2018. Május 26. Szombat - Fülöp

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


m.b2500.4wd | 2013-03-27 10:37

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-03-27 07:46 m.b2500.4wd részére

A Mazda B2500-nek viszonylag egyszerű hajtáslánca van, ezért kevésbé csúszós úton jóval nagyobb terhelést visz át a hajtáslánc egyes alkatrészeire összkerékhajtásban, mint pl. egy modern személyautó terepjáró rendszere. Váltakozó útviszonyok között természetesen fontosabb a biztonság miatt a 4x4 hajtást használni, de minden más esetben csak valóban csúszos úton javaslom bekapcsolni.

m.b2500.4wd | 2013-03-26 17:38

Értem. Egyébként a 4wd milyen körülmények között használható, gondolok itt pl. a mostani útviszonyokra, ahol a havas-csúszós és a vizes (nem csúszós) útszakaszok váltakoznak. Ilyen körülmények között lehet folyamatosan bekapcsolva a 4H?

mazda-auto.hu | 2013-03-26 15:11 m.b2500.4wd részére

Az RFW lock kizárólag az első kerekeke szabadonfutóinak zárását jelzi. Természetesen ezek mindig záródnak ha összkerék hajtásban van az autó. Viszont amikor visszakapcsolsz csak hátsókerék hajtásba, akkor az első szabadonfutók zárva maradnak. Ez azt jelenti, hogy bár hajtási nyomatékot nem kapnak az első kerekek az osztóműtől, de hajtják a teljes első hajtásláncot. Ez felesleges hajtási ellenállás, mely többlet fogyasztást okoz, és az alkatrészek élettartamát is csökkenti. Tehát amikor visszakapcsolsz kétkerék hajtásra, akkor ki kell kapcsolni az RFW LOCK gombbal, és így csak "önmagukban" forognak a kerekek.

m.b2500.4wd | 2013-03-26 10:17

Sziasztok! 2003-as B2500 4wd összkerékhajtásával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Konkrétan hogyan is kellene működnie? Ha 2H-ból váltok 4H-ba (álló helyzetben) akkor kigyullad az összk.hajtás lámpa és az RFW lock lámpa a műszerfalon ami nem kapcsolható ki az rfw kapcsolóval csak ha visszaváltok 2H-ba.

Valmet | 2013-03-25 10:50

Köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2013-03-25 07:52 Valmet részére

Elsősorban a főtengely szíjtárcsa mögötti jeladó áramkörének hibája (pl vezeték szakadás) okozhatja, de a másik jeladó, mely az adagoló tengelyének forgását-pozícióját "figyeli", szintén lehet a probléma okozója. Az előbbi esélyesebb, mivel védtelenebb helyen van.

Valmet | 2013-03-22 14:43

Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni abban hogy nem régen vásároltam egy mazda b2500-as 2002 év végi kiadásu autot és olyan hiba jelentkezet nála, hogy elöször 2 nappal ezelött mikor inditottam már nem müködött a kilóméter óra, ma pedig délután amikor inditottam az autót, meg állt a fordulatszámmérö is, illetve elkezdet villogni az izzitás jelző lámpa és az autó egy kicsit egyenlötlenül megy. Ha valaki tudna benne segiteni, hogy milehet a baja azt megköszönném. Elöre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-02-27 08:53 süti b2500 részére

Nem akarok a fórumon reklámozni, így....varga@mazda-auto.hu

süti b2500 | 2013-02-26 18:15 mazda-auto.hu részére

zexel tip adagolom van. Hol és mennyiért javitanak ? Hallottam ijesztő dolgokat is.Illetve bontotban kérnék segitséget. Köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó