2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-05-21 16:35 Gabor83 részére

 Sajnos a legmodernebb eszköz is halott, ha ügyetlen kezek kezelik és a horgászdamil is jó szerszám, ha ügyesen bánnak vele. :) A hátsó kerekek rossz beállítása is "elviszi" az autót. Tényleg minden komponens OK a futóműben? A sztorid egyébként szinte mindennapos - tudom ez kevés vigasz.

Gabor83 | 2014-05-21 14:42

assza meg. Elvittem a Mazdát futóműllításra még múlt pénteken.
Ma sikerült abszolválniuk, négy szilentet + kormányösszekötőt + valami stabilizátor pálcát cseréltetek velem, valamint elszámoltak 2.5 óra munkadíjjat (a 2.000 Ft-os diagnosztikát hozzá akarták csapni az árhoz annak ellenére, hogy rá sem tudták kötni a gépre).
Nem mentek vele próbakört, de még egy gyújtást sem kapcsoltak rajta.
Az autó ugyanúgy elhúz jobb oldalra, amit a fönők a "kormányszerkezet" kopásával, a beosztott a gumi egyenlőtlen kopásával magyarázz (ami állítolag a szétesett szilent miatt volt).


Kigurultam, akkor tünt fel, hogy az ABS és az ESP hibajelző is elkezdett világítani, ezeket le is tiltotta. :(
Viszont nem csipog, hanem folyamatosan világít.

Már jó régen olvastam ki ABS kódokat, van tippetek rá, hogy mikor világít mindkettő folyamatosan?

BluElite | 2014-05-19 16:07 N.Gábor részére

 Szia!

 

Nekem manuális klímás van, a trükk a következő volt:

 

A hideg-meleg levegő, illetve a levegő irányának tekerőjét le kell venned. De ne is próbáld meg kifeszegetni, mert nem a lehúzós változat. A mechanika belsejéből tudod megközelíteni, egy fogóval vagy valamivel összenyomod a tekerentyű tengelyének végét, ugyanis a tengely 2 db kampós akármiben végződik. Ekkor elválik egymástól a tekerentyű a tengellyel, és az a kúpos műanyag fogadkerék, amibe kapaszkodik.

 

Ha lejött a két tekerő, akkor már csak a külső-belső levegőszabályzó húzókáját kell levenned. Azt "csak" le kell húznod, nekem spec. itt törött el...

 

Ha ez a három lent van, lejön a fekete előlap.

 

Ahogy spot is írta, rizsszem izzókra lesz szükséged. ledet ne tegyél bele. Én azt tettem, de mivel nem szórja úgy a fényt mint a normál izzó, nem nagyon látszik, nem ér semmit.

 

Üdvözlettel: BluElite

Spot | 2014-05-19 13:08 N.Gábor részére

 Azok nem ledek mármintha azokra a kis elforgatos kis égőkre találtál !!

Olyat tudok adni 150Ft /db

A műszerfalba is van izzóm azthiszem 2db w5w kell meg egy rizsszem !

De ha ennyire hamar elszállnak valami villamoságissal rá kéne mérni hogy jó e a fesz szabályzó nem szabadna így ki égniük !

N.Gábor | 2014-05-18 21:05

 Üdv megint.

 

A klíma vezérlő nek elment a háttér világítása. Szét kaptam 3 pici ledet találtam. 2 zöld foglalatban 1 feketében. A műanyag tartóból kiszedni nem tudtam őket. Tudja valaki milyen ledek ezek? Hol lehet kapni?

Ja a műszerfal ban megint kiment a világítás. Nem tudom miért? Pedig direkt az összes lett benne cserélve ne keljen újra kiszedni, és mégis.

BluElite | 2014-05-13 11:41 pubee23 részére

 Szia!

 

Nem tudom, van-e értelme. Nekem pl. a hegesztés nem segített, a ragasztás is elvált, pedig le volt zsírtalanítva, stb.... Azt mondjuk nem tudom, a szerelő milyen ragasztóval próbálkozott. Azóta vettem egy jó ragasztót, lehet, megpróbálom majd azzal, mert biztos ami biztos, nem dobtam ki a holmit. Ez a ragasztó pedig a Patex Super Fix. Kell 24 óra mire stabilan megköt. Ha a felület le van pucolva, zsírtalanítva tisztességesen, akkor be kell kenni a ragasztóval, és az sem árt meg ha valamivel összeszorítod, pl. asztalos szorítóval vagy valamivel. Aztán 24 órára félre rakod. olyan jó ez a ragasztó, hogy utána el nem válik, maximum vésni tudod. Egy próbát megér. Ezzel már ragasztottam lakókocsinál ablakkitámasztót, a régi fordomnál az ajtózzárra a nyitásérzékelőt mert letört a pöcke, ragasztottam már vele kerámia vázát az asszonynak, stb... még sosem vált el. Ha odaragasztottam, ott is maradt.

pubee23 | 2014-05-12 21:01 BluElite részére

 Nagyon köszönöm a válszt, sajna nekem is horror árat mondtak. Egy próbát teszek hátha meg tudják ragasztani, vagy hegeszteni.

 

 

BluElite | 2014-05-12 11:05 pubee23 részére

 Szia!

 

Ez a cső nálam is elrottyant tavaly vagy tavaly előtt. Mégpedig pont az utolsó szakasza, ahová az a nyomásérzékelő van felcsavarozva. Mivel egy ilyen cső nagyon drága gyáriba (nekem erre a 15 centis darabra mondtak vagy 90 ezer forintot), úgy gondoltam megoldom máshogy. A neten vannak autótuning oldalak, ahonnét lehet rendelni szilikonos, erősített turbó csövet. Megmértem milyen kell és mekkora, berendeltem, azóta is úgy van, semmi baja. Az anyag+postaköltség egy 10-es alatt kijött, a szerelést magam elintéztem. Mivel ezen nem volt hely a nyomsászenzort hova felcsavarozni, így azt egy kábelkötegelővel hozzáfogtam valamihez és kész.

 

Nem innét rendeltem, de itt is rentgetegféle van. Vannak egyenesek, 45 és 90 fokban hajlítottak, szűkítős változatok, stb.... ezeket egymáshoz meg egy méretben megfelelő fém közdarabbal tudod összefogni, amelyre én bilinccsel rögzítettem a csöveket.

 

http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?id_category=59

 

Az olajszerű permet miatt meg nem akarok okoskodni, mert vannak itt hozzértők is (szemben velem, laikussal), de ha jól tudom azért van, mert a turbót tengelyét ugyebár olaj keni. Na most ha ott egy kicsit kikopik a csapágy vagy valami, akkor kerülhet olajpermet a csőbe. Nálam is van, de csak rettenetesen minimális. Ezt egyrészt szereléskor vettem észre, másrészt onnét tudom hogy nincs nagy gond, hogy az olajszint cserétől-cseréig szögre ugyan ott van. Ha nem mutatkozik nagy olajfogyás rövid időn belül, én nem háborgatnám. De nyilván inkább szakértőnk mondja ki az "ítéletet", engem is érdekel.

 

Üdvözlettel: BluElite

pubee23 | 2014-05-12 09:56

 Kedves Sorstársak, tisztelt Szakértők!

 

Mostanság az alábbi jelenséggel szembesülők a Mazdámon ( DITD, 90 LE):

-az interccolert és a hengerfejet összekötő cső sajnos kicsit kilukadt ( ez már a második ami az autóm elhasznál ) és ott a luknál, illetve az alsó intercoolerhez közelebbi kanyarnál csepeg, jön, nyomja ki az olajat, olaj szerű permetet.

 

Valaki tud esetleg eladó ilyen csövet, vagy hogy mi okozza a hibajelenséget? 

 

Köszönettel

 

Norbi

pusi65 | 2014-05-11 21:10 BluElite részére

 A TÜV München környékén egy hatalmas raktárban tárolja a többezer hibás-karambolos abroncsot, amit különleges röntgenekkel vizsgálnak és rögzítik a méréseket. Az utcán futó abroncsok megdöbbentő hányada hibás, mert "láthatatlan" belső sérülése van. (úthibák, járdázások stb miatt.) Nem akarom kapásból elítélni a gumisokat, de sajnos a véleményük nem lehet több egy jóindulatú becslésnél. :))

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó