Mazda5

2017. Október 21. Szombat - Orsolya

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

szmo | 2014-01-09 22:16 szmo (2014-01-09 22:12 ) részére Válasz erre

Azt elfelejtettem, hogy szoftverfrissités is volt az autón.

szmo | 2014-01-09 22:12 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Van egy Mazda 5 diesel autóm. Problémám, h alapjáraton dadog a motor, 1 és 2 sebességben 1000-2000 fordulat között dadog az autó és a fordulatszám nehezen megy fel. Korábban szakszervizben a részecskeszürőt regenerálták és az EGR szelepet tisztították. Rá két hétre a probléma ugyanaz, majd légmennyiségmérőt cseréltek mert ezt irta hibának a motordiagnosztika. Egy nap után a probléma ház és azóta villog a DPF lámpa. Mi lehet a probléma, mit csináljunk. Válaszát előreis köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-09-16 08:59 Mónika (2013-09-14 20:33 ) részére Válasz erre

Az autó jobbra húzása elsősorban futómű beállítási probléma, de a futómű beállítása előtt meg kelle keresni, mi kopog a futóműben, mert könnyen lehet, hogy olyan alkatrész kopog, mely befolyásolja a futómű geometriai adatait.
Valójában a szakadó eső egy fedett műhelyben nem lehet probléma, de a szituáció konkrét ismeretének hiányában nem akarok ítélkezni.
A gumiabroncsok nyomását nagyobb súlyterhelés, illetve nagysebességű használat esetén érdemes emelni, egyébként nem szükséges.
Piros lámpánál a fékpedált nyomva kissé süllyedhet a fékpedál, az egyébként vákuumos rásegítés miatt.
A kézifékkar a fék konstrukciójától függetlenül állítható, és nem is különösebben bonyolult munka, ha a féknyereg-fékbetét jó állapotban van.
Remélem megoldódnak a problémák!

Mónika | 2013-09-14 20:33 Válasz erre

Vásároltunk 1 hete egy Mazda 5, 7 személyes benzines 2007. kiadású csodaszép autót itt kint Németországban egy márka kereskedőtől. 1 év teljes körű garanciát ígért nekünk, amivel 1 hét után éltünk is, sajnos.... Ezek problémák merültek fel amikre az alábbi válaszokat kaptuk amit zárójelbe írok le.
- Az autó menet közben elhúz jobbra, gumi légköre a könyv szerint 2,2 , jó volt elöl hátul is ( SZERELŐ: AZ KEVÉS, EKKORA GUMIHOZ 2,8 KELL, FEL IS FÚJTA AZ ÖSSZES GUMIT , AMI A KÖNYVBE VAN NEM JÓ!!!) Jelzem a probléma maradt utána is!
-Menet közben időközös kopogás hallatszik, ami erősebb ha gödörbe megyünk,( EZT MEGNÉZVE , MIVEL SAJNOS SZAKADT AZ ESŐ, AZT MONDTA NEM TUDJA MEGNÉZNI, MENJÜNK VISSZA 3 NAP MÚLVA, DE VALÓSZÍNŰ HOGY A HÁTSÓ GUMIBAK AMI NEM JÓ ) Ilyen tényleg van hogy azért NEM TUDJA megnézni mert vizes?!?!
- Megálltunk a pirosnál mire a férjem arra lett figyelmes hogy a lábfék lassan de elkezdett felpuhulni és olyan 3-4 cm lejjebb ment, de folyamatos pumpálásra vissza keményedett, és ettől függetlenül fogott a fék, csak ez nekünk új volt mert eddig nem csinálta ezt.( SZERELŐ: EZ NORMÁLIS, SŐT HA MAX. 9 CM IG PUHULHAT FEL, MERT ELEKTRONIKUS RÁSEGÍTÉS VAGY MI VAN, DE A KÖNYVBE IS BENN VAN, NÉZZÜK MEG!)
- Kézi fékünk is fenn fog , azt is mondtuk neki hogy szeretnénk ha megnézné mert szerintünk nem jó így, húzza meg ( SZERELŐ: EZ ÍGY JÓ MERT HÁTUL IS OLYAN FÉK VAN MINT ELŐL,HÁTUL NINCS DOB, ÍGY AZ ÖSSZESZORÍTÁS-FOGÁS MIATT FOG FENN, AMI NORMÁLIS !)
Érdeklődnék hogy mi , a leírt problémáinkra megfelelő válaszokat kaptunk ill. hogy mi lehet konkrét probléma ? Mert akkor mondanánk cél irányúan neki, esetleg. Imádjuk az autót , az első is nekünk és nagyon elvagyok keseredve hogy hülyének néznek! Kérem hogy segítsen nekünk még így is ha tud! Nagyon köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-07-31 09:20 kondorj08 (2013-07-30 19:44 ) részére Válasz erre

Az autó nem indul el, ha nincs szoftver a vezérlőegységén. Tehát nem lehet törölni. A Mazda típusok óraállása diagnosztikai műszerrel nem módosítható.

kondorj08 | 2013-07-30 19:44 kondorj08 (2013-07-19 14:07 ) részére Válasz erre

A közel múltban vásároltam egy használt Mazda 5 diesel autot, és a szoftver nem volt a számítógép memóriában törölték. Ez azt is jelentheti, hogy törléskor a km óra állását is lehet változtatni?

kondorj08 | 2013-07-19 14:07 Válasz erre

T. Cím!
Egyes autófelszerelés kereskedők szerint a 2006-s gyártású mazda 5-s hátsó ajtaja műanyag. Valós információ lehet-e ez?

mazda-auto.hu | 2012-12-04 13:56 dzsozi (2012-12-03 23:25 ) részére Válasz erre

A legolcsóbb lehetőség az égő hibája, így esetleg a másik oldalival ki kellene próbálni. A másik lehetőség a vezérlő/tekercs modul a fényszóró ház alján, ez már jóval költségesebb. Persze akár érintkezési hiba is lehet az égő csatlakozójánál.

dzsozi | 2012-12-03 23:25 Válasz erre

Mazda 5 GT 2.0 d. évj 2007. a xenonlámpa felkapcsolás után vibrál és kialszik. megismételve ugyan azt produkálja.Mi a hiba hol kezdjem?? Köszi

dzsozi | 2012-12-03 23:15 Válasz erre

Van egy Mazda 5 GT 2.0 diesel autom. A xenon Lámpa felkapcsolás után néhányy másodpercel vibrál és végűl kialszik.Ha lekapcsolom és fel ugyan ezt csinálja. mit tegyek mi a hiba oka??

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó