2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-12-12 10:52 locsizoli részére

1. Egyáltalán nem jellemző ezekre a típusokra az olajfogyasztás, de terheléstől, olajminőségtől függően 1000km-en, főleg az olajcsere közeledtével 1-2 dl akár elfogadható is lehet. 2. Lehetséges, hogy az ablakmosó motor nem nyomja rendesen a vizet, mert el van dugulva a szívócsöve... 3. A csörgés utalhat például befecskendezési hatásfok gyengülésre. Szándékosan nem hibát írtam, mert nem biztos, hogy az. Ezt csak Mazda diagnosztikával lehetne a befecskendezők kiszerelése nélkül megtudni. Gyakran egy eltömődött gázolajszűrő is okozhat hasonló jelenséget.

csti | 2012-12-11 18:16

Tisztelt Uram! 1997-es B2500-ast vásárolnék, a típust már ismerem. Azt szeretném megkérdezni, hogy a hajtásláncnak normál használat melett kb. mennyi lehet az élettartama, lásd lentebb krisz kérdését, ha javítani kell az kb. mennyibe kerül? Válaszát előre is köszönöm! CST

locsizoli | 2012-12-10 21:44

Tisztelt Varga Úr!Megint néhány kérdéssel fordulnék Önhöz.Az 5 éves BT-50-nel elhagytam a 100000 km-t.Érdekelne, hogy milyen olajfogyasztás a reális ennél az autónál?Szeretnék beszerelni olajhőmérséklet és nyomásmérőt.Van-e értelme és kb milyen költséggel jár?Sajnos az ablakmosóm nem porlaszt rendesen(soha nem porlasztott, nem új jelenség).Ezen fúvókacserével lehet javítani vagy valami más lehet a gond?Végül:Negyedikben és ötödikben gyorsításkor egy kis csörgés hallatszik a motorból.Valamikor hangosabb.Télen-nyáron, hideg-meleg motornál egyaránt előfordul.Azért zavar, mert nem mindig.Valamikor hetekig semmi gond.1500-as fordulattól kezdi.Nagyon óvatos gázadásnál nem jelentkezik.Tudom, hogy hallani kellene csak Önök nagyon messze vannak.Valami kiindulási pontért nagyon hálás lennék.Köszönöm eddigi válaszait.Üdvözlettel:SZ Z

mazda-auto.hu | 2012-12-07 14:56 zoli1010 részére

Jelentkezhet mindkettő, de a hajtáslánc inkább csak ha "nem volt gazdája", és sokféle célra használták.

zoli1010 | 2012-12-06 19:04

Köszönöm a válaszod!Arra lennék még kíváncsi,hogy a kocsi futott kilóméterét mennyire kell szemelőtt tartani,mert amilyen autókat néztem azok 200000 fölött vannak,és ez alatt nagyon kevés db ot lehet találni?Mondjuk egy 220000 kmes kocsinál már jelentkezhetnek hajtáslác hibák,vagy netán adagoló gondok?Más típusnál egy kis alap már van!

mazda-auto.hu | 2012-12-06 16:01 papa521 részére

Nincs légtelenítő csavar, így elsősorban lassú feltöltéssel lehet elkerülni a levegősödést.

papa521 | 2012-12-06 09:59

Nagyon jó ez a Fórum!!!

papa521 | 2012-12-06 09:58

Köszönöm megtisztelő válaszukat.Még azt szeretném megkérdezni,hogy lehetne legkönnyebben légtelenítni a hűtőrendszert? Nagy tisztelettel:Váradi György

mazda-auto.hu | 2012-12-06 07:55 papa521 részére

Ha nincs nyoma, hogy kifele távozik a víz (akár az utastérben a szőnyeg alá), akkor sajnos valószínűleg a hengerfejen belül van a gond. Másik lehetőség, amit ellenőrizni kellene, hogy a motorolajban nincs-e barna habosodás, mely víz jelenlétére utal. Ez esetben akár a víz-olaj hőcserélőn belül lehet a gond, ezt olcsóbb és egyszerűbb javítani.

mazda-auto.hu | 2012-12-06 07:49 zoli1010 részére

Sok példányt az elvileg valódi rendeltetésének megfelelően gyakorlatilag mezőgazdasági munkagépként használnak-használtak. Ebből kifolyólag is ajánlatos egy a típusban járatos szerviznek "megmutatni" a kiszemelt példányt. Most hiába írnám le, hogy miket kell átnézni, mivel ha korábban ilyen autót nem használtál, nem lesz viszonyítási alapod, milyen, amikor jó. Súlyos pénzekbe kerülhet például egy hibás differenciálmű, osztómű hiba, vagy lánccsere, adagoló hiba, féltengely csere. Erre az autóra a hengerfej, illetve a turbó hibája kevésbé jellemző.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó