Mazda5

2017. Október 20. Péntek - Vendel

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

oldlipi | 2015-07-22 14:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szervíz!

Az alábbi alvázszámú - nem régen "honosított" - Mazda 5-ösömről szeretnék információt kérni (utolsó bejegyzett km óra állás, volt e rendszeresen szervizelve):
JMZCR198260123686

Volna egy plusz kérdésem is; az a probléma az autóval, hogy 10-ből kb. 2-3 indításkor a gázpedál "felakad" az első sebességváltásig csak erős nyomásra "billen" át az alaphelyzetből. Menet közben sosem csinálja, csak közvetlenül indítás után és nem tudom mihez "kötni" a dolgot, véletlenszerűnek tűnik a hibajelenség. Mi lehet a baj?

Előre is köszönöm!
Üdv.
L. István

VIP | 2015-07-19 18:33 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Mazda 5 (2.0D, 143 LE, 2006-os) az alábbi hibajelenséget produkálta: Indulást követően, kb. 15 km megtétele után villog a DPF lámpa, majd egy kis út után a menetstabilitás lámpa és a motordiagnosztikai lámpa is világít, teljesítmény jelentősen lecsökkent. Az előző, szerviz általi regenerálás után 15.000.km lett megtéve, azóta szervizben nem volt.
Motordiagnosztikán még nem volt. Mi lehet a probléma? Válaszát előre is köszönöm.

Dawydh | 2015-07-10 03:15 Válasz erre

Tisztelt Szakértő! Most vettem egy 1.8 Txet ami 10 éves. Távirányítos ajtónyitasra a hatsó tolóajtók nem mindig reagálnak. Jellemzően az elsőpróbálkozásra nem ugrik át a zár, de többedik ismétlés után kibe kapcsolható. Elég zavaró mert nem tudom mikor zár/nyit helyesen. Mi lehet a hiba? Kb mennyi lehet a javítás? Nagyon köszönöm!

Ricsi70 | 2015-06-23 20:35 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szervíz!
Az alábbi alvázszámú - nem oly régen vásárolt - Mazda 5-ösömről szeretnék - lehetőleg minél több - információt kérni:
JMZCR198260102163
Előre is köszönöm!
Üdv.
Takács Richárd

ondebeach | 2015-05-12 15:52 mazda-auto.hu (2015-05-12 14:33 ) részére Válasz erre

Köszönöm és lehet tudni akkor miért volt?

spityu1 | 2015-05-12 14:35 ondebeach (2015-05-12 13:37 ) részére Válasz erre

Üdvözlet!
Ezt a tünetet produkálja az én Mazda 5 is!
Az enyém néha alapjáraton csinálja és nem mindig csak idönként! 150000 van most benne én a kettöstömegü lendkerékre gyanakodom!
Lehet ez is!?

mazda-auto.hu | 2015-05-12 14:33 ondebeach (2015-05-12 13:37 ) részére Válasz erre

2012.11 hóban 137000 km volt az autóban. A motortartó bak hibája meleg motornál is jelentkezik. Persze sok minden okozhat kiegyensúlyozatlan működést, ezért így a távolból nehéz konkrét választ adni.

ondebeach | 2015-05-12 13:37 ondebeach (2015-05-11 12:59 ) részére Válasz erre

Kedves szerviz itt a jó alvsz:JMZCR19R660131071 a rázást inkább ha üzem meleg akkor is lehet motortartó?

ondebeach | 2015-05-11 12:59 mazda-auto.hu (2015-05-11 11:36 ) részére Válasz erre

jaj igen JMZCR19R660131071

mazda-auto.hu | 2015-05-11 11:36 ondebeach (2015-05-09 15:28 ) részére Válasz erre

Nem jó az alvázszám. Akár egy hibás motortartó bak is okozhatja a remegést.

ondebeach | 2015-05-09 15:28 Válasz erre

Kedves mazda-autó vásárooltunk egy mazda 5 -öst és infot szeretnék alv:JMZCR19R660130171 plusz alapjáraton beráz,mik lehetnek a problémák? A finomhangolás lefutott rajta. Előre is köszönöm! 165000 km

szepkisg | 2015-04-22 19:27 Válasz erre

Tisztelt szakértő!
Vettünk egy mazda 5 autot 7 üléses. És nem gondoltuk,hogy ilyen nehezen jövünk rá,de a hátsó 2 ülést azt hogy kell lehajtani a csomagtérben?
Köszönöm előre is a választ!

anubis | 2014-10-15 13:01 Válasz erre

már mint a motor típusa érdekel. egyébként 1.8 benzines a gép..

anubis | 2014-10-15 12:57 Válasz erre

Mazda 5 tx 2005ös, mekkora a hasmagassága? és milyen motor van benne?
nem találok rá sehol választ.
köszönöm

mazda-auto.hu | 2014-08-14 11:29 Fabisz (2014-08-13 20:55 ) részére Válasz erre

Lehet izzó, de vezeték is.

Fabisz | 2014-08-13 20:55 Válasz erre

Mazda 5. Hátsó jobb bal oldali féklámpa üzemel. A középső szélvédőbeli nem. Motortér 22 es biztosíték elméletileg jó. Burkolatot megbontottam. Abbahagytam. Égő lenne? Szakszervíz?

Fabisz | 2014-08-13 20:54 Válasz erre

Mazda 5. Hátsó jobb bal oldali féklámpa üzemel. A középső szélvédőbeli nem. Motortér 22 es biztosíték elméletileg jó. Burkolatot megbontottam. Abbahagytam. Égő lenne? Szakszervíz?

advokat | 2014-03-10 10:19 Válasz erre

T. Cím!

Az alábbi alvázszámú Mazda 5 autóról szeretnék infót kérni ha lehetséges.

JMZCR19R660111479

Előre is köszönöm a tájékoztatást.

pajcs | 2014-02-14 23:13 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő!
Nemrég cseréltük le szeretett corollánkat egy Mazda 5-re, mert a kinőttük. Japán autót szerettem volna,ehhez képest csalodás volt mikor megtudtam, hogy egy francia motor (1.6 dizel)mozgatja, persze az én hibám hogy ennek nem jártam a vásárlást megelőzően utána. Egyébként ez egy 2011-03 havi autó, 2016-ig kiterjesztett garanciás, és korábban Békéscsabán volt szervizelve (utolsó: 2013.09.-55000km). Ma elvittem a legközelebbi márkaszervizbe állapotfelmérésre, elvileg minden a legnagyobb rendben, de sok kérdésemre nem kaptam választ, illetve nem egyértelműt, ezért fordulok önökhöz!
1. DPF szűrő: számítógép nem tudta kiolvasni a jelenlegi állapotát, ezt meglehetősen furcsálltam. Sokat használjuk városban, ezért aggódom miatta. Az egyik szervizes azt mondta,hogy 2 hetente 2500-as fordulaton pörgessem meg 30 km-en keresztül 3-4-es fokozatban, ezt meglehetősen sokkaltam, a másik úr 3-4 km mondott ugyanerre. Mi az igazság, kell ezzel egyáltalán foglalkozni, vagy csak ha világít a jelzés?
2. DPF szűrő: Azt mondta szervízes, hogy ezt a szűrőt, mivel már nem folyadékos, cserélni kell 120km-enként, ára 300eFt. Ezen végképp dobtam egy hátast, ez valóban így van?
3. A fogyasztás a gyári adattól elég messze van városban 7.5, országúton 5.7, várható ennél jobb fogyasztás, vagy ez a normális?
4. Utólag beépíthető-e az utas oldali légzsák kikapcsolása, ha igen mennyiért?
5. Az egyik kulcsom távirányítós a másik sima, de mindkettő indítja az autót. Ez így rendben van? Korábbi autónkhoz két távirányítós kulcs volt.
Előre is köszönöm válaszuk, üdvözlettel: Spaits Tamás

mazda-auto.hu | 2014-01-10 08:11 szmo (2014-01-09 22:16 ) részére Válasz erre

Nagyon sok minden lehet, de elsősorban befecskendezési hibára gondolok, vagy hengertömítetlenségre (kompresszió vesztés). Mindkettő nagyfokú égési hatásfok csökkenést okoz, így hamar eltömődik a koromszűrő. Először ezeket a lehetőségeket vizsgálnánk.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó