2018. Október 19. Péntek - Nándor

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:26 B. Gábor részére

Köszönjük a visszajelzést! Valójában a hajtáslánc elemeinek élettartama elsősorban használattól függ. Pl. száraz, vagy kevésbé csúszós úton nem használjuk az összkerékhajtást. Természetesen az olajcsere is fontos. A váltóba, osztóműbe, első diffibe mehet GL-4 vagy GL-5 75w-90 olaj, de a hátsó diffibe mindenképpen LS (limited slip) adalékolású olaj kell. Ez lehet 75w-90, de akár egyfokozatú SAE 90 LS olaj is.

B. Gábor | 2013-01-08 03:27

Az előbbit B2500-al kapcsolatban írtam. Ugyan ezzel a típussal kapcsolatban lenne kérdésem is. Váltójának, terepváltójának mik a jellemzően tönkremenő alkatrészei, megelőzni meg lehet e, hogy valami alkatrész egy másikat is tönkre tegyen. Magyarul van valami a váltóban amire érdemes ránézni és kicserélni? Pontosan milyen olajat kell használni az első, hátsó difibe és a váltó terepváltóba? Viszkozitási szám szerint és GL besorolás szerint hova milyen kell?

B. Gábor | 2013-01-08 03:19

Üdv! Segítség képpen leírom, hogy meg tudtam szűntetni a hidegindítási nehézséget. Kiváltó oka a szívó szelephézag megszűnése volt az első henger mind 2 szelepénél és a második henger egyik szelepénél. Ezen kívűl még a negyedik henger izzítóygertyáját is f...ul cserélte ki a szerelő kolléga aki belerakta, mert nem tömített le. Amint ezeket helyrehoztam, ill. beállítottam, tökéletes lett a hidegindulás, füst és rángatózás nélkül.

mazda-auto.hu | 2012-12-18 13:19 locsizoli részére

1.Érdemes lenne az injektorokat először kiszerelés nélkül ellenőrizni (résolaj)! 2. Valóban nem lehet ma már nagyon rossz fagyállót vásárolni, bár egyes nagy alkatrészforgalmazó cégek saját márkajelzésű termékei nem teljesítik a dobozon feltüntetett keverési arány/fagyáspont adatokat. Etilén-glikol bázisú, zöld folyadékot használ a Mazda.

locsizoli | 2012-12-17 20:23

Tisztelt Varga Úr!Köszönöm a múltkori válaszát.Azonban lenne még 2 kérdésem: -a múltkor említett csörgést be tudja-e határolni egy dízel specialista?Azért kérdezem, mert az itteni márkaszervíz szerint ezzel nem tudnak semmit kezdeni, rossz az üzemanyag(csak normális helyen tankolok),és egyébként is minden Bt 50 csörög.Annyira nem volt meggyőző. -fagyállóból szeretnék egy kicsit utántölteni.Milyet rakhatok bele?A szalon szerint bármilyen zöld színű belemehet.Örülnék, ha tudna segíteni. Köszönettel:SZ Z

mazda-auto.hu | 2012-12-17 09:44 papa521 részére

A hengerfej meghibásodásának mértékétől is függ a javítási összeg, de általában minden egyéb járulékos költséggel minimum 200000,-Ft. Köszönjük, mi is Boldog Karácsonyt és B.Ú.É.K.!

papa521 | 2012-12-15 14:25

És mennyi formába kerűl egy ilyen javítás?

papa521 | 2012-12-15 14:23

Tisztelt Cím!Mint a korábbiakban említettem,vettemegy 4 éves bt 50 est,ami most már biztos,hogy hengerfejes.A kereskedő mondta,ogy majd megcsináltassa.Ön szerint lehet e még jö,vagy jobban járok,ha megszabadúlok tőlle?Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog újévet kivánok.Tisztelettel:Váradi György

mazda-auto.hu | 2012-12-12 10:54 csti részére

Normál használat mellett lehet akár 4-500000 km-is, kivéve pl. a kardánkereszteket. Elég sok elemből áll a rendszer, így az árra nem tudok válaszolni.

mazda-auto.hu | 2012-12-12 10:52 locsizoli részére

1. Egyáltalán nem jellemző ezekre a típusokra az olajfogyasztás, de terheléstől, olajminőségtől függően 1000km-en, főleg az olajcsere közeledtével 1-2 dl akár elfogadható is lehet. 2. Lehetséges, hogy az ablakmosó motor nem nyomja rendesen a vizet, mert el van dugulva a szívócsöve... 3. A csörgés utalhat például befecskendezési hatásfok gyengülésre. Szándékosan nem hibát írtam, mert nem biztos, hogy az. Ezt csak Mazda diagnosztikával lehetne a befecskendezők kiszerelése nélkül megtudni. Gyakran egy eltömődött gázolajszűrő is okozhat hasonló jelenséget.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó