Falsot nem szív, szerintem.  Ebbe még ha jól tudom nincs ODB 2 csak a motortérben egy DLC csatlakozó. Érdemes a LED-es hibakódolvasással próbálkozni, vagy mit kéne lellenőrizni?
 
Köszi

mazda-auto.hu | 2014-02-03 10:33 dobal részére

 Két gyújtótekercs van a négy gyertyához. A tekercsek darabja 50862,-Ft. Amennyiben gyakori a gyújtás kimaradás, akkor akár stroboszkóp lámpával is kiszűrhető, de ehhez esetleg hosszabb gyertyakábelt kell a próba erejéig alkalmazni, mert  egy-egy gyertyán közvetlenül van a tekercs, csak a másik kettőhöz vezet kábel, de azok is elég "passzentosak", tehát nem feltétlenül fér el a lámpa csipesze.

dobal | 2014-02-02 17:32

Üdv!

A problémám szinte megegyezik az alábbi hozzászólóéval, annyi a különbség ,hogy nálam csak a P0300 hibakód jelentkezett. Szintén néha elerőtlenedik,elmegy az alapjárat stb...

 


Tisztelt mazda-auto.hu! Van egy 2001-es 1,6-os benzines 323f-em, és egy ideje világít, néha villog a motor diagnosztika ikon a műszerfalon. Néha elerőtlenedik, illetve alacsony az alapjárat. Computerre dugva a következő hibakódokat hozza: P0300, P0420. A kérdésem az lenne, hogy melyik alkatrészt érdemes cserélni, hogy elmúljon a hiba?

 

Azt is láttam ,hogy erre az alábbi  válasz érkezett felőletek.


Az első hibakód egy, vagy akár több hengernél gyújtáskimaradásra utal. Ez elsősorban valamelyik gyúkjtótekercs hibáját feltételezi. A második kód már ennek a következménye, így a tekercseket, gyertyákat kell ellenőrizni.

A gyertyák újak,tehát marad a gyújtótekercs.

A kérdésem az lenne ,hogy milyen árban vannak a gyújtótekercsek és ,hogy lehet kiszűrni a hibásat közülük?(1.6 -os ,2001.07, BJ, 323)

A választ előre is köszönöm!



 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó