2018. November 20. Kedd - Jolán

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


KovZoli | 2018-11-20 01:51

Tisztelt Mazda-Autó!

 

Kérdésem egy Mazda 6, 2006,  2.0, 105 kW, GG1, RF motorkódú,  diesel autóra vonatkozik. Az autó működőképesen lett leállítva, főtengelycsapágy hiba gyanúval. Motor ki, motor szét, gyanú beigazolódik, főtengely köszörültetés, új csapágysor, motor össze, motor vissza az autóba. Minden jónak tűnik, manuális olajnyomásmérő óra is beépítve, olajnyomás is megfelelő (némi inditózás után), de az autó nem akar indulni, olyan mintha nem kapna üzemanyagot. A kérdés konkrétan az lenne, hogy egy ilyen leürített, újra összeépíttett üzemanyag rendszernél, létezik valami trükk, az indításhoz, vagy esetleg a magasnyomású szivattyúnál keresendő a hiba, esetleg a porlasztók nem nyitnak ki és ha igen, hogyan győződhetnék meg róla, hogy melyik?

 

Válaszát előre is köszönöm!

 

Üdv.: Zoli

pusi65 | 2018-11-10 17:41 ZsoJan részére

Igen. Fékfolyadék csere 2 évente, általános tisztítás kb évente, teljes szétszedés és a megfelelő részek kenése kb 4-5 évente. Csodák nincsenek, csodakocsik sem. Trabanttól a Bugattiig minden autót karban kell tartani. :)

ZsoJan | 2018-11-09 19:13 pusi65 részére

Szakszerűtlen karbantartás? Egy fékmunkahengeren mit kell karban tartani? Egy pár autóm volt már, de egyiket sem kellett karban tartani. Betét csere kellett, olyankor megjárattam a nyerget/dugattyút, de ezen kívül semmi. Na mindegy. Azért köszönöm. 

Tattila82 | 2018-11-09 11:13 pusi65 részére

Persze hogy szakszerűtlen vagy nem karbantartás eredménye, csak megosztottam a történetemet a fékezés közben tapasztalt remegésről.

De nem én voltam nem karbantartó, csak nálam alakult ki a jelenség és miután végigjártam illetve utánajártam, rá kellett jönnöm, hogy Mazdáknál túl gyakori jelenség a fékek (nyergek) berohadása. Nyilván rendszeresebb fékellenőrzéssel és szétszedés/összerakás/kenegetés folyamattal nem lesz ilyen. (de egyik autómmal sem jártam még így, pedig volt egy pár)

Egyébként nagyon szeretem a kocsit :)

pusi65 | 2018-11-08 23:11 Tattila82 részére

Inkább szakszerűtlen karbantartás, illetve NEM karbantartás eredménye a jelenség és bármilyen autónál előfordul ilyen módon. :)

Tattila82 | 2018-11-08 18:44 ZsoJan részére

Hello! Nekem van egy 2006os kombim. Ugyanezt éreztem benne. Gyenge fékezéskor remegés. 

Az lett a vége hogy egyszercsak úgymaradt az autópályán egy erős fék után és jött az égett szag meg a füst. Berohadt a bal első dugattyú a nyeregben és szétégett betét, tárcsa. 

Ekkor összes tárcsa és betét meg fékcső cserélve lett folyadékkal meg a bal első nyereggel együtt. 

Ezután kb 4 hónapig jó volt, de aztán újra remegés.... 

Ekkor megkapta mind a 4 kerék a teljes fékfelújító készletet. 

Most olyan mint a teljesen új autóké. 

 

Csak azt akarom mondani mindenképpen ajánlanám a felújító készleteket minden keréknél mert ez Mazda betegség. 

Üdv 

ZsoJan | 2018-11-07 19:51

Én is hasonló cipőben járok ami a féktárcsát illeti. Pár ezer kilométert mentem szabályozott tárcsával, és remeg a kocsi fékezéskor. Talán folyamatosan fékezne az autóm, és ezáltal melegedni túl és vetemedne el a tárcsa? 

gidovalter | 2018-11-07 19:14

Szia mindenki!

Ma este volt egy kis időm, elővettem a 2003-as Mazda 6 RF5C 89KW-os kocsimnak a kényvét és a biztosíték táblázatot tanulmányoztam! Olyan érdekességbe ütköztem, h a könyv szerint a “8”as számú biztosíték az O2 érzékelő biztosítékom nincs benne! A kérdésem az következő, h ebben a modellben, itt lennie kell biztosítéknak? Van értelme beletenni a 15A-es biztosítékot?

Remélem kapok valami választ!

Üdv. Valter

 

nagyand | 2018-11-06 07:46 alk3sh részére

Nem mondanám magam negy fékezgetönek. 90%-ban autópályázok és ott is inkább ra´gurulok az elöttem lévöre de sajnos elég sürün megesik hogy 140-nél kihuzza eléd egy semmivel se foglalkozó pilóta aki még 90-el se megy, akkor bele kell taposni a fékbe.

Ezelött is mazda 6-om volt, ugyan így használtám annál nem jelentkezett vetemedés a 300 ezer km alatt se. (Aztán volt egy félrelépésem, vettem egy ford-ot, annál se volt semmi a fékekkel)  Szerintem a fékeit egy kicsit alul méretezek ennek a szérianak.

Leszeretném cserélni a féktárcsákat ezért keresek más alternatívát gyári tárcsák helyett.

 

pusi65 | 2018-11-05 16:35

Üdv! Tudja valaki a magyarázatot, hogy a GY kasznin mi a csodának van a küszöb alján az a fekete műanyag csík 8 db hatalmas patenttal feltéve, valamint 6 db. hatalmas szervizlyuk bénán ledugózva, összesen 14 db lyuk / oldal = 28 db kb 20 forintos méretű lyuk / autó? :(( Rozsdásodni mindenesetre kíváló!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó