2018. November 20. Kedd - Jolán

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-12-16 21:53 BluElite részére

 Nem vagyok most teljesen képben az utolsó szériás 626-ban, de szerintem közös a tartály. Viszont a kuplung kiemelő villájánál lévő munkahengeren van a légtelenítő pöcök!! amit hasonlóan a fékhez, légteleníteni kell. Szerintem nem hogy ezt, még a féket sem gondozzák legtöbben. A "felpumpálhatóság" a hibás folyadék jele többnyire. Nem igazán örülök a hidraulikus rendszernek. A profi bowdenes - a japán ilyen! - sokkal megbízhatóbb és nem igényel karbantartást. Sajnos 25 éve már nem gyártják. Én még nagy örömömre taposok ilyet is.... :))

BluElite | 2014-12-16 21:12 pusi65 részére

 Hülye kérdés, de én azt hittem a fékfolyadék tartállyal közös. Vagy tévedek?

 

LEhet még élnek bennem a 105-ös skoda emlékei, ott így volt.....

 

Feegor2 | 2014-12-16 20:52 pusi65 részére

 sajna nem nem forrosodik föl nálama olyan sokszor a fék. de melyik tartály kell nézni?

pusi65 | 2014-12-16 19:03 Feegor2 részére

 Szerintem a kinyomó villa a csapágy peremén recseghet, nyikoroghat a kopás ill. száraz felület miatt, vagy a munkahenger nyomórúdja. Az olajad (foyadék) pedig régi és levegős lehet. Hát nem cseréled 2 évente, mint a fékeknél? :((

Feegor2 | 2014-12-16 18:25 BluElite részére

bocsi ,hogy bele pofázok én rég voltam fönt a forumon mert nemvolt baj a verdával (98-as kombi 2000 turbó dizel 90le)tljesen egyet értek veletek motorikusan szinte elnyühetettlen,350 000 km van az enyémben de szuperul indul hidegben is csak most kezdet szarakodni a kuplung pumpálnom kel ,hogy ne recsegjen lehet kevés az olaj benne de hol kell utána tölteni? a segítségeteket előre is köszönöm

BluElite | 2014-12-16 09:58 Lantos749 részére

Szerintem elvileg igen.

 

A magánvéleményem, hogy ezektől a DiTD motoroktól nem kell nagyon rettegni. Nem commonrail és társai, nincs kettőstömegű lendkerék. Ha könnyen indul, nem füstöl, jól húz úgy 1800-tól, nincs szemmel látható olajfolyás, nincs kartergáz, stabil az alapjárat, szép a hangja, akkor nagy kockázatot  nem vállalsz szerintem (motorikus tekintetben). De mondom, ez a saját tapasztalaotm/véleményem. Vannak itt a fórumon olyanok, akiknek már több hasonló szerkezet megfordult a kezében, nyilatkozzanak ők is.

 

Az én gépemben 224.000 km van, nagyon úgy tűnik hogy valós adat. A motorja olyan, hogy szó szerint semmi olajat nem fogyaszt. Jó, stabil szerkezet.

 

Inkább a karosszériától félnék...

Lantos749 | 2014-12-16 09:36 Lantos749 részére

 Ha esetleg mégis a diesel mellett döntenék - és még az adásvétel előtt elvégeztetnék egy állapotfelmérést, akkor az valós képet tudna nekem mondani a motor és turbó állapotáról, illetve arról, hogy kb. mi az amit jó ha a lehető leghamarabb kicserélek rajta?

BluElite | 2014-12-16 07:50 Lantos749 részére

 Szia!

 

Nekem DiTD van, bár 1998as (kombi, és eladó egyébként, valami egyterűben gondolkozok inkább).

Szerintem a világon semmi gond nincs a DiTD motorokkal. Az enyém 5.2-t eszik országúton, egy decivel sem többet. Városban sem vészes, de ott nem járok sokat, így nem mértem. Figyelni kell az időben elvégzendő olajcserére, mint minden autónál.

Az enyém a legnagyobb hidegben is indul izzítás nélkül, sosem füstöl, nagyobb gázadásnál sem. Amikor 3 éve megvettem, le lett benne cserélve a vezérmű szett, majd nem sokkal később egy turbócső. Motorikusan ennyit kellett ráköltenem, csak megy és megy.... Nem tudom kinek mi a véleménye, de szerintem rendkívül megbízható konstrukció. Inkább a karosszériára kell figyelni, hajlamos a korrózióra.

Az enyém nyáron volt műszaklin, kapott előre új lengéscsillapítókat, toronycsapágyat, féktárcsákat, fékbetéteket, olajat, olajszűrőt, légszűrőt, üa szűrőt. Nemrég lett olaj cserélve a sebváltóban, új bent a fagyálló, fékolaj. Szóval azok a dolgok lettek csak cserélve, amiket illik is rendszresen, + a lengéscsillapító jött be köszönhetően a kiváló magyar utaknak...

Ha érdekel esetleg, írj rám nyugodtan.

Lantos749 | 2014-12-14 15:46

 Üdv!

Szeretnék a közeljövőben (minél hamarabb) venni egy Mazda 626 -ot.

Mindenképp a széria utolsó két évéből (2001-2002) szemezgetek.

A karoszéria típusa mindegy, bár a kombi áll hozzám a legközelebb.

Egyik kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni? - 2.0 ditd avagy 1.8 esetleg 2.0 benzin?

Melyiknél meire kell odafigyelni vásárlás esetén? - szokott e probléma lenni a diesel motorokkal? - ha igen, akkor mik a gyakori hibalehetőségek?

Éves szinten olyan 10.000 - 12.000 km menne bele (60/40 városi közlekedés), ami nem indokolja a diesel motor választását, viszont a kínálat abból a nagyobb....

pusi65 | 2014-11-24 21:28 BluElite részére

 Az árwill boltban vagy modellboltban van ilyen pici izzó 50-100 forintért.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó