2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


beci46 | 2015-02-17 08:32 BluElite részére

 Az előbb vettem észre, hogy az motoros bejáratásról szólt....

Íme egy autós....

 

Minden módszerre van műszakilag igazolható pro és kontra érv, az azonban biztos, hogy a kis fordulatot nagy terheléssel ( 5. fokozatban 40-nel erőltetve a motort) és a nagy fordulatot (4000 felett) kerülni kell. Én azt vallom, hogy a bejáratást úgy kell végezni, ahogy az autót normál üzemben majd használni fogjuk, tehát felvéve a forgalom ritmusát, néha megállva, gyorsítva, de nem terhelve a motort feleslegesen. Tudom, hogy vannak mindenféle hitvallások ezzel kapcsolatban (csak teliholdnál, csak nővel a jobb 1-ben stb.), de ezen állítások javarésze műszakilag nem megalapozott.

Átlagosan kell használni, nem forgatva, nem erőltetve kis fordulaton, figyelve a motorra, esetleg néha megállni 10-20 percre. Az első 50-100 km-t valami olcsóbb olajjal érdemes megtenni, mert utána ezt le kell engedni, szűrőt cserélni, hogy a gépmunka után esetlegesen bent maradó szennyeződések kiürüljenek. Utána normál (motorhoz ajánlott) olajat kell beletölteni és járatni.

Megjegyezném, hogy ha a gépmunka pontos, akkor a bejáratásnak nincs akkora jelentősége, mint a 30 évvel ezelőtti motorok esetében.

Üdvözlettel:

Autódoki

 

beci46 | 2015-02-17 08:27 BluElite részére

 Remélem ezzel a linkkel tudtam segíteni....

 

http://www.taborituning.hu/szerelesi-bejaratasi-otletek.html

 

BluElite | 2015-02-17 07:05 Lantos749 részére

Szia! Mivel még nem válaszolt senki, megpróbálom leírni, hogy csináltam anno, a régi fordomnál, amikor ugyan ebben a cipőben voltam. Amikor megvolt a hengerfej javítás és a gyűrűzés, természetesen friss, jó minőségű olaj lett a motorba töltve. A bejáratást meg a következőképpen csináltam: nagyjából úgy vezettem ahogy szoktam, nincs nagy lábam. Kb félgázzal gyorsítás, nem tettem ki teljes terhelésnek a motort. Elsőre elmentem vele egy kis országúti kocsikázásra, hogy melegedjen fel normálisan, később ugyan úgy mentem vele városban is. Ha kellett, időben visszakapcsoltam, húzatni sem húzattam üveghangig... A lakókocsi vontatást az első 1000-2000 km-en hanyagoltam. Röviden: véleményem szerint normálisan kell közlekedni. És amit még megcsináltam az, hogy az említett 2000 km után lecseréltem az olajat. Két szerelő is kérdezte hogy minek, de úgy voltam vele, hogy nem ezen spórolok. Mivel újak voltak a gyűrűk, a fene tudja, de nyugodtabb voltam hogy friss olaj került bele. Üdvözlettel: BluElite

Lantos749 | 2015-02-11 12:27

 Üdv! Az autóm motorfelújításon esett át (hengerfej, gyűrűsor.....) az előzményeket nem részletezném, mert még most is eléggé felkavaróak....

A kérdésem az lenne, hogy a bejáratós időszak meddig tart és hogyan kell végrehajtani?
- elléggé ellentmondásos infókat kaptam eddig.....

beci46 | 2015-02-09 15:07 pusi65 részére

Üdvözlöm!

Köszönöm az érdeklődést, de sajnos valamennyi felni 13 "-os.

 

pusi65 | 2015-02-08 19:27 beci46 részére

 Kedves beci46, ha 14-es a felni, akkor érdekelne. puszsolt@freemail.hu ra írj, hogy ne a fórumot terheljük a privát szöveggel. üdv.

beci46 | 2015-02-08 18:12

Üdv Mindenkinek!

 

1986-os 626 D Mazdához kilenc db. lemezfelni gumival (gumik kuka pár db. kivételével) minden elfogadható áron eladó.

 

 

V.Attila | 2015-02-08 09:28 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt mazda-auto.hu! A válaszát köszönöm szépen. A vezérlés csere későbbre tevődött mert sikerült a kinti Mazda kereskedéssel  beszélni akikhez az autót hordták, és most esettát rajta. Ha aktuális lesz jelentkezem, bár az lehet, hogy csak a jövő évben lesz. 

Gabor83 | 2015-02-07 20:06 Lantos749 részére

Lehet, hogy ezzel nem leszek népszerű, de én lebeszélnélek erről, mert bontóban baromi nehéz hozzá bármit is találni, utángyártott pedig nem mindenből van.

Pl., én egy jobb hátsó ködlámpa után már fél éve kajtatok, a gyári 90 ezer Ft-ba kerül.

 

Én inkább az első generációs 6-osok között néznék körbe, azokból lényegesen többet adtak el.

mazda-auto.hu | 2015-02-06 09:05 V.Attila részére

 2,7 liter 75w-90 (GL4 v. GL5 ) hajtóműolaj kell bele. A vezérlés csere 25146,-Ft, vezérműszíj 29839,-Ft, görgö 8795,-, görgő 9284,-, feszítő 23900,-Ft. 3-4 óra

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó