Mazda5

2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

imitrikes | 2016-04-21 18:09 imitrikes (2016-04-19 20:05 ) részére Válasz erre

Tisztelt Szerviz!

Ülésmagasságállító mechanikája nem működik megfelelően.
Nem kacsol szét, és ha felhúzom emel, ha letolom visszaengedi az előző méretre.
Ebben az egy magasságtartományban játszik folyamatosan. Javítás mikéntjéhez kis segítséget szeretnék kérni akár robbantott rajz lehetőséggel.
Köszönettel: Paál Imre
imitrike@freemail.hu

imitrikes | 2016-04-19 20:05 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Egy Mazda 5 előéletéről szeretnék megtudni adatokat.
Alvázszám: JMZCR198260117967
Köszönettel.

petrob | 2016-02-22 11:50 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Egy Mazda 5 típusú személygépjárművet vásároltam, amely Némtországból lett behozva. Szeretnék érdeklődni a gépjármű előéletéről.
Alvázszám: JMZCR19R670168417
Jelenleg a gépjárműben 251.980 Km van

Válaszukat előre is köszönöm:
Petró Balázs

rolisa | 2016-02-08 08:58 Válasz erre

Hasonló problémám van, mint Petet79-nek (2007-es Mazda 5 kocsim van. A kiegészítő fűtés gyakran olyan erős füstöt nyom ki mintha kigyulladt volna az autó alja. Ez normális jelenség így? Ha igen, akkor lehet-e ezt kiiktatni, átalakítani?)
Milyen megoldást javasolnak?
Előre is köszönöm válaszukat!
Üdv.: rolisa

rbaggio | 2016-01-24 10:39 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó! Mazda 5 2008-as évjárat(asz: JMZCR19R680312624) kuplung+kettőstömegű csere ára érdekelne Önöknél mennyibe kerül munkadíjjal együtt? Köszönöm.

Thassosfun | 2016-01-13 07:50 Válasz erre

Köszönöm szépen, az információt!
Legalább tudom, hányadán állok...
Elvileg 173000Km-rel vettem az autót, de ami érdekes, hogy aa Osztrák Mazda szakszervízben 2012-ben 194000 Km-rel regisztrálták!

Köszönöm az utánajárást!

Thassosfun | 2016-01-12 16:22 Válasz erre

Elküldtem a igényelt iratok másolatát, Várom válaszát!

Nicolas72 | 2016-01-12 11:30 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Érdeklődni szeretnék, hogy az új kasznis (2011-es) Mazda5 benzines 1800 cm3. lehet -e utólagosan turbót tetetni bele, amennyiben nem turbós eredetileg.
Továbbá, riasztót, és tükörfűtést?
Amennyiben ezek utólagosan is kérhetőek, úgy milyen árkategóriában gondolkodjak? Köszönettel a válaszát előre is.

Thassosfun | 2016-01-12 07:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!Vásároltam egy Mazda 5-ös Dízel gépjárművet, és érdeklődni szeretnék az előéletéről!

Az autót Ausztriából hozták be!

alvázszám: jmzcr19t670166720

motorszám: RF

Előre is köszönöm!

Az E-mail címem: hantaboy85@freemail.hu

Thassosfun | 2016-01-12 07:31 soostamas3 (2016-01-11 21:04 ) részére Válasz erre

Az E-mail címem: hantaboy85@freemail.hu
Előre is köszönöm!

soostamas3 | 2016-01-11 21:04 Thassosfun (2016-01-11 15:38 ) részére Válasz erre

Thassosfun!
Sajnos nem adnak információt a kocsiról. Ha gondolod írj egy e-mail címet.

Thassosfun | 2016-01-11 15:38 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!Vásároltam egy Mazda 5-ös Dízel gépjárművet, és érdeklődni szeretnék az előéletéről!

Az autót Ausztriából hozták be!

alvázszám: jmzcr19t670166720

motorszám: RF

Előre is köszönöm!

Peter79 | 2016-01-01 13:54 Válasz erre

2007-es Mazda 5 kocsim van. A kiegészítő fűtés gyakran olyan erős füstöt nyom ki mintha kigyulladt volna az autó alja. Ez normális jelenség így? Ha igen, akkor lehet-e ezt kiiktatni, átalakítani?
Előre is köszönöm

illiboy | 2015-12-28 12:37 soostamas3 (2015-12-21 21:03 ) részére Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 2008-as Mazda5-nél utólagosan át lehet-e alakítani a tolóajtót motorossá?
Válaszukat előre is köszönöm.

soostamas3 | 2015-12-21 21:03 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő. Mazda 5 tipusú kocsit szeretnék vásárolni. Az eladó a megadta az alvázszámot. Ha mód van rá, kérném, hogy küldjék el az autó előéletét.
Az alvázszám: JMZCR19R670181498

Ezer köszönettel: soostamas3
E-mail:soostamas3@gmail.com

soostamas3 | 2015-12-21 21:03 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő. Mazda 5 tipusú kocsit szeretnék vásárolni. Az eladó a megadta az alvázszámot. Ha mód van rá, kérném, hogy küldjék el az autó előéletét.
Az alvázszám: JMZCR19R670181498

Ezer köszönettel: soostamas3
E-mail:soostamas3@gmail.com

Gabesz011 | 2015-11-29 15:57 Válasz erre

T. Szakértő. Mazda 5öt szeretnék vásárolni. Az eladó a rendelkezésemre bocsátotta az alvázszámot. Ha mód van rá, kérném, hogy küldjék el az autó előéletét. Nagyon hálás lennék.
Az alvázszám: JMZCR19R680304753.

Köszönettel: Gabesz011

e-mail: benkegabesz011@gmail.com

Gabesz011 | 2015-11-29 15:54 Válasz erre

T. Szakértő. Mazda 5öt szeretnék vásárolni. Az eladó a rendelkezésemre bocsátotta az alvázszámot. Ha mód van rá, kérném, hogy küldjék el az autó előéletét. Nagyon hálás lennék.
Az alvázszám: JMZCR19R680304753.

Köszönettel: Gabesz011

vizvago | 2015-11-22 12:37 Válasz erre

Tisztelt Szervíz!
Minap vásároltam Mazda 5 gt változat! Kezelési kézikönyvet hol találok hozzá? (Magyar)
Alap, tempomatot nem sikerült bekapcsolnom! :) Na meg sok kütyü! :) JMZCR19R680220163
Előre is köszönöm a válaszukat!

csukag | 2015-11-07 16:59 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Nemrégiben vásároltam egy 2.0 D mazda 5 -t amin már olaj+szűrők vezérműszíjj+ hoszborbás cserén túl is vagyok :) ,de viszont olyan problémám jött elő hogy főleg városi araszolásnál a fékem nem úgy fog mint ahogy kellene, bekeményedik és olyan mintha hiába is nyomnám nehezen lassít. Ez a jelenség csak alacsony fordulatszámon jön elő ,ráadásul nem mindíg. A vákumcsövem épnek néz ki .Köszönöm előre is a választ .

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó