Mazda5

2017. December 16. Szombat - Etelka

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

karina | 2015-07-29 18:09 Válasz erre

És ha elviszem egy állapot felmérésre akkor meg tudhatom?? Természetesen egy mazda szervizbe.Önöknél menyibe kerül egy állapot felmérés??És mit tartalmaz?

mazda-auto.hu | 2015-07-29 15:52 karina (2015-07-28 18:47 ) részére Válasz erre

Csak az autó tulajdonosának adhatunk ki további információt.

karina | 2015-07-28 18:47 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Köszönöm a gyors választ.További kérdésem.Vezérműszíj volt-e cserélve az autón.
Illetve koromszűrő. Üdvözlettel:Karesz.

mazda-auto.hu | 2015-07-28 14:44 karina (2015-07-27 18:33 ) részére Válasz erre

Az utolsó rögzített szerviz km. 150934 km, 2014.06.24. Hollandia

karina | 2015-07-27 18:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Remélem hamarosan Mazda 5 tulajdonos leszek én is. Szeretnék kérni tisztelettel egy előéletet az alábbi alvázszámra!
JMZCWA9Y600109333

email: s_k@freemail.hu
köszönettel:
Karesz.
Ui: Elméletileg németországbol hozták be az autot.

mazda-auto.hu | 2015-07-27 08:03 gjszabo (2015-07-25 14:06 ) részére Válasz erre

Általában elsődleges lehetőségként a befecskendező alátétek tömítetlensége merülhet fel, ezután a turbófeltöltő, és csak utána a hengerek.

gjszabo | 2015-07-25 14:06 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

A következő kérdésem lenne -egy 2006-os Mazda 5 2.0 CD 110 le gépkocsival rendelkezem-, hogy az autó csipegeti a motorolajat kb 0,6-.0,8 l/1000 km a kérdés az lenne, ez az érték meddig mehet el illetve, hol kellene keresni a problémát (szelepszár szimering, turbó, dugattyú gyűrű?). Az autót használtan vásároltam a leírtak az utolsó 26 000 km tapasztalatai, jelenleg 134000 km van az autóban.

Válaszát előre is köszönöm.

gjszabo

oldlipi | 2015-07-23 15:59 mazda-auto.hu (2015-07-23 12:53 ) részére Válasz erre

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2015-07-23 12:53 oldlipi (2015-07-22 14:33 ) részére Válasz erre

Az utolsó bejegyzett szerviz 2008.10.02., 77563 km.
Valószínűleg a fojtószelep házat (pillangószelep) kell kitakarítani, a hiba megszüntetéséhez.

mazda-auto.hu | 2015-07-23 12:49 VIP (2015-07-19 18:33 ) részére Válasz erre

Legegyszerűbb esetben nem "nullázták" az olajcsere elvégzését az autó vezérlő egységében, illetve a megkezdett DPF szűrő regenerációk száma meghaladta a két olajcsere "nullázás" közötti maximum darabszámot.

oldlipi | 2015-07-22 14:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szervíz!

Az alábbi alvázszámú - nem régen "honosított" - Mazda 5-ösömről szeretnék információt kérni (utolsó bejegyzett km óra állás, volt e rendszeresen szervizelve):
JMZCR198260123686

Volna egy plusz kérdésem is; az a probléma az autóval, hogy 10-ből kb. 2-3 indításkor a gázpedál "felakad" az első sebességváltásig csak erős nyomásra "billen" át az alaphelyzetből. Menet közben sosem csinálja, csak közvetlenül indítás után és nem tudom mihez "kötni" a dolgot, véletlenszerűnek tűnik a hibajelenség. Mi lehet a baj?

Előre is köszönöm!
Üdv.
L. István

VIP | 2015-07-19 18:33 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Mazda 5 (2.0D, 143 LE, 2006-os) az alábbi hibajelenséget produkálta: Indulást követően, kb. 15 km megtétele után villog a DPF lámpa, majd egy kis út után a menetstabilitás lámpa és a motordiagnosztikai lámpa is világít, teljesítmény jelentősen lecsökkent. Az előző, szerviz általi regenerálás után 15.000.km lett megtéve, azóta szervizben nem volt.
Motordiagnosztikán még nem volt. Mi lehet a probléma? Válaszát előre is köszönöm.

Dawydh | 2015-07-10 03:15 Válasz erre

Tisztelt Szakértő! Most vettem egy 1.8 Txet ami 10 éves. Távirányítos ajtónyitasra a hatsó tolóajtók nem mindig reagálnak. Jellemzően az elsőpróbálkozásra nem ugrik át a zár, de többedik ismétlés után kibe kapcsolható. Elég zavaró mert nem tudom mikor zár/nyit helyesen. Mi lehet a hiba? Kb mennyi lehet a javítás? Nagyon köszönöm!

Ricsi70 | 2015-06-23 20:35 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szervíz!
Az alábbi alvázszámú - nem oly régen vásárolt - Mazda 5-ösömről szeretnék - lehetőleg minél több - információt kérni:
JMZCR198260102163
Előre is köszönöm!
Üdv.
Takács Richárd

ondebeach | 2015-05-12 15:52 mazda-auto.hu (2015-05-12 14:33 ) részére Válasz erre

Köszönöm és lehet tudni akkor miért volt?

spityu1 | 2015-05-12 14:35 ondebeach (2015-05-12 13:37 ) részére Válasz erre

Üdvözlet!
Ezt a tünetet produkálja az én Mazda 5 is!
Az enyém néha alapjáraton csinálja és nem mindig csak idönként! 150000 van most benne én a kettöstömegü lendkerékre gyanakodom!
Lehet ez is!?

mazda-auto.hu | 2015-05-12 14:33 ondebeach (2015-05-12 13:37 ) részére Válasz erre

2012.11 hóban 137000 km volt az autóban. A motortartó bak hibája meleg motornál is jelentkezik. Persze sok minden okozhat kiegyensúlyozatlan működést, ezért így a távolból nehéz konkrét választ adni.

ondebeach | 2015-05-12 13:37 ondebeach (2015-05-11 12:59 ) részére Válasz erre

Kedves szerviz itt a jó alvsz:JMZCR19R660131071 a rázást inkább ha üzem meleg akkor is lehet motortartó?

ondebeach | 2015-05-11 12:59 mazda-auto.hu (2015-05-11 11:36 ) részére Válasz erre

jaj igen JMZCR19R660131071

mazda-auto.hu | 2015-05-11 11:36 ondebeach (2015-05-09 15:28 ) részére Válasz erre

Nem jó az alvázszám. Akár egy hibás motortartó bak is okozhatja a remegést.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó