Mazda5

2017. Október 21. Szombat - Orsolya

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu2 | 2017-10-19 13:30 ZumZumLaci (2017-10-17 12:37 ) részére Válasz erre

Egy métert sem szabadna így menni az autóval, mert károsodni fog a motor.
Nincs megfelelő olajnyomás, de miután ez DPF-es autó, és szaporodni kellene az olajnak nem fogyni, az is lehet, hogy a benne lévő olaj jó része már gázolaj.
Befecskendező alátéteket megnézte a szerelő, esetleg cserélte azokat?

ZumZumLaci | 2017-10-17 12:37 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő!
Mazda 5 2,0 2007-es évjárat. Diesel. Éles kanyarokban fel villan az olaj nyomás visszajelző lámpa. Az olaj cserém még odébb lenne 3000 km-rel, hígabb de még a nívópálca feléig sem ér. Mi lehet a probléma? Most volt vezérléscsere, hosszbordás szíj csere, vízpumpa csere. Olaj csere is volt . ???? Mi lehet ??
Köszönettel
Vukovics László

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:17 Allga (2017-09-14 20:50 ) részére Válasz erre

Reális a kilométer.

Allga | 2017-09-14 20:50 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
A következő alvázszámú autót szertném megvásárolni és szeretném véleményét kérni, hogy reális e a 218600 km futás. JMZCR19F260122528
Válaszát Köszönöm.

tomi27 | 2017-04-08 17:54 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő! Mazda 5 tipusú kocsit szeretnék vásárolni.
Az eladó a megadta az alvázszámot. Amennyiben lehetséges kérem küldjék el az autó előéletét.
Az alvázszám: JMZCR19T680202414
Válaszukat előre is köszönöm!
üdvözlettel:tomi27
e-mail:zsebedics@gmail.com

ebrosius | 2017-04-06 15:53 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Szeretnék érdeklődni, hogy alvázszám alapján meg tudják-e mondani az autó gyári felszereltségét?

Alvázszám: JMZCWA9G600100552

Köszönettel: Dános Ottó

Totyapapa | 2017-03-28 11:30 Válasz erre

Kedves fórumozók!
Nemrégiben vettünk egy Mazda 5 2.0l dízel autót. Az a gondom, hogy ebben a típusban a hűtő betöltő nyílása magasabban van, mint a tágulási tartály azon része, ahol a hűtőbe tudna befolyni a folyadék. Gondolom, így Ti is közvetlenül a hűtőbe öntitek a folyadékot. Viszont ha tele töltöm a hűtőt, az autó használatát követően a rendszerből visszaáramlik kis mennyiségű folyadék a tágulási tartályba. Ezt követő ellenőrzéskor a hűtőből pedig hiányzik pár dl hűtőfolyadék, ami persze a tágulási tartályból nem folyik vissza... Ez hibajelenség lehet?
Remélem érthetően írtam le, köszönöm a válaszokat!

Totyapapa | 2017-03-28 11:11 Válasz erre

Titsztelt Mazda Autó!
Szeretnék Önöktől vásárolni egy magyar nyelvű kezelési kézikönyvet Mazda 5 típusú autómhoz.
Az autó alvázszáma: JMZCR19R600361899
Remélem, tudnak ebben segíteni!
Előre is köszönöm!

Totyapapa | 2017-03-28 10:54 albertkeramia (2016-10-04 14:49 ) részére Válasz erre

Üdv!
Nálam ugyanez a probléma jelentkezett. Az EGR szelepet kellett megtisztítani. A szerelő azt mondta az ESP lámpa kijelzésének is ehhez a hibához volt köze.
Remélem segítettem...

Böszme | 2017-03-18 18:19 Válasz erre

Üdvözlöm a fórumozókat, segítőket.Van egy Mazda 5 autóm, imádom de,ha bele ülök akkor hallok előről egy kopogó műanyag hangot.Már kétszer megnézték és nem találják a hibát.Az elejében minden rendben van. Tud valaki segíteni?

mazda-auto.hu2 | 2017-02-06 13:18 Cseppmen68 (2017-02-03 17:32 ) részére Válasz erre

A Magyarországon forgalomba helyezett autókon nem volt tartozék.

Cseppmen68 | 2017-02-03 17:32 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó.
Érdeklődnék,hogy hol lehet kikapcsolni az utas oldali légzsákot?
Mert azt érzékel,hogy kivan kapcsolva
1+2 villanással.
Alvázszámom JMZCR19R680220358
Válaszát Köszönöm.

Cseppmen68 | 2017-01-30 11:47 mazda-auto.hu2 (2017-01-26 12:13 ) részére Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó.
Alvázszámom JMZCR19R/(§""§358

mazda-auto.hu2 | 2017-01-26 12:13 Cseppmen68 (2017-01-26 11:44 ) részére Válasz erre

Kérnénk egy alvázszámot, és ha van még hozzá kezelési könyv, akkor 3.200.-Ft+ÁFA+ postaköltségért tudjuk küldeni.

Cseppmen68 | 2017-01-26 11:44 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó.
Hol lehet magyar nyelvű könyvet beszerezni vagy magyar nyelvű weboldalt találni ahol megvannak a leírások hozzá?
A légzsák lámpa 1 majd 2 villanása mit jelez?
Esetleg a csatlakozókat hol találom?
2007 évjárat és 105 kw.
Köszönöm előrre-is.

HSzabolcs | 2016-11-23 10:27 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Egy Mazda 5 megvásárlása előtt szeretnék tájékozódni, ezért kérném, hogy a JMZCR19T660134986 alvázszámú Mazda 5 elektronikus szervizkönyvét küldjék meg az E-mail címemre: halmos.szabolcs@enviplus.hu

Előre is köszönettel:
Halmos Szabolcs

mazda-auto.hu2 | 2016-11-11 13:29 vwtamas (2016-11-11 13:05 ) részére Válasz erre

Kérnénk egy forgalmi és lakcímkártya másolatot a garai@mazda-auto.hu címre, és elküldjük.

vwtamas | 2016-11-11 13:05 Válasz erre

Szép napot!

Nemrég vettem egy 2011-es dízel 1.6-os Mazda 5 autót, és érdekelne az előélete emailben elküldve.
Alvázsz.:JMZCWA9Y600109115

vwtamas | 2016-11-11 13:05 Válasz erre

Szép napot!

Nemrég vettem egy 2011-es dízel 1.6-os Mazda 5 autót, és érdekelne az előélete emailben elküldve.
Alvázsz.:JMZCWA9Y600109115

albertkeramia | 2016-10-04 14:49 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Mazda 5 (2.0 diesel, 143Le, 2008) autóm műszerfalán világít a motorhiba és az ESP visszajelző lámpa. Egyszerre gyulladtak fel, amiből arra következtetek összefüggés van köztük. Milyen hibára utalhat a kettő együttes visszajelzése? Hideg indításnál kezdődött a probléma ( 1 km után kigyulladtak a lámpák), de miután bemelegedett az autó (leállítás- újraindítás után), normálisan működött. Km óra állása: 150ezer km
Köszönettel:
Albert Attila

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó