2017. December 16. Szombat - Etelka

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


fgab | 2017-01-18 09:10

Tisztelt Fórumtársak,

ha esetleg közületek valaki találkozott a lentebb leírt problémával, és sikerült kijavítania, örömmel olvasnám a tapasztalatait!

Üdv: fgab

fgab | 2017-01-15 21:43

Tisztelt Mazda-Auto,

nekem egy 1999-es 1.5-ös benzines mazda 323f -em van, az elmúlt napokban az alábbi problèma jelentkezett az autóval: 2-es sebessègi fokozatban normálkigyorsítás közben kb. 2000-es fordulaton elkezd az autó rángatni, majd 2500-3000-es furdulaton megszűnik a rángatás. Ugyanez a rángatás jelentkezik intenzív kigyorsítás közben ès emelkedőn való haladás közben is fordulatszámtól ès sebességi fokozattól függetlenül is. Kèrdèsem, hogy minek a meghibásodására utaló jelensèg ez? Várom válaszát! Köszönettel: fgab

KMM | 2017-01-09 19:26 atter részére

Hello,

A termosztát? Ha jól tudom, ennek nincs köze a fűtséhez, csak a hűtőben áramló folyadékot engedi be vagy sem, vagy rosszul tudom?
Szóval, ha jól tudom, akkor a motor vize egyből megfordul a fűtőradiátorban is, ha a fűtés csapja ki van nyitva…. Vagy nem?

Juhasz89 | 2017-01-09 11:04 poli89 részére

Rendben, juhaszp89@gmail.com  a címem, 70-932-1192 a számom, ha úgy egyszerűbb :)

poli89 | 2017-01-09 10:50 Juhasz89 részére

Persze leírom majd mi lett cserélve és hogyan lett felújítva. Amikor átveszem úgy is átbeszéljük a szerelővel, akkor többet fogok tudni én is. A prioritás a részemről a precíz munka és az amit kell cseréljünk hozzáállás volt, elvégre nyárra szeretném kifogástalan állapotra megcsináltatni a kocsit. (A csövekkel kapcsolatban sejtettem ez a helyzet, én is erre jutottam….) Az elején azt beszéltük hogy csinál minden munkafázisról képeket, nem tudom ebből lesz e valami mert az év vége elég sűrű lett, de ha mégis akkor küldök képet is szívesen.

Juhasz89 | 2017-01-09 09:20 poli89 részére

Szia!

Remélem megoldódik a problémád. Le tudnád esetleg részletesen írni majd, hogy hogyan történt a felújítás, vagy miket cseréltek és hogy nagyjából mennyibe került? Pl. a váltót hogyan újították fel? Köszi előre is.

A csövekkel kapcsolatban én is keresgéltem már csak kíváncsiságból, az enyémek egész jó állapotban vannak, eredménytelenül, utángyártott nem nagyon van, szervíz biztos tud újonnan, a bontott meg vagy bejön, vagy nem.

poli89 | 2017-01-09 08:41 Juhasz89 részére

Üdv!

Köszi, innen is ezt a választ kaptam, de még mielőtt írtatok találtam a környéken egy szerelőt aki elvállalta a dolgot. Sajnos sok helyről kaptam azt a választ hogy a legjobb ha megszokom, nem lehet ezzel mit csinálni (vagy csak nagyon drágán), hát ebbe ugye nem annyira nyugodtam bele. Mint kiderült a rudazattal, és egyéb dolgokkal is komoly gondok voltak ezen már tényleg nem segítettet volna semmi. Előtte meglehetősen kókler munkát végeztek a kocsin, most próbálom helyre hozni a dolgokat.Lényeg hogy a kuplung és a váltó is fel lett újítva, (meg akkor már a komplett fútómű, fékek stb.). A héten kapom vissza a kocsit, meglátjuk mit hoztak össze.Jut eszembe nem tudnál (vagy bárki) olyan helyet ahol egy ilyen korú kocsihoz lehetne a motortérben található gumicsöveket beszerezni? (vákuumcső, hűtővízcső stb?) Vagy maradt a bontott megoldás? Sajnos ezeknek a beszerzésénél falakba ütköztem, hátha valaki már rutinosabb ebben. :) 

poli89 | 2017-01-09 08:18 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm a segítséget!

atter | 2017-01-08 13:51 KMM részére

Szia , valószínű termosztát vagy rosszabb esetben a fűtőradiátor el van dugulva , a tűzfalon a radiátorra menő két vízcsőnek melegnek kell lennie, ha csak az egyik meleg akkor a radiátor el van dugulva

pusi65 | 2017-01-08 13:41 KMM részére

Szerintem a termosztát hibás. Nem zár-nyit megfelelő hőfoknál.

Ha ilyen hidegben hamar belangyosodik a hűtő, akkor szinte biztos, hogy csere. 2-3 ezer ft.

https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/mazda/323-s-iv-bg/3697/termosztát/1.html

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó